Forlovelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

aya-zia

Kofoed33 skriver:

Tænkte det sammen, da jeg læste en af svarene. Men folk er vel forskellige?

ja det erde jo... men bliver bare i tvivl om hvis man bliver forlovet inden frierriet hvad er man så efter frierriet...?

kom sådan til og tænke på at jeg læste en artikel en gang tror det var om mary og federiks... de blev da først forlovet den dag han friede... mener jeg da... hehe går ik så meget op i de kongelige...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Kofoed.

aya-zia skriver:

ja det erde jo... men bliver bare i tvivl om hvis man bliver forlovet inden frierriet hvad er man så efter frierriet...?

kom sådan til og tænke på at jeg læste en artikel en gang tror det var om mary og federiks... de blev da først forlovet den dag han friede... mener jeg da... hehe går ik så meget op i de kongelige...

Pas, tror også, at man først bliver forlovet, når man frier.

Konghuset er noget for sig, for der er det jo regenten (staves) der bestemmer, altså lige nu er det dronningen. Det sekundt hun giver sin tilladese, er de forlovet, men gætter nu på, at Mary ikke nar vist, at Frederik fik lov og han gik på knæ hurtigt. Men som sagt, det er lidt anerledes med konghuset

Anmeld

7. april 2011

Mutti2B

Anonym skriver:

Det må du da meget undskylde men hvorfor svare hvis det er et problem?

Er det et problem??? Jeg spørger fordi jeg ikke forstår dig.... Men skal da nok lade være med at spørge mere når du er så negativ

Anmeld

7. april 2011

Hønemor

Holbæktrunten skriver:

Hvis ikke i har planer om at gifte jer - hvorfor så forlove Sig?

Når man bliver forlovet, lover man jo hinanden at man vil gifte sig i fremtiden...

Personligt synes jeg at det er rigtig ærgeligt at der er så mange (ofte unge) mennesker, der vælger at "ring"forlove sig... Kald mig bare konservativ, men synes bare det er vigtigt at værne om traditionerne :0)

Så er jeg også konservativ, for jeg mener, at man først er forlovet, når man enten er blevet friet til eller man har aftalt at blive gift og man har et snarligt bryllup forud. Ifølge Emma Gad, så skal man holde bryllup maks 6 mdr efter en forlovelse.

Anmeld

7. april 2011

Loa

min mand og jeg blev allerede forlovet da jeg var 15 år og er 18 idag og vi er blevet gift ( dog kun med en imam ) det hele store bryllup og papir er ikke ordnet endnu ..

Må jeg spørge om et spørgsmål, der er heeeelt uden for denne debat?  

Er du muslim af oprindelse? Du ser nemlig overhovedet ikke sådan ud, så jeg kom bare lige til at tænke på det..... 

Anmeld

7. april 2011

de-wett

Anke skriver:

Jamen, hvorfor så ikke "bare" være i et forhold, i stedet for at være forlovet?

Jeg mener, at når man er forlovet, betyder det, at men er "lovet" til en anden, med henblik på at blive gift. Af samme grund er det kun mig, der har en ring, fordi jeg også mener, det er det traditionelle.

Selvfølgelig ændrer traditioner sig, og jeg siger ikke, man SKAL gøre som folk altid har gjort, men jeg synes, det er rart, at der er nogle ting, der i vores moderne samfund stadig er lidt "gammeldags".

kan godt følge dig, men syntes bare d/i fik det til a lyde som om de unge forlovede sig "for sjov" og at det kun var unge mennesker

For vil da sige jeg er 19, blev forlovet d. 28/2-10 og er blevet gift d. 26/3-11

Anmeld

7. april 2011

MaliksMor

Loa skriver:

Må jeg spørge om et spørgsmål, der er heeeelt uden for denne debat?  

Er du muslim af oprindelse? Du ser nemlig overhovedet ikke sådan ud, så jeg kom bare lige til at tænke på det..... 

selvf må du det

Nej jeg er pære dansk Smiler.

Min mand er kurder / muslim og af den årsag blev det via. en imam..

Anmeld

7. april 2011

AWO

de-wett skriver:

kan godt følge dig, men syntes bare d/i fik det til a lyde som om de unge forlovede sig "for sjov" og at det kun var unge mennesker

For vil da sige jeg er 19, blev forlovet d. 28/2-10 og er blevet gift d. 26/3-11

Tillykke!  Jeg skal selv giftes næste forår, glæder mig helt vildt!!

Jeg tror, mange hiver "de unge" frem, fordi man ser så mange, der er blevet ringforlovet, for forlovelsens skyld. Men selvfølgelig findes der også mange andre - og hver skal jo gøre, som man har lyst.

MIN holdning er bare, at man bliver forlovet, når man bliver friet til - og så skal der planlægges bryllup.

Anmeld

7. april 2011

Loa

CamillaRH skriver:

selvf må du det

Nej jeg er pære dansk Smiler.

Min mand er kurder / muslim og af den årsag blev det via. en imam..

Årh ok. Sygt nok du allerede var parat til sådan en omstilling (nu ved jeg jo ikke hvor meget du har ændret efter i er blevet gift) da du var så ung.....

Da jeg var 15 sad jeg og læste Anders And

Så også bare du havde skrevet noget på din profil, på udenlansk (kurdisk gætter jeg næsten på) så jeg tænkte du måske selv var derfra, men alligevel kunne jeg ikke helt gennemskue det udfra dit billede

Anmeld

7. april 2011

AWO

Kofoed33 skriver:

Lige en side kommentar; Det hedder også trolovet, fordi man for rigtig mange år siden lovede hinanden troskab og giftemål.

Så tænker lidt, hvis man følger traditionerne, kunne der nemt gå år, før man blev gift (oftes i krigstiderne), de  forlovede/trolovede sig for at bevise, at hun/han er min og jeg kommer tilbage til ham/hende.

Ville ikke det store med det her, men synes bare, at mange glemmer den detalje.

Forstår godt dit spørgmålstegn ved, at man forlover sig og ikke vil giftes, men sådan nogle er der vel også plads til?

Der har du selvfølgelig også helt ret. Men dengang krævede det også tit lidt andre forberedelser inden et bryllup. Man skulle jo f.eks. nå at samle en helt dragkiste med tøj, og andet, der skulle være med i tilgift. 

Men selv dengang blev man forlovet, når man blev friet til.

Selvfølgelig skal der være plads til alle, men MIN holdning er, at man er kærester, indtil der bliver friet - med henblik på et snarligt bryllup (om der så går et år eller 1½, gør for mig ikke det store) - og at man først da er forlovet. For mig går det særlige ved forlovelsen lidt af, når man forlover sig for forlovelsens skyld - hvis du forstår.

Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år, og er først nu blevet forlovet, fordi vi nu ved, at vi vil giftes indenfor den nærmeste fremtid. Men derfor har vi da vidst i lang tid, at vi engang skulle giftes - uden derfor at gøre mere ved det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.