Forlovelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

aya-zia

Kofoed33 skriver:

Pas, tror også, at man først bliver forlovet, når man frier.

Konghuset er noget for sig, for der er det jo regenten (staves) der bestemmer, altså lige nu er det dronningen. Det sekundt hun giver sin tilladese, er de forlovet, men gætter nu på, at Mary ikke nar vist, at Frederik fik lov og han gik på knæ hurtigt. Men som sagt, det er lidt anerledes med konghuset

hehe okay... tak så blev jeg det kloger...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

MaliksMor

Loa skriver:

Årh ok. Sygt nok du allerede var parat til sådan en omstilling (nu ved jeg jo ikke hvor meget du har ændret efter i er blevet gift) da du var så ung.....

Da jeg var 15 sad jeg og læste Anders And

Så også bare du havde skrevet noget på din profil, på udenlansk (kurdisk gætter jeg næsten på) så jeg tænkte du måske selv var derfra, men alligevel kunne jeg ikke helt gennemskue det udfra dit billede

Ha ha, smiler.

Ja, det hele er sket lidt tidligt(når jeg tænker over det) mødte min mand da jeg var 14, så blev vi forlovet da jeg 15, blev gravid da jeg var 16. osv osv

- seni seviyorum malik ( betyder jeg elsker dig malik ) på tyrkisk. kurdisk kan jeg sleeeet ikke finde ud af, smiler..

Anmeld

7. april 2011

Loa

CamillaRH skriver:

Ha ha, smiler.

Ja, det hele er sket lidt tidligt(når jeg tænker over det) mødte min mand da jeg var 14, så blev vi forlovet da jeg 15, blev gravid da jeg var 16. osv osv

- seni seviyorum malik ( betyder jeg elsker dig malik ) på tyrkisk. kurdisk kan jeg sleeeet ikke finde ud af, smiler..

Ja det må man sige, men hvis det er det rigtige, hvorfor så vente.... Så du kan simpelthen tyrkisk men er gift med en kurder? Det var da lidt skægt

Hvordan kan det være? Ja undskyld jeg bare snager... .

Anmeld

7. april 2011

MaliksMor

Loa skriver:

Ja det må man sige, men hvis det er det rigtige, hvorfor så vente.... Så du kan simpelthen tyrkisk men er gift med en kurder? Det var da lidt skægt

Hvordan kan det være? Ja undskyld jeg bare snager... .

Sorry TS - at snakken lige går i noget andet

- Altså min mands familie er kurder fra tyrkiet - så de snakker både kurdisk og tyrkisk. ( jeg kan ikke snakke med min svigermor - da hun snakker kurdisk og lidt tyrkisk )

Og jeg lærte tyrkisk da jeg var yngre af mine veninder ..

Anmeld

7. april 2011

Kofoed.

Anke skriver:

Der har du selvfølgelig også helt ret. Men dengang krævede det også tit lidt andre forberedelser inden et bryllup. Man skulle jo f.eks. nå at samle en helt dragkiste med tøj, og andet, der skulle være med i tilgift. 

Men selv dengang blev man forlovet, når man blev friet til.

Selvfølgelig skal der være plads til alle, men MIN holdning er, at man er kærester, indtil der bliver friet - med henblik på et snarligt bryllup (om der så går et år eller 1½, gør for mig ikke det store) - og at man først da er forlovet. For mig går det særlige ved forlovelsen lidt af, når man forlover sig for forlovelsens skyld - hvis du forstår.

Jeg har været sammen med min kæreste i 6 år, og er først nu blevet forlovet, fordi vi nu ved, at vi vil giftes indenfor den nærmeste fremtid. Men derfor har vi da vidst i lang tid, at vi engang skulle giftes - uden derfor at gøre mere ved det.

Jamen jeg er af samme opfattelse. Jeg har haft en kærestering med min kæreste (i 2 år nu), fordi vi var flytte sammen og stadig var nyforelsket, men vi synes det var fortidligt til, at hedde en forlovelse. Nu er bryllupet planlagt og vi venter bare på, at der er penge til det. Vi overvejer dog, at tage på rådhuset om 1½ års tid, for at sikre hinanden, men intet er sikkert, vi ved jo ikke hvad der sker når min barsel er slut.

Jeg forslår heller ikke, hvorfor/hvordan man bliver forlovet inden, at der er blevet friet, men ja ja.

Har i en dato eller er den hemmelig lidt endnu?

Anmeld

7. april 2011

Dorthe1986

Anonym skriver:

Mener det lange som er skrevet til alle... er det ik meget godt skrevet? 

Jo jeg synes det er rigtig godt skrevet

Anmeld

7. april 2011

Rosa

Jeg blev forlovet for 2-3 uger siden, da min kæreste friede, og det er absolut med henblik på en tur på rådhuset indenfor overskuelig fremtid  At forlove sig for at forlove sig forstår jeg ikke - så er man jo alligevel bare kærester med en fingerring? 

Anmeld

7. april 2011

Loa

CamillaRH skriver:

Sorry TS - at snakken lige går i noget andet

- Altså min mands familie er kurder fra tyrkiet - så de snakker både kurdisk og tyrkisk. ( jeg kan ikke snakke med min svigermor - da hun snakker kurdisk og lidt tyrkisk )

Og jeg lærte tyrkisk da jeg var yngre af mine veninder ..

Fedt.... Er da også fedt at kunne et andet sprog....

Bare ærgeligt med svigermor, så må du lære kurdisk også....

Anmeld

7. april 2011

Valle81

Anonym skriver:

Er det for tidligt at blive ringeforlovet efter 6 mdr sammen hvis man har det rigtig godt sammen ... det er ikke på henblik med giftemål endnu... 

For tidligt - nej det er det ikke - synes slet ikke at der kan sætte grænser for den slags,

Men for mig eren forlovelse et tegn på at vil du gifte dig med mig - ja det vil jeg - og så er det indenforen fremtid der hedder 1 år - altså i min tanke gang.

Jeg selv blev forlovet i sen sommeren 2010 og blev gift den 19 marts 2011:0)

Christina

Anmeld

7. april 2011

MetteDN

Jeg blev forlovet med min kæreste efter et 1år, og vi har nu været forlovet i 2år..

Vi ved vi vil giftes og det er også mere eller mindre planlagt, lige pt mangler vi bare lige pengene til det da der også kommer barnedåb osv inden længe..

Jeg mener ikke at man SKAL gifte sig inden for 1år.. Så længe man har en plan om at blive gift synes jeg det er helt okay

Og hvis i føler det er det rigtige, hvorfor så ikke bare gøre det?

Held og lykke med det hele ..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.