Forlovelse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. april 2011

Anonym trådstarter

Mutti2B skriver:

Hvorfor spørger du så

Det må du da meget undskylde men hvorfor svare hvis det er et problem?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

Anonym trådstarter

Lou87 skriver:

1: Jeg forstår ikke den oprette debat ?
Hvis du alligevel på forhånd synes det er ok osv og du kun modsiger de folk der mener det modsatte - så har du jo alligevel tænk dig at gøre det.. så hvorfor spørgsmålet ?

2: Denne her kommentar forstår jeg så slet ikke ?
Skal bare lige ha ham med på den.... det er da overhovedet ikke noget man skal "ha sin partner med på" - det skal han da ha lyst til pga sin egen lyst og ikke din.

Så udfra det du skriver (og nu spørg du jo til råds) så vil jeg mene det er for tidligt - hvis han heller ikk er "oprigtigt" klar..
Pas på med og gør det så tidligt hvis han så kun gør det pga nyforelskelsen. (jeg taler af erfaring!)
Du må jo selv bestemme hva du/i vil..
Men der er jeg nok lidt mere gammeldags som nogle af de andre herinde at når jeg og kæresten skal forloves, så er det når han er nede på knæ for at fri og det så bliver inden for 1 år.
Ringforlovelse inden da ser jeg bare som om det ikke er "nok" med man er kærester.. Men at man "skal" vise det på en ring som man alligevel ikk følger reglerne for?

Uanset hvad - så held og lykke...
Lyder jo som om du har fundet den rette og det da dejligt!

Hvis i nu læser ALLE mine svar har jeg skrevet at jeg godt ved jeg os ka få negative svar MEN ikke ka forstå hvorfor folk hidser sig op over det...

Og NEJ har intet imod dem der vælger det pga traditionen og nu ska det siges at jeg ikke er helt ung er 28 og kæresten 36 så betragter os ik som unge...

Men ville bare høre hvad folk synes men det var ikke min hensigt at træde nogen over tæerne... Og JO jeg elsker traditioner men alligvel følger jeg ikke dem alle... feks min jul er ikke rød, hvid og grøn det er vel os mod traditionerne og forkert...

Hvis vi gør det er det fordi vi elsker hinaden og har lyst til at ha et symbol på vores kærlighed og IKKE bare kæreste ringe eller knæk halskæder...

Tak for svar ... både posetive og negative og ka se jeg ikke er den eneste der synes det ikke er forkert...

Anmeld

7. april 2011

Brams

Anonym skriver:

Er det for tidligt at blive ringeforlovet efter 6 mdr sammen hvis man har det rigtig godt sammen ... det er ikke på henblik med giftemål endnu... 

Det synes jeg ikke er for tidligt

Jeg havde kendt min mand i knap 5 mdr., da vi blev forlovet og vi blev først gift 8 år senere.

Anmeld

7. april 2011

Kofoed.

Caroline86 skriver:

jeg synes stadig man skal vente, ja Men som jeg også skrev før så er jeg bare mega gammeldags lige på det punkt... netop fordi jeg synes det er "helligt"... hmm.. ja... kan ikke rigtigt forklare det nærmere end jeg allerede har gjort (ved godt din citering af mig var tilfældig, men et svar skulle du da have )...

Jeg kender i øvrigt godt det med at vide man vil/skal giftes med at man ikke har råd... Sådan er det også herhjemme og indtil vi har råd til vores bryllup forbliver vi kærestepar og ikke forlovede

Vi har bare tænkt os, at blive gift engang når tvillingere er født, da vi gerne vil stille hinanden og dem så sikkert som muligt. Vi venter til min barsel er over, ellers kan det nok give bagslag er jeg bange for. Men så hvis vi køber hus og bil, jamen så er vi bare bedre stillet, end hvis vi er "bare" er kærester. Så skal vi heller ikke stresse for, at få råd til det store bryllup/velsinelse.

Men håber da han tager røven på mig og falder på knæ i en situation jeg ikke lige regnede med det.

Der er også en grund til, at vi kun har en kæreste ring. Har også udpeget min "rigtige" forlovelses ring

Tak for svaret

Anmeld

7. april 2011

aya-zia

kan godt være jeg spørg MEGET dumt... men bliver man ik færst forlovet den dag men bliver friet til eller den dag man selv frier...? jeg ville da mener at fra frierriet er sket og frem til bryllup der er man forlovet... ik før... kan godt være det er mig der tager fejl..

tror bare at i mit hovede vil jeg ik mene jeg er forlovet for jeg er blevet friet til...

Anmeld

7. april 2011

Lou87

Anonym skriver:

Hvis i nu læser ALLE mine svar har jeg skrevet at jeg godt ved jeg os ka få negative svar MEN ikke ka forstå hvorfor folk hidser sig op over det...

Og NEJ har intet imod dem der vælger det pga traditionen og nu ska det siges at jeg ikke er helt ung er 28 og kæresten 36 så betragter os ik som unge...

Men ville bare høre hvad folk synes men det var ikke min hensigt at træde nogen over tæerne... Og JO jeg elsker traditioner men alligvel følger jeg ikke dem alle... feks min jul er ikke rød, hvid og grøn det er vel os mod traditionerne og forkert...

Hvis vi gør det er det fordi vi elsker hinaden og har lyst til at ha et symbol på vores kærlighed og IKKE bare kæreste ringe eller knæk halskæder...

Tak for svar ... både posetive og negative og ka se jeg ikke er den eneste der synes det ikke er forkert...

Altså du skriver vi skal læse dine indlæg - men du læser jo tydeligvis ikk ordentligt det vi skriver heller så.
For jeg har hverken kaldt jer unge og er heller ik spor hidsig ??

Men som skrevet - man bestemmer jo selv..
Og du har jo allerede besluttet på forhånd hva du vil.
Så var mere der jeg ville hen - at jeg ikk forstod hvorfor du spurgte hvis du er så fast besluttet

Og man kan da symbolisere sin kærlighed på andre måder end ved en ring .. og så vente med ringen til når man skal giftes.
Men det er igen bare min mening jo

Anmeld

7. april 2011

MaliksMor

Anonym skriver:

Tak... rart der er nogen de har det på samme måde som mig... 

min mand og jeg blev allerede forlovet da jeg var 15 år og er 18 idag og vi er blevet gift ( dog kun med en imam ) det hele store bryllup og papir er ikke ordnet endnu ..

Anmeld

7. april 2011

Kofoed.

Anke skriver:

Jamen, hvorfor så ikke "bare" være i et forhold, i stedet for at være forlovet?

Jeg mener, at når man er forlovet, betyder det, at men er "lovet" til en anden, med henblik på at blive gift. Af samme grund er det kun mig, der har en ring, fordi jeg også mener, det er det traditionelle.

Selvfølgelig ændrer traditioner sig, og jeg siger ikke, man SKAL gøre som folk altid har gjort, men jeg synes, det er rart, at der er nogle ting, der i vores moderne samfund stadig er lidt "gammeldags".

Lige en side kommentar; Det hedder også trolovet, fordi man for rigtig mange år siden lovede hinanden troskab og giftemål.

Så tænker lidt, hvis man følger traditionerne, kunne der nemt gå år, før man blev gift (oftes i krigstiderne), de  forlovede/trolovede sig for at bevise, at hun/han er min og jeg kommer tilbage til ham/hende.

Ville ikke det store med det her, men synes bare, at mange glemmer den detalje.

Forstår godt dit spørgmålstegn ved, at man forlover sig og ikke vil giftes, men sådan nogle er der vel også plads til?

Anmeld

7. april 2011

Kofoed.

aya-zia skriver:

kan godt være jeg spørg MEGET dumt... men bliver man ik færst forlovet den dag men bliver friet til eller den dag man selv frier...? jeg ville da mener at fra frierriet er sket og frem til bryllup der er man forlovet... ik før... kan godt være det er mig der tager fejl..

tror bare at i mit hovede vil jeg ik mene jeg er forlovet for jeg er blevet friet til...

Tænkte det sammen, da jeg læste en af svarene. Men folk er vel forskellige?

Anmeld

7. april 2011

E.J.mor.

hej.

efter min mening er der ik noget der hedder for tidlig.

i skal gøre det i føler for og ik hvad andre syntes,for folk har mange forskellige meninger som du kan se.

min kærste og jeg blev ringforlovet efter kun 5 dage!!!

og vi blev gift 10 år efter

så du har støtte herfra.

knus charlotte.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.