en der har en kode til nutv.dk som jeg kan låne?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

DLM

Troldepussen skriver:

MISBRUG
Dit abonnement er strengt personligt og må benyttes, af dig, på maksimalt tre forskellige computere. Du må ikke dele dit brugernavn og password med andre. Du må kun benytte indhold fra nutv.dk til privat visning. Det er forbudt at kopiere og distribuere indhold fra nutv.dk. Hvis nutv.dk konstaterer eller har væsentlig bestyrket mistanke om, at en bruger kopierer indhold fra nutv.dk, kan vi uden varsel afskære brugers adgang til at benytte nutv.dk, ligesom SBS TV A/S forbeholder sig at iværksætte retsforfølgning mod brugere, der krænker nutv.dk eller andres ophavsrettigheder.

i know har været inde og læse det men derfor ville jeg stadig låne min konto til hvem jeg vil. Det er da også klart de skal skrive det, de ville da aldrig skrive "forresten når du har betalt det her, må du gerne dele med 100 af dine andre venner for det tjener vi nemlig på". Det de ser meget ned på er hvis man kopier fra deres hjemmeside.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

SpunkenJo

Sophie26 skriver:

Kan ikke lade være med at spørge ang. tyveri som en så pænt kalder det - har i aldrig brændt en dvd eller hentet musik fra nettet

Det må være strafbart i henhold til Bekendtgørelsen af lov om ophavsret, idet man udlåner sit login og derved giver andre adgang til nu.tv's arkiver.

Du kan læse om det her

De interessante §'er er §1, §2 og strafparagraffen som er §76.

Tror det er sjældent der er nogen som bliver sigtet og tiltalt i disse sager, men ikke destomindre forstår jeg loven, samt nu.tv's retningslinier som om de hører inde under denne lov.

Noget helt andet er, at det er da god skik at overholde de retningslinier diverse hjemmesider man benytter sig af stikker ud til deres brugere.

Mht. at springe indlæg over.... Hvorfor egentlig det? Dette er en debathjemmeside 

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

Sophie26 skriver:

Kan ikke lade være med at spørge ang. tyveri som en så pænt kalder det - har i aldrig brændt en dvd eller hentet musik fra nettet

Det må være strafbart i henhold til Bekendtgørelsen af lov om ophavsret, idet man udlåner sit login og derved giver andre adgang til nu.tv's arkiver. Det er ikke direkte tyveri efter straffeloven, men stadig strafbart at dele ud af elektroniske medier, som man ikke har ophavsretten til.

Du kan læse om det  her

Tror det er sjældent der er nogen som bliver sigtet og tiltalt i disse sager, men ikke destomindre forstår jeg loven, samt nu.tv's retningslinier som om de hører inde under denne lov.

Noget helt andet er, at det er da god skik at overholde de retningslinier diverse hjemmesider man benytter sig af stikker ud til deres brugere.

Mht. at springe indlæg over.... Hvorfor egentlig det? Dette er en debathjemmeside 

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

Bshizzle skriver:

Der er virkelig nogle der går i for små sko....
Er alle "modstandere" virkelig så HELLIG at de aldrig har gjort noget de ikke måtte..?

Hvis jeg havde en kode.. så havde jeg med glædet lånt den ud..
.. Ligesom jeg tit kan finde på at gå overfor rødt lys  

Jeg ved nu ikke om det er at være hellig, men bare at følge reglerne..... 

Det må være strafbart at dele sin kode med andre i henhold til Bekendtgørelsen af lov om ophavsret, idet man udlåner sit login og derved giver andre adgang til nu.tv's arkiver. Det er ikke direkte tyveri efter straffeloven, men stadig strafbart at dele ud af elektroniske medier, som man ikke har ophavsretten til.

Du kan læse om det   her

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

Honnie's Wife:) skriver:

Hvorfor skal pessimisterne altid skinne igennem, på den negative måde???!!!!!

Er det at være pessimist fordi man følger de danske love og regler?

Det forstår jeg ikke 

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

Blop'ens Mor skriver:

Jeg tror bare jeg vil gøre det der var meningen med den her tråd.

"Hej.. Nej, jeg har ikke en kode du kan låne."

(Det er sgu sjovt som alle altid skal gøre sig til dommer. Hvorfor ikke bare svare på spørgsmålet, eller lade være?! Hvem har udnævnt DIG til moralens vogter?)

Moralens vogter ligefrem....

Næ, jeg følger bare den danske lovgivning på området. Det er der vel ikke noget galt i. Eller hvad?

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

DLM skriver:

der står at man ikke må dele med andre, men det kunne jeg altså godt finde på alligevel

At man deler med andre, er jo op til en selv 

- Man skal bare vide at alting har konsekvenser  

Anmeld

6. april 2011

DLM

SpunkenJo skriver:

At man deler med andre, er jo op til en selv 

- Man skal bare vide at alting har konsekvenser  

selvfølgelig og det er den risiko man så tager

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

DLM skriver:

selvfølgelig og det er den risiko man så tager

Netop 

Anmeld

6. april 2011

Darling<3

SpunkenJo skriver:

Er det at være pessimist fordi man følger de danske love og regler?

Det forstår jeg ikke 

Argh, men hallo! Det er jo ikke at overskride noget som helst ved at låne koden ud.

JEG har betalt, og så må JEG selvom hvem jeg vil låne ud til.

Kan godt mærke at du prøver at være en reglrytter, held og lykke med det!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.