Anonym skriver:
Jeg har selv fået barn på SU, så ja 
Eller dvs. jeg troede faktisk at man kunne blive sygemeldt på SU, men der tog jeg fejl 
Det jeg mener er når man har født, så kan man få barselsklip, ganske rigtigt som du nævner det 
Jamen det er vi helt enige i, men der er altså nogen der er tvunget til at gå fra langt tid før, og de får jo ikke engang SU, medmindre de vælger at starte barselsklippene der, og så ryger der måske 3-4 mdr. i sidste ende, og ja ærligt talt så ville jeg langt heller komme på kontanthjælp så, hvis jeg stod i den situation så jeg ikke ville gå glip af mere end jeg behøvede af mit barns liv..
Jeg blev selv fanget i dårlig SU rådgivning, en der ikke havde styr på det, sagde at jeg kunne få dobbelt SU i 12 mdr. og selvom jeg spurgte flere gange efter at have læst på su hjemmeside (jeg blev lidt forvirret af det der står derinde), så endte det med at jeg gik fra 2 mdr. før, min jordmoder havde gerne set at det var blevet 3 mdr. før det, men, så da min datter endelig kom og der var gået 2 mdr. fandt jeg pludselig ud af at jeg faktisk kun havde 2 mdr. igen så fik jeg ikke flere penge, så jeg sparede alt hvad jeg kunne spare og gik så til kommunen, der ville jo så gå 2 mdr. før jeg fik udbetalt nogle penge fra kommunen, og det hele endte med at jeg efter 2 mdrs. kontanthjælp startede på en anden uddannelse end den jeg først havde tænkt mig, og fik så et brev om at jeg skulle betale 1 mdr. kontanthjælp igen fordi SU blev forudbetalt, og det havde jeg spurgt min rådgiver om inden, fordi jeg så netop ville have ventet med at købe møbler til min lejlighed osv, så igen blev jeg misinformeret, jeg det vigtigste for mig gennem alt det her har været min datter, hvis du eller andre har ondt et vis sted over at jeg har fået kontanthjælp så er jeg bedøvende ligeglad for jeg har fået lov til at opleve min datters første i ALT - og det får jeg aldrig igen, til gengæld skal jeg nok arbejde til jeg er 70, så det går vel lige op..
Anmeld