Anonym skriver:
Jeg synes jeg ser flere og flere eksempler på folk der mister sit job/bliver gravide eller uarbejdsdygtige som derefter har holdningen at så SKAL de da bare have kontanthjælp!!
Når der så bliver spurgt ind til hvorfor i alverden de ikke er i en a-kasse lyder svaret: "Det havde jeg ikke lige tænkt på kunne være aktuelt"
Jeg kan sgu ikke lade være med at tænke på om folk bevidst lader være med at melde sig ind i a-kasse, netop fordi vi har kontanthjælpssystemet og derfor, så længe de er i arbejde, har den holdning at de vil spare de 12-1500 kr i kvartalet som det jo koster at være medlem af en a-kasse? 
Jeg forstår simpelthen ikke det er så nemt at få kontanthjælp, som det er i dag. Jeg synes der burde være højere krav om at man i det mindste har været medlem af en a-kasse for at kunne få kontanthjælp. Jeg ved at man skal være medlem i 1-1½ år før man kan få dagpenge og det er helt vildt surt hvis man mister sit job inden den tidsperiode.
Derfor synes jeg også at det er rigtig fint at der findes kontanthjælpsystemet men jeg synes det er forkasteligt at folk kan få kontanthjælp hvis de ikke engang har gidet være medlem og har betalt til en a-kasse!
Hvad siger I? Er vi danskere simpelthen for forkælede når det handler om penge?
man kan jo sige, kravene for at få kontanthjælp, er jo faktisk stremmet rigtig meget op..
mener om man er samlever eller gift, skal det gælde helt samme regler, i kontanthjælp systemet..
nu er der jo så flere ting, så der gør, folk ik så nemt kan få kontanthjælp, i hvertfald hvad jeg har for stået..
men kunne da være en god ide, det med akassen, men skulle det så stadigvæk kun være for samlevere og enlig, der kan få kontanthjælp? eller skulle det så være alle ?
jeg kan faktisk godt se, det smarte i, hvis de forlangte man skulle være medlem af en akasse, ville nok hurtigere få folk til at tænke. jeg er ik selv medlem af en akasse, men modtager heller ik penge, nogle steder fra.