katrine7 skriver:
Altså, jeg synes da også der er nogle ting der kunne blive strammet op på f.eks. KH.
Har selv været på fuld kontanthjælp, og jeg kan da skrive under på, at der er rigtig mange der tager det som en selvfølge, at de ikke skal lave en fis for de penge de modtager. Dét synes jeg er meget forkert. Synes bestemt der skal være noget at arbejde hen mod, hvis du forstår hvad jeg mener 
Synes bestemt der burde være noget mere kontrol, for jeg har set utrolig mange eksempler på, hvor nemt folk kan "snyde", på kontanthjælp.. Men jeg synes stadigvæk det er godt, at vi bor i et land som DK, hvor mulighederne er der, selv for de svageste. Er rigtig glad for det velfærdssamfund vi har. Og igen, kan sagtens forstå hvad du mener, men kan bare godt blive lidt skeptisk, når folk generaliserer, da jeg selv har været fuld kh modtager, og delvist er det. For folk der modtager KH er bestemt ikke stolte af det (eller størstedelen er ikke), og derfor kan jeg på mine og andres vegne, blive lidt trist over alle de fordomme der er forbundet med det. For i bund og grund, som du selv siger, bliver både DP og KH udbetalt af kommunerne, men der er ikke én eneste fordom jeg kender til, for folk der er på DP, selvom de i realiteten, kan have samme grund til det, som på KH.
Pueha, blev helt forpustet næsten 
Dagpengemodtagere har forebyggende og imens man modtager dem, jo betalt et kontinget. Det har folk på kontanthjælp ikke.
Da jeg er under 30, er forholdene for mig de samme som en KHmodtager, mht. aktivering og den slags.
Forskellen: KHmodtageren får flere penge udbetalt (her kan der selvfølgelig være fradragsforskelle, men som udgangspunkt) og skal ikke betale kontingent til noget som helst. Hvordan kan det nogensinde være rimeligt? 
IGEN omhandler dette folk der KUNNE melde sig ind i en a-kasse og ikke gjorde det, IKKE dem der ikke kunne.