Danskernes holdning til a-kasser og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

Anonym trådstarter

N&J skriver:

Ved du overhovedet hvad du snakker om her???

Du får enten 6 eller 12 klip, hvis du går fra inden du føder, så begynder dine klip der, så går du fra 3 mdr., så begynder dine klip altså der - det var i hvertfald sådan jeg forstod det bagefter.

Men man kan godt få sygeoverlov fra et studie, men der modtager du ikke SU, du må bare tjene lidt mere om mdr. i fribeløb

Jeg har selv fået barn på SU, så ja 

Eller dvs. jeg troede faktisk at man kunne blive sygemeldt på SU, men der tog jeg fejl 

Det jeg mener er når man har født, så kan man få barselsklip, ganske rigtigt som du nævner det 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Anonym

jeg vil så også sige hvad med at dk stoppet lidt med bare at sende penge ned til de fattig lande og sådan istedet for at tænke lidt på os selv her hjemme i dk vi har så mange fattig i dk hvad med dem hvad med dem der bor på gaden. hvad med de ældre der snart ingen penge har der skal flytte fra hus og alt mulig da de kke kan leve osv vider.

ved der er mange der får kontant hjælp ja og syntes det godt der bliver gjort bare lidt for folk ikke skal sulte og nu en kontant hjælp bliver man ski ikke rig af.

der er mange grunde til man ikke er i en akasse osv.

jeg syntes enlig denne tråd er ja pak den væk. i min øjne

dk var ikke så fattig hvis vi ikke gav alle hvors penge væk.

og nu er en akasse heller ikke billig. den jeg skal være i koster 1500 om mdr min f koster hvis mere kan ikke lige huske det jo ikke arbejdes pladser der godkender man er i den billige hvor man kan få akasse og sådan til hvad 500 kr .

man skal altså også kunne leve nu er det sådan her hjemme der går det om mdr 5500 bare til dp og akasse om mdr så er der en husleje på 5000. vand varme strøm tv mobil er ud over forsikringer på 1200 hver 3 mdr osv

altså det er da ikke altid lige ledt at skal betale så mange penge .

vi har et sted mellem 16 og 19:000 kr vi skal af mdr om mdr

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Selvom folk er i arbejde, er det jo ikke alle der har en indkomst, høj nok til evt. at kunne melde sig ind i en a-kasse, og betale - et muligvis - tårnhøjt kontingent for at blive medlem.

Eksempelvis en enlig mor med 3 børn, der knokler røven ud af bukserne, har et lån eller noget lignende at skal betale af på, samtidig med at hun skal forsørge sine børn, sørge for institutionspladser når hun knokler, og mad på bordet - DER kan jeg altså SAGTENS forstå at nogle mennesker vælger det fra!

Det er for mig simpelthen ikke undskyldning nok. Er kontingent koster ca. 200 kr om måneden, da det kan trækkes fra i skat.

Jeg er selv, uden at afsløre for meget om mig selv, enlig mor til 2. Jeg får den laveste dagpengesats på 9200 udbetalt om måneden og jeg betaler gladeligt mit kontinget, selvom jeg ikke har ret meget at gøre med.

Anmeld

6. april 2011

sarahb

dunja skriver:

byde dig selv ?

er man et 0 hvis man modtager kh da ?

Jeg kommer fra en Familie hvor Ingen nogensinde har været på kotanthjælp og det er ikke en udvej for mig. så finder jeg mig hellere et job selvom det måske ikke er det jeg brænder for.
Nej man er ikke et nul, men jeg er opdraget til at man arbejder for sine penge og at man altid kan få et arbejde osv osv. Derfor kommer jeg aldrig på KH hjælp. Jeg har aldrig i mit liv været ledig og det arbejder jeg hverdag på jeg ikke bliver.
Det kan godt være der er mange der sidder fast i systemet og bliver nød til det, men det føler jeg ikke jeg bliver nød til. Derfor betaler jeg til min a kasse og udfører et godt arbejde på mi arbejdsplads så jeg er sikret.

Anmeld

6. april 2011

katrine7

sarahb skriver:

Det er helt i orden, altså jeg er i detail branchen (butikschef) Der er altid store udskiftninger i den branche, så hvis jeg var uheldig ville det ikke være svært at finde noget andet. Men andre jobs som fx. tandplejer, journalist m.m. er super svært at finde jobs, men så ville jeg tage hvad der var selvom det var en anden branche og vente på drømme jobbet forhåbenlig kom

Ja, man er deværre ikke selv herre over, hvilke brancher der er berørt af stor arbejdsløshed, osv.

Men synes du lyder meget fornuftig

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Mileva skriver:

Hvad så med de mennesker som arbejde, og lige har nok til at kunne blive 'optaget' i a-kasse og ville kunne få dagpenge ud af det hvis uheldet skulle være, men vælger det fra, fordi de netop har brug for de ekstra penge hver mdr til at få det hele til at hænge sammen?

Jeg er selv stor tilhænger af A-kasse, men jeg sidder så bare desværre fast i systemet ! Og det er virkelig øv at være på KH,

Ja det er min mening, og såen er det, men jeg synes virkelig folk skal til at tænke sig om når de oprettet indlæg som det her.. Nu har der jo været mange herinde de sidste par dage, og meget debat om det. Man kan jo læse sig frem til det er et emne der virkelig berør folk, så derfor synes jeg godt man kun stå frem og stå ved sine meninger, i stedet for at 'gemme' sig bag 'ano'

Jeg tror altså det er de færreste der ikke har råd til at være medlem af en a-kasse.

Selv får jeg den laveste sats og er alene med to børn. 

I min a-kasse koster det trods alt "kun" 200 kr om måneden, når det bliver trukket fra i skat.

Anmeld

6. april 2011

Louise mortil4

jeg sys det er en selvfølge at man når man starter på job melder sig ind i en a-kasse. Jeg har fra jeg startede min uddannelse og samtid flyttede hjemme fra ALTID været i både a-kasse og fagforening. Det er mit sikkerhedsnet hvis jeg skulle blive fyrret, var jeg ikke medlem ville vi sgu stå kønt i det hvis ikke jeg var i a-kasse nu for nu er jeg jo blevet gift og der er oven i kommet 4 børn til, som jeg er medansvarlig for at financere. Selv hvis man har deltids arbejde kan man være i en a-kasse, så det kan jeg bestemt ikke se er en undskyldning og ja det ville være rigtig fint for mig hvis det blev et krat at være i en a-kasse og at det samtid blev trukket over lønnen inden udbetaling af den, det gør de bla på min mands job og det er så dejligt.

Men jo vi er blevet for krævende i forhold til at vi altid har ret til at få penge fra kommunen når vi ikke selv har sørget for os selv.

Anmeld

6. april 2011

Anonym

sarahb skriver:

Jeg kommer fra en Familie hvor Ingen nogensinde har været på kotanthjælp og det er ikke en udvej for mig. så finder jeg mig hellere et job selvom det måske ikke er det jeg brænder for.
Nej man er ikke et nul, men jeg er opdraget til at man arbejder for sine penge og at man altid kan få et arbejde osv osv. Derfor kommer jeg aldrig på KH hjælp. Jeg har aldrig i mit liv været ledig og det arbejder jeg hverdag på jeg ikke bliver.
Det kan godt være der er mange der sidder fast i systemet og bliver nød til det, men det føler jeg ikke jeg bliver nød til. Derfor betaler jeg til min a kasse og udfører et godt arbejde på mi arbejdsplads så jeg er sikret.

det er sku lidt irriterne folk siger de bare vil finde et arbejde hvis de bliver fyret, det er simpelhen umuligt mange steder at få noget, men folk med jobs kan jo ikk vide hvordan det er i denne i finanskrise at søge jobs.

Anmeld

6. april 2011

katrine7

Anonym skriver:

Naturligvis har de intet med hinanden at gøre, det er jeg godt klar over!

Men prøv lige at give mig én god grund til at man som fuldtidsansat IKKE skulle betale til en a-kasse?

Det er dét jeg ikke begriber.

At folk ikke kan være medlem af en a-kasse, er der mange grunde til og de skal selvfølgelig have hjælp, ingen tvivl om det.

Men det er den holdning nogle mennesker der sagtens kan være medlem af en a-kasse og så ikke gør det, jeg personligt står helt af på 

Kan da også sagtens forstå at du grubler over ting som det, for selvfølgelig er det forkasteligt at NOGLE mennesker udnytter systemet.. Kender selv et par stykker, men det er en anden debat.

Og netop fordi det ikke er det samme, kan jeg bare ikke forstå, at de to ting kan have noget med hinanden at gøre, altså sådan uden videre. Det er der jeg står lidt af

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

jeg vil så også sige hvad med at dk stoppet lidt med bare at sende penge ned til de fattig lande og sådan istedet for at tænke lidt på os selv her hjemme i dk vi har så mange fattig i dk hvad med dem hvad med dem der bor på gaden. hvad med de ældre der snart ingen penge har der skal flytte fra hus og alt mulig da de kke kan leve osv vider.

ved der er mange der får kontant hjælp ja og syntes det godt der bliver gjort bare lidt for folk ikke skal sulte og nu en kontant hjælp bliver man ski ikke rig af.

der er mange grunde til man ikke er i en akasse osv.

jeg syntes enlig denne tråd er ja pak den væk. i min øjne

dk var ikke så fattig hvis vi ikke gav alle hvors penge væk.

og nu er en akasse heller ikke billig. den jeg skal være i koster 1500 om mdr min f koster hvis mere kan ikke lige huske det jo ikke arbejdes pladser der godkender man er i den billige hvor man kan få akasse og sådan til hvad 500 kr .

man skal altså også kunne leve nu er det sådan her hjemme der går det om mdr 5500 bare til dp og akasse om mdr så er der en husleje på 5000. vand varme strøm tv mobil er ud over forsikringer på 1200 hver 3 mdr osv

altså det er da ikke altid lige ledt at skal betale så mange penge .

vi har et sted mellem 16 og 19:000 kr vi skal af mdr om mdr

Er det så ikke både a-kasse og fagforening?

Min a-kasse koster 349 kr om måneden og det er altså ikke den dyreste 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.