Danskernes holdning til a-kasser og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

sarahb

Carina1977 skriver:

*lol*

Ja det er sgu også bedre at fokusere på nuet, i stedet for hvad der kunne ske. Hvis man gør sit allerbedste, så er man også nået rigtig langt.

Det er nemlig helt korrekt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Anonym

sarahb skriver:

Jeg er ikke helt enig, bare fordi man er frisk bliver man ikke ansat.
Det er på grund af kompetencer, menneskelighed, faglighed, ens CV, Kurser, baggrund osv osv. Og jo hvis man står klokkeklart lige vil mange vælge en uden et barn, men så står man også helt lige på målstregen og det sker altså sjældent, enten har man flere +ér end en anden ansøger eller har man ikke.
Jeg tror mange har en undskylding for at os med børn har svært med at få jobs, men jeg kender dælme mange lange oppe af karriere stigen der har FEDE jobs til trods for man er mor.
Så Nej jeg er ikke skræmt og overbevist over en arbejdsgiver bevidst vælger en fra kun pga barn/børn.

Man har jo også forskellige meninger og det ska der være plads til.

Anmeld

6. april 2011

Carina1977

Anonym skriver:

jeg tror at hvis en frisk kvinde søger samme arb som en frisk kvinde med barn gør, så er muligheden for kvinden uden barn bliver ansat i steder meget stor pga af børn syge dage osv

Men på den anden side, hende uden børn, vil måske gerne have børn senere, og så er der barsel. Det tror jeg seriøst at arbejdsgivere også tænker på desværre.

Men generelt så tror jeg altså at der bliver kigget på, hvem der har de bedste kvalifikationer.

Anmeld

6. april 2011

Louise mortil4

Anonym skriver:

det skal jeg da lige have kigget efter der er bare det jeg ikke har samme krav om løn osv og kan ikke være med hvis de lukker det ne eller noget så skal jeg arbejde har ikke noget at sige hvis jeg ikke er i den jeg er

det kender jeg ikke noget til hvordan det fungerer da jeg ikke er i en virksomhed med flere ansatte hvor der er altuelt. Sys da det er værd at undersøge i hvertfald især for 2000 kr om måneden. Jeg ved bare at de ikke må tvinge dig til at være i en bestemt fagforening.

Anmeld

6. april 2011

katrine7

Anonym skriver:

Dagpengemodtagere har forebyggende og imens man modtager dem, jo betalt et kontinget. Det har folk på kontanthjælp ikke.

Da jeg er under 30, er forholdene for mig de samme som en KHmodtager, mht. aktivering og den slags.

Forskellen: KHmodtageren får flere penge udbetalt (her kan der selvfølgelig være fradragsforskelle, men som udgangspunkt) og skal ikke betale kontingent til noget som helst. Hvordan kan det nogensinde være rimeligt? 

IGEN omhandler dette folk der KUNNE melde sig ind i en a-kasse og ikke gjorde det, IKKE dem der ikke kunne.

Kan sagtens se der er mange ting der burde laves om på, for der er mange ting der ikke er rimeligt.

Nu kan jeg kun snakke for mig selv, men da jeg modtog fuld kontanthjælp som udeboende ung, fik jeg udbetalt, 4700 kr om måneden. Ikke nok til at dække mine faste udgifter i banken.

Så ved ikke lige om det er mange penge man får af at være på kontanthjælp, eller om det er det du mener?

Anmeld

6. april 2011

dunja

Tænk at et simpelt spørgsmål fra en ano kan køre så langt ud så folk bare bliver ved med at oprette tråde om det samme hmm forstår godt hvis der er nogen der ikk tør oprette indlæg efter det her da man er bange for at blive dømt, alle spørgsmål kan jo ikk handle om sukkersøde ting men tror ikk folk forventer at bliver overfusede pga af et lille spørgsmål. tror ikk der er nogen der kommer videre da vi alle har vores egne holdninger.

og det virker lidt om om der er nogen der vil have andre skal skifte deres holdning ud hmm.

Anmeld

6. april 2011

Louise mortil4

Louise mortil4 skriver:

det kender jeg ikke noget til hvordan det fungerer da jeg ikke er i en virksomhed med flere ansatte hvor der er altuelt. Sys da det er værd at undersøge i hvertfald især for 2000 kr om måneden. Jeg ved bare at de ikke må tvinge dig til at være i en bestemt fagforening.

du kan se priver her og klikke videre og læse om andet du har brug for her http://www.krifa.dk/blivkunde/priser.aspx

Anmeld

6. april 2011

sarahb

Carina1977 skriver:

Men på den anden side, hende uden børn, vil måske gerne have børn senere, og så er der barsel. Det tror jeg seriøst at arbejdsgivere også tænker på desværre.

Men generelt så tror jeg altså at der bliver kigget på, hvem der har de bedste kvalifikationer.

Ja det er også værd at overveje, så ville der jo ikke være jobs til hverken mødre eller kommende mødre hvis de faktorer gjorde at der ikke er nogle jobs til mødre og så også til kommende mødre.

Føler bare man flytter skylden, det kan jo reelt også være at man som ansøger bare ikke passer ind eller har de faglige og personlige kompetencer der skal til for at besidde det job der er søgt.

Anmeld

6. april 2011

Anonym

Carina1977 skriver:

Ja men jeg tror de hellere vil ha en uden barn hvis de har samme kompetencer.

Anmeld

6. april 2011

Karo

Jeg er medlem af både fagforening og A-kasse.

Fagforeningen er dem der kæmper for mig og sørger for at jeg får flere fordele og det vil jeg helt sikkert gerne betale til. Derudover er jeg medlem af a-kassen. Jeg regner bestemt ikke med at blive arbejdsløs men skulle jeg være så uheldig så har jeg sikret mig og min famillie.

Jo det koster at være medlem, men syndes bestemt det er pengene værd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.