Anonym skriver:
Prøv at læs hvad jeg skriver! 
Jeg skriver netop at man sagtens kan risikere at miste sit job inden man er berettiget til dagpenge MEN at man alligevel burde være medlem af en a-kasse!
Det er ganske simpelt: HVIS man ikke er berettet til dagpenge fordi man ikke har været medlem længe nok, vil man så kunne få kontanthjælp.
Jeg synes det er for let at lade være med at være medlem af en a-kasse og så derefter få kontanthjælp fordi man ikke lige "havde tænkt på" eller "gad" melde sig ind i en a-kasse!
Læs hvad jeg skriver, også 
Kontanthjælp og dagpenge, er jo ikke den samme "pengekasse", så hvad har de to ting, egentlig med hinanden at gøre i den sidste ende?
Selvfølgelig er jeg tilhænger af a-kasser, uden tvivl! Jeg er rigtig glad for, at min kæreste f.eks. er medlem af en, ellers ville vi da stå forfærdelig dårligt stillet hvis han mistede hans fuldtidsarbejde som håndværker.
Jeg er derimod, så uheldigt stillet, at jeg, selvom jeg betalte kontingent måned efter måned, på nuværende tidspunkt med min situation, IKKE ville kunne modtage dagpenge, og det er jeg rigtig ked af.
Ville i bund og grund, bare gerne have en idé om, hvordan du reelt kan se om nogle er "dovne" , eller uarbejdsdygtige 
Anmeld