Danskernes holdning til a-kasser og kontanthjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. april 2011

sarahb

Jeg betaler selv til a kasse+fagforening og kunne aldrig drømme om ikk gøre det. Og en ting er sikkert jeg skal aldrig på KH, det vil jeg ikke byde mig selv. Jeg er sikret i fagforeningen og det har jeg det bedst med.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

katrine7

Óg er "uarbejdsdygtige" egentlig ikke det samme som, folk der ikke kan arbejde??

Anmeld

6. april 2011

Carina1977

Så din holdning er at man burde skulle have betalt til a-kasse, før man kunne få kontanthjælp? Hvad så med de syge? Hvad så med dem, der ikke kan være i en a-kasse? osv.....skulle de så bare sulte?

Jeg har aldrig været i en a-kasse, og der har været sine grunde til det....men jeg har aldrig nogensinde tænkt på kontanthjælps-systemet, som noget der var særligt rart at modtage. Rent ud sagt, har jeg været flov, når jeg har været på kontanthjælp....ikke pga. at jeg modtog det, men pga. mange folks holdninger omkring kontanthjælps-modtagere. Man ved jo hvad nogen menneskers holdning er....at de nasser på systemet. Det er jeg så uenig i....men desværre er der en grim holdning til det, rundt omkring

Så nej jeg tror ikke bevidst folk undlader at betale til en a-kasse, for det er sgu ikke fedt at få kontanthjælp, skulle jeg mene.

Nu er jeg så på førtidspension, og betaler naturligvis derfor ikke til en a-kasse

Anmeld

6. april 2011

Kofoed.

Anonym skriver:

Jamen, når du er gravid midt i dit studie skal du da have barselsSU når du går fra -Ikke kontanthjælp 

Det kan andre klare sig for, så kan du vel også?

Jeg er sygemeldt, så er blevet tvunget til, at melde mig ud. Men det er ikke det debatten handler om.

Jeg siger bare, at systemet er skruet sådan sammen, at det ikke kan lade sig gøre som det er lige nu. Derfor skal der laves nogle andre regler eller særlig regler så alle kan være med i en a-kassen.

Anmeld

6. april 2011

katrine7

sarahb skriver:

Jeg betaler selv til a kasse+fagforening og kunne aldrig drømme om ikk gøre det. Og en ting er sikkert jeg skal aldrig på KH, det vil jeg ikke byde mig selv. Jeg er sikret i fagforeningen og det har jeg det bedst med.

Hvad ville du så gøre, (med de nye dagpenge-regler) hvis du bliver ledig i mere end 2 år? Så er du nødt til at modtage kontanthjælp, hvis du ikke har andre muligheder

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Undskyld jeg spørger, men har du tænkt på, at dem der har mistet sit job, osv. måske ikke har haft muligheden for at kunne optjene til dagpenge?

Kan sagtens forstå hvad du mener, føler mig ikke hængt ud af dig, men vil bare gerne vide, hvor du har fra, at de SKAL modtage kontanthjælp?

Folk kan jo ikke rende rundt uden nogen former for indtægt, især når det lige pt. er så svært at finde et job, med garanti for så mange timer, at man fuldt ud kan forsørge sig sel v

Prøv at læs hvad jeg skriver! 

Jeg skriver netop at man sagtens kan risikere at miste sit job inden man er berettiget til dagpenge MEN at man alligevel burde være medlem af en a-kasse! 

Det er ganske simpelt: HVIS man ikke er berettet til dagpenge fordi man ikke har været medlem længe nok, vil man så kunne få kontanthjælp.

Jeg synes det er for let at lade være med at være medlem af en a-kasse og så derefter få kontanthjælp fordi man ikke lige "havde tænkt på" eller "gad" melde sig ind i en a-kasse!

Anmeld

6. april 2011

musse1

Anonym skriver:

Ja, det kunne være jeg skulle gøre det -Vores "kære" statsminister tænker jo ikke ligefrem så langt 

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Carina1977 skriver:

Så din holdning er at man burde skulle have betalt til a-kasse, før man kunne få kontanthjælp? Hvad så med de syge? Hvad så med dem, der ikke kan være i en a-kasse? osv.....skulle de så bare sulte?

Jeg har aldrig været i en a-kasse, og der har været sine grunde til det....men jeg har aldrig nogensinde tænkt på kontanthjælps-systemet, som noget der var særligt rart at modtage. Rent ud sagt, har jeg været flov, når jeg har været på kontanthjælp....ikke pga. at jeg modtog det, men pga. mange folks holdninger omkring kontanthjælps-modtagere. Man ved jo hvad nogen menneskers holdning er....at de nasser på systemet. Det er jeg så uenig i....men desværre er der en grim holdning til det, rundt omkring

Så nej jeg tror ikke bevidst folk undlader at betale til en a-kasse, for det er sgu ikke fedt at få kontanthjælp, skulle jeg mene.

Nu er jeg så på førtidspension, og betaler naturligvis derfor ikke til en a-kasse

Læs venligst første linje, dette omhandler folk der er/har været i job og bevidst ikke har betalt til en a-kasse!

Anmeld

6. april 2011

sarahb

katrine7 skriver:

Hvad ville du så gøre, (med de nye dagpenge-regler) hvis du bliver ledig i mere end 2 år? Så er du nødt til at modtage kontanthjælp, hvis du ikke har andre muligheder

Jeg tror på at der altid er et job, man kan altid få et job hvis man virkelig vil og tager det der er. Så nej jeg regner aldrig med at være ledig og slet ikke i 2 år.
Jeg har i mit liv altid haft et job. Ellers ville jeg helt klart studere, alt andet end KH.

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

katrine7 skriver:

Óg er "uarbejdsdygtige" egentlig ikke det samme som, folk der ikke kan arbejde??

Man kan sagtens blive uarbejdsdygtig EFTER at have arbejdet! 

Mht. til din kommentar om dagpengesystemet og de 2 år. Jovist, så må man jo på kontanthjælp derefter men før man bliver arbejdsløs, er der altså bare ingen undskyldning for ikke at være medlem af en a-kasse (VEDMINDRE man ikke har nok timer, som andre også nævner)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.