Ja, nu har der været et par hunde tråde på det sidste, men der er noget jeg er undrende/nysgerrig omkring: hvorfor vælger man bevidst en race/hund, hvor kæberne ikke bare kan tvinges op som de kan på fx. en retriver (det er den type hund vi altid har haft, derfor lige den jeg lige tænkte på)
Jeg får desværre angstanfald af fremmede hunde, i starten var det alle hunde, store som små (pånær mine forældres, den var jeg tros alt vokset op med), så blev det reduceret til kun de store hunde, nu er vi nede på netop de hunde jeg omtaler, de hvor kæberne låser sig hvis den bider og så store hunde med ejere som jeg anser for værende "farlige".
Jeg tænker bare, uanset hvilken hund man har og hvor dejlig hunden er så ved man aldrig om den en dag bider uden varsel, dette gælder både store og små, men jeg har aldrig frygtet at gå med en hund og at de så kommer i slåskamp fordi man tros alt kan tvinge munden op og redde evt. legemsdele, altså ar og men kan forekomme uanset størrelse og race, men stadig, tanken om at blive bidt, eller min datter nogensinde skulle blive bidt af en hund hvor kæberne låser sig - det kan jeg slet ikke med, så det jeg egentlig spørger om er:
Hvorfor der er nogen der bevidst vælger en hund der kan låse kæberne hvis den en dag bider, ved godt at man ikke forventer at ens lille hundehvalp en dag vokser sig stor og stærk og en dag bare bider, men man gør sig vel de overvejelser, samt hvilken holdning man har til hvis en hund bider inden man anskaffer sig en hund, som en kommende ansvarlig hundeejer?
Og jeg er godt klar over nogle vil føle sig fornærmet, det er ikke min hensigt, jeg forstår bare ikke de tanker man gør sig inden man anskaffer sig et dyr hvor det tros alt er en mulighed, så jeg er nysgerrig???