Hunde, hvorfor vælge man som man gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. april 2011

SD21

Dictes mor skriver:

Det gør mig tosset, sikke noget pjat. Der er ingen forskel i at have en muskelhund på holdet eller en hvilken som helst anden hund. Og det er jo netop sådan noget der gør, at nogle af muskelhundene bliver "farlige" fordi ejerne, som gerne vil have hjælp til at træne deres hunde, ikke kan få lov og hjælp, hvis der skulle opstå nogle problemer. Ihh altså!

TAK !

Jeg er simpelthen så ked af at vi ikke kan få lov, for hun elsker det virkelig ! Jeg synes det er så synd, når hun så gerne vil det. Og jeg er helt enig, det er ihvertfald størstedelen af problemet hernede at folk ikke kan komme til at træne med dem

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Den lykkelige

N&J skriver:

der beskrev du lige den type hunde jeg er endnu mere bange for dyr der er blevet mishandlet, har en gang mødt en hund og den sænkede hovedet da jeg ville ae den

Men hvor er det godt at der er mennesker som de kæreste der vil redde en hund fra noget der burde straffes hårdt!

Ja vores kan også godt sænke hovedet når man aer hende.. og vi kan ikke have en sluesmækker eller vifte hurtig med armene så tror hun det fordi vi vil slå hende.. selvom vi altid har behandlet hende vildt godt så sidder det så dybt i hende at hun er blevet slået.. det vildt synd og trist at se.. men jo godt vi kan give hende noget andet og et godt liv nu..

Anmeld

5. april 2011

Hailiesmom11

Kan se at hvad jeg svarede tidligere måske var lidt for meget, men vi muskelhundeejere har været meget igennem det sidste års tid pga alle debatterne osv. det er derfor vi føler en trang til at forsvare os selv.

Men jeg vil meget gerne begrunde mit valg af hund, jeg elsker store hunde og jeg vil helst have en korthåret så gik jeg igang med at lede efter racer og faldt over amstaffen og den passede perfekt til os, de skal have let motion, er nemme at træne og en super familiehund og grunden til at jeg har valgt at begge mine skulle være blandingshunde er fordi de ofte er sundere og jeg vil ikke udstille osv så jeg har ikke nogen grund til at have en stamtavle til at ligge og samle støv. Ingen af mine hunde skal nogensinde have hvalpe, både fordi det er ulovligt og fordi jeg ikke har mine hunde for at tjene penge.
Men ville ikke under nogen omstændigheder bytte dem for en labrador eller en golden retriever, derfor har jeg også valgt dem jeg har

Anmeld

5. april 2011

N&J

Fenja09 skriver:

Vi har haft et gadekryds, problemet med blandinger/gadekryds kan være, at man f.eks ikke ved hvad der egentlig er i hunden. Det er sværere at finde ud, hvilke genetiske sygdomme hunden kan have eller få, man kan heller ikke sige at hundens sind/personlighed generelt er på en særlig måde, hvis den er blandet med alverdens racer.

Jeg er ikke imod blandinger, men vil helst have en hund, hvor jeg ved, hvad der er i den, så vi som ejer bedst mulig kan finde ud af hvad det er for en slags hund vi har med at gøre  

Synes det er meget at nemmere at få den baggrundsviden det kræver, hvis hunden er en bestemt race, for der vil altid være nogle bestemte områder hvor hele racen er på samme måde, selvom alle hunde er forskellige.

Men ja det er en helt anden snak

Anmeld

5. april 2011

N&J

Wulffi89 skriver:

Kan se at hvad jeg svarede tidligere måske var lidt for meget, men vi muskelhundeejere har været meget igennem det sidste års tid pga alle debatterne osv. det er derfor vi føler en trang til at forsvare os selv.

Men jeg vil meget gerne begrunde mit valg af hund, jeg elsker store hunde og jeg vil helst have en korthåret så gik jeg igang med at lede efter racer og faldt over amstaffen og den passede perfekt til os, de skal have let motion, er nemme at træne og en super familiehund og grunden til at jeg har valgt at begge mine skulle være blandingshunde er fordi de ofte er sundere og jeg vil ikke udstille osv så jeg har ikke nogen grund til at have en stamtavle til at ligge og samle støv. Ingen af mine hunde skal nogensinde have hvalpe, både fordi det er ulovligt og fordi jeg ikke har mine hunde for at tjene penge.
Men ville ikke under nogen omstændigheder bytte dem for en labrador eller en golden retriever, derfor har jeg også valgt dem jeg har

Det er ikke fordi jeg ikke kan forstå at det er det første i tænker når I ser overskriften (ved godt hvordan det er med fordomme som enlig mor, og nogen gange flyder bæret over), men jeg forsøgte virkelig at stille spørgsmålet (fordi det er vigtigt for mig at arbejde med min angst - og I herinden der har denne type hund netop ikke virker som stereotypen på muskelhundeejer som man ser dem i medierne), men nærmest alle som startede som du har alle valgt at uddybe deres svar - og det er jeg rigtig taknemmelig for

Så tak for uddybningen 

Anmeld

5. april 2011

Hailiesmom11

N&J skriver:

Det er ikke fordi jeg ikke kan forstå at det er det første i tænker når I ser overskriften (ved godt hvordan det er med fordomme som enlig mor, og nogen gange flyder bæret over), men jeg forsøgte virkelig at stille spørgsmålet (fordi det er vigtigt for mig at arbejde med min angst - og I herinden der har denne type hund netop ikke virker som stereotypen på muskelhundeejer som man ser dem i medierne), men nærmest alle som startede som du har alle valgt at uddybe deres svar - og det er jeg rigtig taknemmelig for

Så tak for uddybningen 

Det var da så lidt

Anmeld

5. april 2011

Lullaby

Jeg skal have en rottweiler. Den kræver træning fordi den er så stædig og fordi den er en kraftig hund.

Den er en god familiehund, den vil acceptere andre dyr, den er social og den elsker at lege.

Dette er den hund jeg gerne vil have og fordi den er så smuk. Jeg har haft 2 andre som jeg desværre måtte skille mig af med fordi jeg skulle flytte i lejlighed og der gik vi til træning 2 gange om ugen og hver dag en god lang tur

Anmeld

5. april 2011

N&J

Lullaby skriver:

Jeg skal have en rottweiler. Den kræver træning fordi den er så stædig og fordi den er en kraftig hund.

Den er en god familiehund, den vil acceptere andre dyr, den er social og den elsker at lege.

Dette er den hund jeg gerne vil have og fordi den er så smuk. Jeg har haft 2 andre som jeg desværre måtte skille mig af med fordi jeg skulle flytte i lejlighed og der gik vi til træning 2 gange om ugen og hver dag en god lang tur

Tak for uddybningen 

Anmeld

5. april 2011

MaliksMor

Lullaby skriver:

Kan man stadig købe dem? Er de ikke kommet på listen?

Jeg synes det er syndt at anskaffe sig en hund som skal ha' mundkurv på.. ( selvom vi gir ikke vores amstaff mundkurv på - håber du forstår korrekt )

Anmeld

6. april 2011

Lullaby

CamillaRH skriver:

Kan man stadig købe dem? Er de ikke kommet på listen?

Jeg synes det er syndt at anskaffe sig en hund som skal ha' mundkurv på.. ( selvom vi gir ikke vores amstaff mundkurv på - håber du forstår korrekt )

Nej ikke endnu. Det er desuden også idiotisk men det er en anden diskussion..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.