Hunde, hvorfor vælge man som man gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

N&J

Bshizzle skriver:

Hvor er jeg bare fuldstændig enig !!

Jeg er så træt af folk dømmer ALLE Kamphunde eller bare Muskelhunde for den sags skyld.

Det er sku ikke hundene den altid er galt med.. men ejerne selv.

Hva med Løver, Tigere, Bjørne, Slanger, Ulve.. jeg kan blive ved..
Skal de ikke alle udryddes, for de er jo farlige at være i nærheden af.
.. Nix.. de er en del af den verden og natur vi nu lever i..
De er sat i bur så de ingen skade kan gøre...
Vi har hunde som vi ejere bare skal holde i snor og holde styr på dem.

Forsat god dag.. .. vil blive færdig med min aftensmad!

Nu bliver tigere jo ikke holdt som kæledyr af normale mennesker, så syntes måske ikke helt det kan bruges som sammenligningsgrundlag, men jeg skriver gerne igen at jeg gerne vil høre nogle af de tanker der lå bag når man nu valgte at anskaffe sig denne type hunde, da jeg er nysgerrig grundet min egen angst og et ønske om at komme den til livs en dag. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Hailiesmom11

Uhh jeg bliver så harm når man snakker om noget man ikke ved noget om!
De kan ikke låse kæberne, det er kun pittbullen der kan det.
Hvorfra ved du måske at de låser kæberne? De har flere muskler i kæberne, men alle hunde slipper hvis du lukker deres luftveje det gælder for ALLE racer.
Jeg valgte mine to "kamphunde" fordi jeg elsker deres personlighed, og kan så lige fortælle at amstaffen er blevet kåret som den bedste familiehund 7 år i træk i USA.
Jeg er en rigtig stor hundeelsker og er fuldstændig ligeglad med hvordan en hund ser ud eller hvad racen hedder, så længe de er opdraget. Men som andre siger så er det hundens personlighed man falder for.

Billedet nedenfor er mine meget farlige kamphunde, der kan med alt og alle mennesker som dyr!

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

4. april 2011

N&J

milopilo skriver:

Kunne ikke have skrevet det bedre..  Og jeg har en amstaff
Men da jeg boede hjemme have vi 4 forskellige hunde gennem min barn og ungdom.. Jeg blev bidt af vores schæfer og collie, men er aldrig blevet det af vores nuværende amstaff..  

Jeg er selv kun blevet bidt af små hunde, så det er ikke derfor jeg spørger, jeg spørger om tankerne bag anskaffelsen af denne type race, fordi jeg mener at det vel er med i beslutningsgrundlaget i det mindste som en overvejelse, da det jo er en del af hundes fysiske kunnen. 

Anmeld

4. april 2011

N&J

Wulffi89 skriver:

Uhh jeg bliver så harm når man snakker om noget man ikke ved noget om!
De kan ikke låse kæberne, det er kun pittbullen der kan det.
Hvorfra ved du måske at de låser kæberne? De har flere muskler i kæberne, men alle hunde slipper hvis du lukker deres luftveje det gælder for ALLE racer.
Jeg valgte mine to "kamphunde" fordi jeg elsker deres personlighed, og kan så lige fortælle at amstaffen er blevet kåret som den bedste familiehund 7 år i træk i USA.
Jeg er en rigtig stor hundeelsker og er fuldstændig ligeglad med hvordan en hund ser ud eller hvad racen hedder, så længe de er opdraget. Men som andre siger så er det hundens personlighed man falder for.

Billedet nedenfor er mine meget farlige kamphunde, der kan med alt og alle mennesker som dyr!

Jamen godt for dig

Anmeld

4. april 2011

Hailiesmom11

Turtles skriver:

Jeg ville godt forsøge at begrunde hvorfor jeg en anden gang ville vælge og købe en amstaff/ambul igen (hvis den altså ik var blevet ulovlig)
Vores hund er en blanding af disse 2, og han er derfor nu en af disse "farlige børnespisende" hunde desværre..
Men en af grundene til jeg ville vælge samme race er at han er en hund efter mit energi niveau. Hvis han bare får sine 3 tur om dagen, er han glad og tilfreds, han skal ikke aktiveres hele tiden.
Han er en rigtig puttegøj, som selv mener at han ikke fylder mere end en chiuaua (staves?) og ville derfor gerne sidde på skødet hvis han måtte.
Han ligger sig altid hen eller op af mig når jeg ligger/sidder i sofaen, han følger med ind i seng, når jeg går i seng Osv..

Derfor kunne jeg godt finde på at købe samme race igen!!

De har også lige beskrevet mine vovser

Anmeld

4. april 2011

Millah

N&J skriver:

Faktisk er så hunde jeg frygter mest er uanset type dem der følges med de farlige typer aka alkoholikker og narkomaner fordi de i min verden er påvirket og derfor ikke nødvendigvis kan tage vare på deres hund. 

Men jeg bliver stadig bange når jeg møder muskelhunde, men langt mindre hvis jeg kan se at det er en ejer der har styr på sin hund, men må indrømme uden at skulle være dømmende overfor dit udseende, så føler jeg mig ikke tryg når en eller anden lyshåret ung tøs bliver gået tur med af hunden, altså når det ikke er hende der går tur med hunden men omvendt, jeg syntes hurtigt at man kan se om folk har kontrol og styr på deres hunde, men her i kbh og især i nv er der desværre mange der ikke har :/

Jeg vil rigtig gerne snakke med hunde, men indtil jeg føler mig sikker nok og ved at jeg derfor ikke udskiller den duft der siger at jeg er bange syntes jeg det er mere sikkert for min datter at jeg snakker pænt om alle hunde på afstand, vil helst ikke have at hun skal mærke at jeg er bange, så forsøger alt hvad jeg kan på at være rolig selvom mit hjerte banker afsted... uanset hunderace og type menneske de følges med.. 

Kan nemt forstå dig, det er sikkert  Tror osse det ofte er sådan folk tænker når de hurtigt ser mig komme gående alene med hundene, men de vil osse hurtigt se at det er den lille der trækker hvor imod den store går pænt ved siden af mig

Når måde mig go manden går tur med dem går han med den lille og jeg med den store da jeg bedre kan styre den store end han kan Underligt nok, da han har flere muskler end mig

Tror du har brug for at få en god oplevelse med disse hunde der låserkæben for at ville kunne se andesledes på det

Men ja der er osse mange her hvor jeg bor der har en AST eller en AST blandig som heller ikke kan styre dem, men disse hunde har altid været en del af det miljø jeg er vokset op i.

Jeg er aldrig blevet bidt af en muskelhund, men er derimod blevet bidt af en retiwer da jeg var mindre, og det var en hund der heller aldrig havde bidt før, så derfor har jeg osse den holdnign at alle hunde kan lige pludselig finde på at bide store som små, lige meget hvilken race de har

Jeg har altid elsket hunde, men jeg tror lige så meget jeg er typen der holder af det der er "farligt" og som andre synes er noget vanvittigt noget Men sådan er jeg bare

Vores AST balandigs beste ven er min lillebror på 5 år, han lan side oven på ham, rykke ham i ørene og hvad sådan en bette knægt ellers kan finde på, men Paco (som hunden hedder) gør intet ved det Dog ved bette bror osse at når Paco går skal han lade ham være

Anmeld

4. april 2011

SD21

Der er altså noget folk har misforstået - kamphundes kæber låser ikke ! Det er viljen, altså fordi de ikke vil slippe. Der er ikke noget genetisk eller lign. der gør at de ikke kan slippe !

Anmeld

4. april 2011

N&J

Millah skriver:

Kan nemt forstå dig, det er sikkert  Tror osse det ofte er sådan folk tænker når de hurtigt ser mig komme gående alene med hundene, men de vil osse hurtigt se at det er den lille der trækker hvor imod den store går pænt ved siden af mig

Når måde mig go manden går tur med dem går han med den lille og jeg med den store da jeg bedre kan styre den store end han kan Underligt nok, da han har flere muskler end mig

Tror du har brug for at få en god oplevelse med disse hunde der låserkæben for at ville kunne se andesledes på det

Men ja der er osse mange her hvor jeg bor der har en AST eller en AST blandig som heller ikke kan styre dem, men disse hunde har altid været en del af det miljø jeg er vokset op i.

Jeg er aldrig blevet bidt af en muskelhund, men er derimod blevet bidt af en retiwer da jeg var mindre, og det var en hund der heller aldrig havde bidt før, så derfor har jeg osse den holdnign at alle hunde kan lige pludselig finde på at bide store som små, lige meget hvilken race de har

Jeg har altid elsket hunde, men jeg tror lige så meget jeg er typen der holder af det der er "farligt" og som andre synes er noget vanvittigt noget Men sådan er jeg bare

Vores AST balandigs beste ven er min lillebror på 5 år, han lan side oven på ham, rykke ham i ørene og hvad sådan en bette knægt ellers kan finde på, men Paco (som hunden hedder) gør intet ved det Dog ved bette bror osse at når Paco går skal han lade ham være

Der er jeg vist ikke helt endnu til at jeg skal snakke med sådan en hund, er først nu begyndt at kunne snakke med store hunde og kun efter lang tid hvor jeg har mødt hunden flere gange, så det tager nok nogle år endnu, men dette er et lille skridt på vejen.. 

Jeg er så ikke vokset op et sted hvor den slags hunde har været, højst en bokser eller to, så måske det er derfor de lige er dem der er de sidste jeg frygter, jeg ved det ikke... 

Anmeld

4. april 2011

Millah

N&J skriver:

Der er jeg vist ikke helt endnu til at jeg skal snakke med sådan en hund, er først nu begyndt at kunne snakke med store hunde og kun efter lang tid hvor jeg har mødt hunden flere gange, så det tager nok nogle år endnu, men dette er et lille skridt på vejen.. 

Jeg er så ikke vokset op et sted hvor den slags hunde har været, højst en bokser eller to, så måske det er derfor de lige er dem der er de sidste jeg frygter, jeg ved det ikke... 

Ja det går da den rigtige vej

Anmeld

4. april 2011

SD21

Slap nu af, alle jer der "flipper ud" over at hun stiller et spørgsmål ! Hun har jo allerede skrevet til jer at det ikke skal tages negativt !

Til TS : Jeg ved ikke hvorfor vi valgte vores faktisk Hun er en blanding af rottweiler/amstaff og vi valgte hende sådan set fordi min mor kendte nogen der havde hvalpe Derudover, vil jeg sige at det er nogle virkelig skønne hunde, men som med alle andre hunde skal man huske at en hund ikke er legetøj! Hundene kan ikke låse kæberne, så det skal du ikke være bange for. Men problemet er at folk bruger disse hunde som potensforlængere (DESVÆRRE) og de kommer tit med hundene løse ! Jeg har aldrig min hund løs, når jeg går steder hvor jeg kan risikere at møde andre mennesker eller andre hunde! Disse hunde er nogle af de mest menneskeelskende hunde du kan finde - de er lavet til at samarbejde med mennesker, men de har desværre også ENGANG FOR LÆNGE SIDEN været brugt til hundekampe. Men det jeg egentlig ville med det, var at du ikke skal være bange for dem, for de elsker mennesker - de er bare ikke altid så gode tl andre hunde

Jeg håber du kommer af med din angst !

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.