N&J skriver:
det gjorde jeg da jeg var yngre ja, men det handlede mere om en bestemt hund (en sort bamseartig hund), som havde hjerteproblemer og nærmest døde inden den var 3 år mere end den levede længere pga indavl, så jeg forstod aldrig hvorfor der var nogen der ville vælge en hund der ikke levede særlig længe frem for et gadekryds som levede de 10 års tid (det er ihvertfald det gennemsnit nogenlunde med de 20 gadekryds folk på mine forældres gade har haft gennem tiden)
Men det er en hel anden diskussion
Vi har haft et gadekryds, problemet med blandinger/gadekryds kan være, at man f.eks ikke ved hvad der egentlig er i hunden. Det er sværere at finde ud, hvilke genetiske sygdomme hunden kan have eller få, man kan heller ikke sige at hundens sind/personlighed generelt er på en særlig måde, hvis den er blandet med alverdens racer.
Jeg er ikke imod blandinger, men vil helst have en hund, hvor jeg ved, hvad der er i den, så vi som ejer bedst mulig kan finde ud af hvad det er for en slags hund vi har med at gøre
Synes det er meget at nemmere at få den baggrundsviden det kræver, hvis hunden er en bestemt race, for der vil altid være nogle bestemte områder hvor hele racen er på samme måde, selvom alle hunde er forskellige.
Men ja det er en helt anden snak 
Anmeld