Hunde, hvorfor vælge man som man gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

qp

Jeg synes dette er en rigtig god debat... Jeg har selv tit og ofte undret mig over hvorfor familier med børn vælger sådanne hunderacer da de skulle være mere forudsigelige og farlige end andre hunde.

Jeg har aldrig selv haft hund men har virkelig altid haft en svaghed for hunde, - HELL jeg har endda engang forelsket mig i en Amerikansk Bulldog som bare var SÅ fantastisk indtil den begyndte, at knorre efter to små børn på 10 og 15 mdr!!!

Hunde er jo generelt uforudsigelige - men de der kamphunde består jo 100% af muskler og der har da været en del mediedækning omkring overfald af mennesker og endda med døden til følge.... Det er jo ikke for sjovt, at man ønsker at forbyde sådanne hunde!

Nå men jeg fandt da denne artikel og synes den forklarer rigtig meget omkring det man egentlig har med, at gøre når man vælger en kamphund.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Muskelhunde.pdf

Ps. Ja jeg ved det ikke er dét tråden handler om, men det er hvad jeg tænker på når nogle hunde nævnes som farligere end andre (låst kæbe eller ej)........

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

qp

Naannaa87 skriver:

Jeg gider godt nok ikke at læse 7 sider igennem om et emne der er oppe og vende konstant og som folk aldrig kan blive enige om..

Jeg synes det er noget så ligegyldigt at hive den debat frem i tide og utide og måske er det fordi du keder dig lidt, og gerne vil have folk lidt op og kører

God aften..

Vi mennesker har det jo med, at spejle os selv i hinanden

Anmeld

4. april 2011

Na-Wi

qp skriver:

Vi mennesker har det jo med, at spejle os selv i hinanden

Er absolut ikke ude på at få en diskution igang, det er jeg sku for træt til.. Er bare så træt af at læse om muskelhunde og om at de aldrig slipper hvis de først bider.. Det handler bare om at os ejere opdrager dem ordenligt .. Længere er den ikke

Anmeld

4. april 2011

N&J

qp skriver:

Jeg synes dette er en rigtig god debat... Jeg har selv tit og ofte undret mig over hvorfor familier med børn vælger sådanne hunderacer da de skulle være mere forudsigelige og farlige end andre hunde.

Jeg har aldrig selv haft hund men har virkelig altid haft en svaghed for hunde, - HELL jeg har endda engang forelsket mig i en Amerikansk Bulldog som bare var SÅ fantastisk indtil den begyndte, at knorre efter to små børn på 10 og 15 mdr!!!

Hunde er jo generelt uforudsigelige - men de der kamphunde består jo 100% af muskler og der har da været en del mediedækning omkring overfald af mennesker og endda med døden til følge.... Det er jo ikke for sjovt, at man ønsker at forbyde sådanne hunde!

Nå men jeg fandt da denne artikel og synes den forklarer rigtig meget omkring det man egentlig har med, at gøre når man vælger en kamphund.

http://www.dansk-kennel-klub.dk/files/pdf/Muskelhunde.pdf

Ps. Ja jeg ved det ikke er dét tråden handler om, men det er hvad jeg tænker på når nogle hunde nævnes som farligere end andre (låst kæbe eller ej)........

Problemet ligger vist også i at man netop ikke hører begrundelserne bag folks valg fordi dem man oftes støder på i hvert fald her er nogle som slet ikke burde have hunde og slet ikke muskelhunde

Anmeld

4. april 2011

qp

Er absolut ikke ude på at få en diskution igang, det er jeg sku for træt til.. Er bare så træt af at læse om muskelhunde og om at de aldrig slipper hvis de først bider.. Det handler bare om at os ejere opdrager dem ordenligt .. Længere er den ikke

Nej diskussion er måske så meget sagt ....

Sov godt!!

Anmeld

4. april 2011

Na-Wi

qp skriver:

Nej diskussion er måske så meget sagt ....

Sov godt!!

I lige måde

Anmeld

4. april 2011

qp

N&J skriver:

Problemet ligger vist også i at man netop ikke hører begrundelserne bag folks valg fordi dem man oftes støder på i hvert fald her er nogle som slet ikke burde have hunde og slet ikke muskelhunde

Jamen hvorfor mon de bliver vrede? - Jeg tror da at man til enhver tid altid vil forsøge, at "retfærdiggøre" sit valg af hunderace og især når der er tale om de såkaldte muskelhunde.

Men der er jo rigtig mange der OVERHOVEDET IKKE aner en skid om den hund de har anskaffet sig - og der er det nok lettere at springe på "Fuck hvor er jeg træt af denne debat - vognen"!!!!

Anmeld

4. april 2011

N&J

qp skriver:

Jamen hvorfor mon de bliver vrede? - Jeg tror da at man til enhver tid altid vil forsøge, at "retfærdiggøre" sit valg af hunderace og især når der er tale om de såkaldte muskelhunde.

Men der er jo rigtig mange der OVERHOVEDET IKKE aner en skid om den hund de har anskaffet sig - og der er det nok lettere at springe på "Fuck hvor er jeg træt af denne debat - vognen"!!!!

jeg tror måske bare ikke jeg fik forklaret mig godt nok i starten, måske skulle jeg have skrevet det med angstanfaldene, dog er alle der har skrevet den mere hvor er det træls at vi skal forsvare vores valg, kommet med mere uddybende svar på hvorfor de har valgt som de har, og det er jeg da super glad for, men det er sku også et lidt følsomt emne for mig selvom jegi starten forsøgte at holde det mere objektivt, det har sku ikke været sjovt at have været så bange for hunde i så mange år efterhånden, håber da lidt på at jeg kan se lidt mindre frygtsomt næste gang vi møder en muskelhund også selvom ejerne herude ikke ligefrem er de mest betryggende ejere.. 

Anmeld

5. april 2011

Fenja09

N&J skriver:

Men kræver det ikke viden når det gælder til alle hunde, jeg tror også at medierne har fokuceret på de forkerte type ejers hunde, som tilfældigvis har været muskelhunde, der er stadig en historie der ligger i baghovedet om en pige der kom cyklende og så kom der ellers to store hunde (mener den ene var en muskelhund) løbende og angreb hende, ejeren så bare til og ville ikke aflive hundene bagefter, det siger jo lidt om hans evner som hundeejer

Jeg mener bestemt, at mange anskaffer sig hunde, eller dyr generelt uden at have nok baggrundsviden.

Det er ikke nok at man bare synes dyret er sød at se på eller at man tænker "det kan man nok klare", lige så snart man har anskaffet sig et dyr har man det fulde ansvar. Og med det fulde ansvar mener jeg også at man som ejer bør sætte sig ind i dyrets adfærd, kommunikation ect. så både ejeren og dyret får de bedste forhold.

Det du nævner er ganske forfærdeligt, nok mest fordi ejeren ikke har styr på sine hunde og at han ikke gjorde noget ved situationen da den opstod.

Vores hund går ALDRIG uden snor, medmindre vi er i hundeskove, og kunne vi ikke kalde hende til os, så slap vi hende ikke.

Anmeld

5. april 2011

Fenja09

N&J skriver:

det gjorde jeg da jeg var yngre ja, men det handlede mere om en bestemt hund (en sort bamseartig hund), som havde hjerteproblemer og nærmest døde inden den var 3 år mere end den levede længere pga indavl, så jeg forstod aldrig hvorfor der var nogen der ville vælge en hund der ikke levede særlig længe frem for et gadekryds som levede de 10 års tid (det er ihvertfald det gennemsnit nogenlunde med de 20 gadekryds folk på mine forældres gade har haft gennem tiden)

Men det er en hel anden diskussion

Vi har haft et gadekryds, problemet med blandinger/gadekryds kan være, at man f.eks ikke ved hvad der egentlig er i hunden. Det er sværere at finde ud, hvilke genetiske sygdomme hunden kan have eller få, man kan heller ikke sige at hundens sind/personlighed generelt er på en særlig måde, hvis den er blandet med alverdens racer.

Jeg er ikke imod blandinger, men vil helst have en hund, hvor jeg ved, hvad der er i den, så vi som ejer bedst mulig kan finde ud af hvad det er for en slags hund vi har med at gøre  

Synes det er meget at nemmere at få den baggrundsviden det kræver, hvis hunden er en bestemt race, for der vil altid være nogle bestemte områder hvor hele racen er på samme måde, selvom alle hunde er forskellige.

Men ja det er en helt anden snak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.