Ja, nu har der været et par hunde tråde på det sidste, men der er noget jeg er undrende/nysgerrig omkring: hvorfor vælger man bevidst en race/hund, hvor kæberne ikke bare kan tvinges op som de kan på fx. en retriver (det er den type hund vi altid har haft, derfor lige den jeg lige tænkte på)
Jeg får desværre angstanfald af fremmede hunde, i starten var det alle hunde, store som små (pånær mine forældres, den var jeg tros alt vokset op med), så blev det reduceret til kun de store hunde, nu er vi nede på netop de hunde jeg omtaler, de hvor kæberne låser sig hvis den bider og så store hunde med ejere som jeg anser for værende "farlige".
Jeg tænker bare, uanset hvilken hund man har og hvor dejlig hunden er så ved man aldrig om den en dag bider uden varsel, dette gælder både store og små, men jeg har aldrig frygtet at gå med en hund og at de så kommer i slåskamp fordi man tros alt kan tvinge munden op og redde evt. legemsdele, altså ar og men kan forekomme uanset størrelse og race, men stadig, tanken om at blive bidt, eller min datter nogensinde skulle blive bidt af en hund hvor kæberne låser sig - det kan jeg slet ikke med, så det jeg egentlig spørger om er:
Hvorfor der er nogen der bevidst vælger en hund der kan låse kæberne hvis den en dag bider, ved godt at man ikke forventer at ens lille hundehvalp en dag vokser sig stor og stærk og en dag bare bider, men man gør sig vel de overvejelser, samt hvilken holdning man har til hvis en hund bider inden man anskaffer sig en hund, som en kommende ansvarlig hundeejer?
Og jeg er godt klar over nogle vil føle sig fornærmet, det er ikke min hensigt, jeg forstår bare ikke de tanker man gør sig inden man anskaffer sig et dyr hvor det tros alt er en mulighed, så jeg er nysgerrig???
Tja vi har to hunde her hjemme, vi har en chihuahua og en blanding, men han ligner en AST helt vildt
Chihuahua købte jeg for snart 3 år siden da hun var 8 uger
Nok mest fordi folk omking mig, venner og familie mente sådan en lille hund ville ikke passe til mig
Så sådan en måtte jeg da bare eje for at være "rasmus modsat" 
Min AST blanding er 9 måneder og super dejlig. Har altid gerne ville have sådan en hund og det ville kæreste osse, så hvorfor ikke få en ?? Vi ahr så fået en blandig hvor der er labrador i, og det kan mærkes på hans sind
Jeg vil da osse sige jeg fryger at han en dag bider, men tvivler på det sker (men hvem ved?
)
De to hunde vi har er jo to komplet modsætninger, den ene er stor og masser af muskler, hvor imod den anden er lille og har ikke så mange muskler
Men her hjemem ar det altså den lille hund på 1,9 kg der bestemmer og forstå den store ikke det bider hun ham (sker osse når han er for vild) så sætter han sig simpelhan på halen og hyler og har ondt af sig selv. Han er den største bange buks jeg jeg kender.
Men vores hunde valg afhang af hvad vi er for nogen mennesker, så vi afspejler os rigtig godt i vores hunde, lige så store og "farlige" vi kan være, lige så små og bange kan vi osse være
Du skriver at små hunde er skødehunde og sådan, sådan er det altså ikek altid. Vores den lille hund er IKKE nogen skøderhund, hun nægter og være det, der imod vil den store utrolig gerne side på skødet af en, dog lidt bøvlet
Den lille vil ikke snakke med fremmede mennesker, ved mindre jeg har hende oppe ved mig, og der må heller ikke komme fremmede i vores hjem, hun gør som bare *****. Den stor vil snakke med ALLE og han gør her hjemem når den lille gør, men når folk så er kommet ind vil han bare snakke, har er sådan en kælerøv, jo flere der gider snakke med ham jo bedre.
Hvis jeg skal frygte hvilken af min hund der bider, er det den lille. Og det er pga hendes opførsel over for fremmede hunde der gør af hende
For så små hunde har jo tildens til go tro de er 50 gange så store som de er
Ja min hunds kæber kan låse, og hvad så ?? Lige så vel som han kan bide, kan han lige så gode lade vær med og gøre det jo
Det handler jo osse om opdragelsen, jeg går meegt op i hvordan han bliver opdraget, da det er vigtigt for mgi at vose, at sådan en type hund er lige så meget en familie hund som en chihuahua er