Dictes mor skriver:
Jeg har haft samme tanker som TS, og jeg er hundeelsker, jeg er hundetræner og træner hund, hver eneste dag, så jeg går meget op i hunde. Og jeg vil sige, at man ikke skal elske alle hunderacer, fordi man er hundeelsker. Jeg elsker ikke alle hunde, jeg er gladere for nogle hunde end andre. Personligt er jeg vild med hyrdehunde (border collier og schæfer specielt), og dem har jeg valgt netop fordi deres egenskaber passer til det, som jeg bruger dem til.
Jeg ser ofte de forkerte ejere til hunde, og her taler jeg ikke kun om muskelhunde, men hunde generalt, og det er forfærdelig trist, men ikke noget man altid kan gøre noget ved som træner.
Jeg er en af de trænere, der ikke har noget imod, at der er muskelhunde på mit hold, jeg vil gerne trænere deres ejere, men jeg har kun oplevet to muskelhunde på mine hold i de efterhånden del år jeg har trænet hunde, og det undrer mig.
Jeg bryder mig ikke selv om muskelhunde, eller det vil sige, de siger mig ikke noget, mest fordi de ikke har de træningsegenskaber som jeg leder efter. Jeg siger ikke, at det ikke kan være en okay hund, for det kan det vel givetvis, det er bare ikke for mig. Og jeg har derfor ofte undret mig over, hvorfor folk vælger de racer frem for alle mulige andre ganske udemærkede racer.