Hunde, hvorfor vælge man som man gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

ESV

Naannaa87 skriver:

Hvorfor skal den debat altid komme op igen og igen .. er ved at være irriteret over den ..

Jeg har en af de ''farlige hunde som sidder fast hvis de bider'' og jeg har den fordi jeg elsker den, den er et medlem af vores familie, min søn elsker ham, og han elsker vores søn..

Færdig bom, han er ikke en dårlig hund fordi andre mennesker ikke kan finde ud af at opdrage deres dyr, han er faktisk en kærlig hund som godt kan finde ud af at opfører sig ordenligt, selvom mange tror det omvendte!

Gode fornuftige hundeejere skaber gode kærlige hunde!!

Så er den vist ikke længere....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

qp

N&J skriver:

Nu bliver tigere jo ikke holdt som kæledyr af normale mennesker, så syntes måske ikke helt det kan bruges som sammenligningsgrundlag, men jeg skriver gerne igen at jeg gerne vil høre nogle af de tanker der lå bag når man nu valgte at anskaffe sig denne type hunde, da jeg er nysgerrig grundet min egen angst og et ønske om at komme den til livs en dag. 

Anmeld

4. april 2011

N&J

Naannaa87 skriver:

Hvorfor skal den debat altid komme op igen og igen .. er ved at være irriteret over den ..

Jeg har en af de ''farlige hunde som sidder fast hvis de bider'' og jeg har den fordi jeg elsker den, den er et medlem af vores familie, min søn elsker ham, og han elsker vores søn..

Færdig bom, han er ikke en dårlig hund fordi andre mennesker ikke kan finde ud af at opdrage deres dyr, han er faktisk en kærlig hund som godt kan finde ud af at opfører sig ordenligt, selvom mange tror det omvendte!

Hvis du havde læst hele tråden igennem, så skriver jeg gentagende gange at jeg efterspørger tankerne bag valget af netop en muskelhund frem for fx andre race,r ikke for at der er nogen der skal forsvare deres valg, men fordi jeg gerne vil forstå hvorfor grundet min egen angst. 

Anmeld

4. april 2011

N&J

ESV skriver:

Gode fornuftige hundeejere skaber gode kærlige hunde!!

Så er den vist ikke længere....

Jamen det er vi heller ikke uenige om, men jeg søgte tankerne/overvejelserne bag valget af denne type hund frem for fx en anden, så vil da gerne høre flere svar hvis det er, men ellers prøv at læse hele tråden igennem

Anmeld

4. april 2011

Na-Wi

N&J skriver:

Hvis du havde læst hele tråden igennem, så skriver jeg gentagende gange at jeg efterspørger tankerne bag valget af netop en muskelhund frem for fx andre race,r ikke for at der er nogen der skal forsvare deres valg, men fordi jeg gerne vil forstå hvorfor grundet min egen angst. 

Jeg gider godt nok ikke at læse 7 sider igennem om et emne der er oppe og vende konstant og som folk aldrig kan blive enige om..

Jeg synes det er noget så ligegyldigt at hive den debat frem i tide og utide og måske er det fordi du keder dig lidt, og gerne vil have folk lidt op og kører

God aften..

Anmeld

4. april 2011

N&J

Dictes mor skriver:

Jeg har haft samme tanker som TS, og jeg er hundeelsker, jeg er hundetræner og træner hund, hver eneste dag, så jeg går meget op i hunde. Og jeg vil sige, at man ikke skal elske alle hunderacer, fordi man er hundeelsker. Jeg elsker ikke alle hunde, jeg er gladere for nogle hunde end andre. Personligt er jeg vild med hyrdehunde (border collier og schæfer specielt), og dem har jeg valgt netop fordi deres egenskaber passer til det, som jeg bruger dem til.

Jeg ser ofte de forkerte ejere til hunde, og her taler jeg ikke kun om muskelhunde, men hunde generalt, og det er forfærdelig trist, men ikke noget man altid kan gøre noget ved som træner. 

Jeg er en af de trænere, der ikke har noget imod, at der er muskelhunde på mit hold, jeg vil gerne trænere deres ejere, men jeg har kun oplevet to muskelhunde på mine hold i de efterhånden del år jeg har trænet hunde, og det undrer mig. 

Jeg bryder mig ikke selv om muskelhunde, eller det vil sige, de siger mig ikke noget, mest fordi de ikke har de træningsegenskaber som jeg leder efter. Jeg siger ikke, at det ikke kan være en okay hund, for det kan det vel givetvis, det er bare ikke for mig. Og jeg har derfor ofte undret mig over, hvorfor folk vælger de racer frem for alle mulige andre ganske udemærkede racer. 

Anmeld

4. april 2011

N&J

Naannaa87 skriver:

Jeg gider godt nok ikke at læse 7 sider igennem om et emne der er oppe og vende konstant og som folk aldrig kan blive enige om..

Jeg synes det er noget så ligegyldigt at hive den debat frem i tide og utide og måske er det fordi du keder dig lidt, og gerne vil have folk lidt op og kører

God aften..

Okey det gider jeg faktisk ikke have på mig, lige nu udtaler du dig om noget som du slet ikke har sat dig ind i, hold da op hvor er du uforskammet!!! LÆS DOG TRÅDEN

Anmeld

4. april 2011

N&J

Naannaa87 skriver:

God aften..

OG DET HANDLER IKKE OM DEN "DEBAT", MEN OM AT JEG HAR ANGST FOR HUNDE, SÅ JEG BEDER OM TANKERNE BAG FOLKS VALG AF HUNDE, JA HOLD DA OP HVOR KAN MAN DØMME FOLK MEGET HURTIGT!!!

Anmeld

4. april 2011

N&J

qp skriver:

Lige nu skal Jane vist køle lidt ned...  arhhhh 

Tak lille Cuz for enigheden

Anmeld

4. april 2011

Na-Wi

N&J skriver:

OG DET HANDLER IKKE OM DEN "DEBAT", MEN OM AT JEG HAR ANGST FOR HUNDE, SÅ JEG BEDER OM TANKERNE BAG FOLKS VALG AF HUNDE, JA HOLD DA OP HVOR KAN MAN DØMME FOLK MEGET HURTIGT!!!

sådan er det jo gang imellem, man må tage det sure med det søde når man vælger at oprette sådan en debat

forresten er jeg ikke blind eller svagtsynet så bare slå caps lock fra igen kan sagtens se hvad du skriver

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.