Hunde, hvorfor vælge man som man gør?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4. april 2011

N&J

milopilo skriver:

Nu har min kæreste haft den 2 år før jeg kom ind i billedet.. men ved at han købte den dengang for 6 år siden fordi de daværende ejere var onde ved den, gad han ikke se på.. også købte han hende af dem.. der var intet fremme om de såkaldte dræber hunde, og vidste ikke kæberne kunne låse.. han så bare en sød hund der ikke havde det godt og ville give hende et godt og trygt hjem.. så tænkte han ikke på så meget andet..

der beskrev du lige den type hunde jeg er endnu mere bange for dyr der er blevet mishandlet, har en gang mødt en hund og den sænkede hovedet da jeg ville ae den

Men hvor er det godt at der er mennesker som de kæreste der vil redde en hund fra noget der burde straffes hårdt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

N&J

Fenja09 skriver:

Tror man vælger hunderace udfra helheden. Kan godt være at nogle racer har kæber der låser, men kæberne er jo ikke hele hundens egenskab/personlighed.

Vi har også valgt Schæfer selvom de ligger højt mht bid. Så må man se på, hvad racen ellers har at byde på. Hvad skal man gøre for at holde hunden aktiveret og udnytte dens ressourcer. Hvor meget kræver racen at den bliver udfordret mentalt osv.

De fleste racer har noget godt at byde på og kan med de fleste dyr og mennesker.

Desværre er jeg ret sikker på, at medierne har været med til at blæse alt det med muskelhunde op....for hvis man stiller et regnestykke op over hvor mange muskelhunde der findes og hvor mange der har bidt, så vil jeg bestemt mene at der langt langt langt flere som aldrig nogensinde har bidt end dem der har.

Og så er man tilbage til, hvorfor folk vælger race som de gør - fordi man ser på hele racen og ikke kun en ting.

Synes så, at man ved muskelhunde kunne have lavet flere regler/love for kommende ejer, da det er en race, som kræver at man har forstand på hunde.

Men kræver det ikke viden når det gælder til alle hunde, jeg tror også at medierne har fokuceret på de forkerte type ejers hunde, som tilfældigvis har været muskelhunde, der er stadig en historie der ligger i baghovedet om en pige der kom cyklende og så kom der ellers to store hunde (mener den ene var en muskelhund) løbende og angreb hende, ejeren så bare til og ville ikke aflive hundene bagefter, det siger jo lidt om hans evner som hundeejer

Anmeld

4. april 2011

N&J

Fenja09 skriver:

Skal lige forstå dig rigtigt inden jeg kommentere

Undrer du dig over, hvorfor folk køber renracede hunde, fremfor blandinger og gadekryds eller har jeg misforstået dig?

det gjorde jeg da jeg var yngre ja, men det handlede mere om en bestemt hund (en sort bamseartig hund), som havde hjerteproblemer og nærmest døde inden den var 3 år mere end den levede længere pga indavl, så jeg forstod aldrig hvorfor der var nogen der ville vælge en hund der ikke levede særlig længe frem for et gadekryds som levede de 10 års tid (det er ihvertfald det gennemsnit nogenlunde med de 20 gadekryds folk på mine forældres gade har haft gennem tiden)

Men det er en hel anden diskussion

Anmeld

4. april 2011

N&J

Mor til prinsessen :-) skriver:

jeg vidste slet ikke der var nogle hunde som havde sådan en kæbe.....
men tror ikke man går efter en hund på baggrund af kæben.... Kan godt være jeg tager fejl

De fleste køber vel lige præcis den hund, fordi de synes det er sød og dejlig, og den vil de gerne have med hjem

nej, det er så mig der har misforstået det, muskelhunden har blot meget stærke muskler, men så blev jeg også så meget klogere.. 

men alle hunde ser jo dejlige ud når de er hvalpe, men man vælger jo om man vil have en bestemt race, gadekryds eller lign. og der ligger formentlig overvejelser bag, det var dem jeg var ude efter og specifikt muskelhundene, da det er dem jeg lige nu mangler at komme over frygten for. 

Anmeld

4. april 2011

Mischa

Dusty skriver:

åh jeg er så træt af at skulle forsvare hundevalg. Som hundeelsker elsker jeg alle hunde, men man har jo sine yndlings racer, hundepersonligheder man passer bedre sammen med end andre, er man et dårligt menneske fordi man passer perfekt sammen med en af 'skandale hundene' ?. Dengang mit valg af yndlingshund fandt sted- gik man slet ikke op i muskel eller ikke muskel hund.. Skulle min yndlingsrace ændre sig fordi nogle dumme drenge har fundet på at racen skulle være farlig? Nææ, jeg er aldrig blevet bidt af en hund- og jeg er da vokset op med en del forskellige af slagsen inde på livet.. Hvis en hund vil- så kan den gøre voldsom skade, uanset race..

Spørgsmålet burde ikke være hvorfor nogle mennesker vælger disse hunde, men hvorfor inkompetente mennesker overhovedet kan købe dyr!

Og hvorfor kan inkompetente mennesker få lov til at få børn?

det er bare vores ret medmindre de forbyder racerne..

og det er skræmmende synes jeg

Anmeld

4. april 2011

N&J

Baby-støv skriver:

Man kan lærer dem at låse sine kæber...

Men det kan man nu med alle hunde...

Udover det har jeg ingenting imod muskelhunde, min schæfer leger bedste med nogle muskelhunde, der giver igen...

Der er alt for mange fordomme om muskelhunde, og før de blev kendte var det schæferhunde, der var farlige og møder stadigvæk folk der har det med schæferhunde.... (bare fordi nogle "brian'er, anskaffer sig dem, betyder det ikk de er en dårlig hund) De har fået en dårligt ry....

Ja, desværre har vores nabos shæfer ikke hjulpet på det ry og hun er endda hundetræner

Jeg tror grunden til at lige muskelhundene har det ry er de ejer som anskaffer sig den som værende et status eksempel og ikke som hund bare fordi det er hund, men jeg syntes da at det for mig hjælper at høre folks begrundelse bag anskaffelsen af denne type hund, fordi jeg netop ikke ser, de jeg har opdaget har denne type hund herinde, som værende de typer jeg normalt ser denne type hund med. 

Anmeld

4. april 2011

SD21

Baby-støv skriver:

Man kan lærer dem at låse sine kæber...

Men det kan man nu med alle hunde...

Udover det har jeg ingenting imod muskelhunde, min schæfer leger bedste med nogle muskelhunde, der giver igen...

Der er alt for mange fordomme om muskelhunde, og før de blev kendte var det schæferhunde, der var farlige og møder stadigvæk folk der har det med schæferhunde.... (bare fordi nogle "brian'er, anskaffer sig dem, betyder det ikk de er en dårlig hund) De har fået en dårligt ry....

Lige præcis - jeg er helt enig !  

Anmeld

4. april 2011

SD21

N&J skriver:

Jeg læste godt det du skrev med kæberne, det troede jeg så fordi det var det jeg havde læst mig til, men gik ind på et forum hvor der netop stod noget ligende.. tror da som Millah siger at det nok bunder i at jeg ikke har mødt denne form for hunde før jeg flyttede til kbh for en 6 år siden, og det var måske ikke lige de rigtige ejer jeg mødte dem med

Jeg må indrømme at jeg selv efter at have fået angstanfaldene ændrede adfærd omkring vores egen hund (kunne ikke rigtig gå med den andre steder end hvor der ingen andre hunde var), men jeg forstod pludselig hvorfor nogle ikke kan se at hunden da bare er så puttenuttesød som jeg jo syntes hun var, så hun var i snor og de få gange vi løb ind i en anden hund sørgede hun for at hunden ikke kom i nærheden af mig fordi hun kunne mærke det på mig.. så jeg syntes egentlig også det er alle hundeejers ansvar uanset racen at have hunde i snor pånær på steder hvor hunden kan løbe frit uden risiko, for hunde har jo brug for at løbe, men så skal man også have styr på sin hund, jeg bliver dog så harm over de der har deres hund løs inde i byen, det gør man altså ikke uanset lille eller stor.. 

Helt i orden, det var også bare lige så du vidste det

Jeg er helt enig med dig ! Alle hunde skal holdes i snor i byerne !

Anmeld

4. april 2011

N&J

Vil lige sige tak til alle jer, der har svaret, ved godt at nogle følte de igen skulle forsvare deres valg, det skal man nu også som enlig mor, så det kan jeg godt sætte mig ind i, men jeg oprettede debatten for at få et bedre indblik i de hunde og deres ejers tanker som er de sidste jeg mangler at overvinde frygten for (dem med de "farlige" ejere bliver jeg aldrig glade for), så super for alle besvarelserne..

Jane 

Anmeld

4. april 2011

SD21

N&J skriver:

Ja, desværre har vores nabos shæfer ikke hjulpet på det ry og hun er endda hundetræner

Jeg tror grunden til at lige muskelhundene har det ry er de ejer som anskaffer sig den som værende et status eksempel og ikke som hund bare fordi det er hund, men jeg syntes da at det for mig hjælper at høre folks begrundelse bag anskaffelsen af denne type hund, fordi jeg netop ikke ser, de jeg har opdaget har denne type hund herinde, som værende de typer jeg normalt ser denne type hund med. 

Ved godt den ikke var citeret til mig, men bliver lige nødt til at komme med et svar

Ja, det er jo netop det der er så forfærdeligt ! - Netop at mange af de typer der har den slags hunde, er dem der bruger dem som potensforlængere! Det går desværre ud over os andre, som faktisk er glade for racen og ikke bare synes det ser fedt ud at gå med en hund der har mange muskler !!  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.