Er size 0 så slemt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

.....

En størrelse er en størrelse, og der skal være plads til alle kropsforme. Jeg er også selv meget slank og har altid været det, da jeg har højt stofskifte .

Synes virkelig også at det er pisse irriterende rent ud sagt, når folk skal kommentere ens krop, bare fordi at de synes man er lidt FOR tynd osv..Så kommer de altid med komentare som "Ej der er da heller ikke så meget i dig" eller "Du kan sagtens komme forbi, du fylder jo ikke så meget" , når man siger "puha, jeg kunne lige komme forbi her" . Det er virkelig belastende at folk ikke tænker sig om med sine kommentare , jeg går da heller ikke hen og siger til en person som er lidt overvægtig "aaargh synes du nu at det er godt at spise den kage du har gang i"..altså det er jeg da ligeglad med. Der skal være plads til alle mennesker, og hvis man ikke har noget godt at kommentere kan man vælge at tænke sit, i stedet for at såre folk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Dinna88

PsychedeliC skriver:

Nåe nu fattede jeg det, tror jeg . Jeg forstår det ikke for jeg har bukser i størrelsde 30 og min bmi er på 25 

Uhh, nej, det er en anden måle ting! Der bruger jeg nemlig 26  

De størrelser jeg mener er dem de bruger i H&M f.eks. 32, 34, 36, 38 osv

Anmeld

3. april 2011

<3

Nu kommer det jo også an på om du er 150 eller 180 høj som de fleste modeller er som så skal ned i en str.32...

Hvis du er lille så er du lille. Jeg synes bare det er sygt at vide at kvinder på min højde er tvunget ned i en str32 når jeg fik afvide af min læge at jeg ser undervægtig ud når jeg kommer ned i str.36...

Mon ikke det er det som de fleste "tænker" når de hører str.32/size 0?

Anmeld

3. april 2011

Majeha

Synes det klæder nogle mennesker, hvis det ligger til deres kropsbygning. Det er jo ikke alle, der er syge, fordi de er meget spinkle. Har selv været en 0. Som 16 årig brugte jeg bluser i str 4 år, hvis det skulle sidde ok. Og selv de mindste bukser i forretningerne faldt ned på mig. Det var ikke pænt til mig, at være så tynd, men var det også pga. sygdom. I dag er jeg heldigvis rask og er i den tunge ende, hehe.

Tror grunden til al den fokus på size zero stammer fra de kendte. Så snart en celeb har taget et par pund på, er pressen der straks, og så skal hele verden have at vide, at vedkommende er blevet "tyk/fed". Er det omvendt, så er personen anorektiker/bulimiker eller afhængig af narko. Og så forbinder befolkningen det at være 0 med noget negativt.

Anmeld

3. april 2011

Frk.S

USA 4 6 8 10 12 14 16 18
Europa 34 36 38 40 42 44 46 48
U.K. 6 8 10 12 14 16 18 20
Japan 3 5 7 9 11 13 15 17

Nu ved jeg ikke om vi snakker en UK size 0 eller en size 0 fra USA, men ifølge ovenstående tabel tilsvarer det vel en størrelse 28 eller 30 herhjemme (selvom det slet ikke er med i skemaet)??

Det synes jeg er MEGET lidt. Hvis man kan passe det, tror jeg på at man er undervægtig.

Når det så er sagt, så er der jo bare nogle mennesker der ER meget tynde (som dig? )

Det bliver et problem, hvis man stræber efter den størrelse!

Anmeld

3. april 2011

PsychedeliC

Dinna88 skriver:

Uhh, nej, det er en anden måle ting! Der bruger jeg nemlig 26  

De størrelser jeg mener er dem de bruger i H&M f.eks. 32, 34, 36, 38 osv

På den måde hehe.. ja str 26 er meget lidt synes jeg, jeg tror ikke jeg kender nogle som bruger den størrelse. Jeg har en ven(mand/fyr) som brugte 28 engang og dét synes jeg var småt men mænd har vel også en anden måle stok.

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Mut skriver:

En størrelse er en størrelse, og der skal være plads til alle kropsforme. Jeg er også selv meget slank og har altid været det, da jeg har højt stofskifte .

Synes virkelig også at det er pisse irriterende rent ud sagt, når folk skal kommentere ens krop, bare fordi at de synes man er lidt FOR tynd osv..Så kommer de altid med komentare som "Ej der er da heller ikke så meget i dig" eller "Du kan sagtens komme forbi, du fylder jo ikke så meget" , når man siger "puha, jeg kunne lige komme forbi her" . Det er virkelig belastende at folk ikke tænker sig om med sine kommentare , jeg går da heller ikke hen og siger til en person som er lidt overvægtig "aaargh synes du nu at det er godt at spise den kage du har gang i"..altså det er jeg da ligeglad med. Der skal være plads til alle mennesker, og hvis man ikke har noget godt at kommentere kan man vælge at tænke sit, i stedet for at såre folk

Uh, jeg kender det godt, det du skriver. Jeg skulle en gang forbi en dame på en café engang, hun rykkede sig ikke 1 cm selvom jeg pæt spurte om jeg liiige måtte smutte forbi hende. Jeg rammer hende da jeg går forbi hende, fordi der var så lidt plads, hvor hun siger til sin ledsager, at jeg da gik ind i hende med vilje, jeg kunne jo sagtens være der med den omkreds!  undskyld da.. Hun sagde det virkelig hidsigt. Og bagefter hører jeg ordene "anoreksi" og "spiser nok bare en salat" - ja, dame, jeg spiste kun en salat fordi jeg ikke spiser kød!

Nogle mener det godt, men ved ikke at deres kommentarer rammer, som f.eks, dem der "du fylder jo ikke så meget". Normalt rammer det mig ikke, men det gør det hvis jeg har hørt andre kommentarer samme dag, som hentyder til at jeg bevidst er så tynd som jeg er.

Nogle er jo bare spinkelt byggede, og der er vi heldige (jeg føler mig i hvert fald heldig!)

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Kirle skriver:

Nu kommer det jo også an på om du er 150 eller 180 høj som de fleste modeller er som så skal ned i en str.32...

Hvis du er lille så er du lille. Jeg synes bare det er sygt at vide at kvinder på min højde er tvunget ned i en str32 når jeg fik afvide af min læge at jeg ser undervægtig ud når jeg kommer ned i str.36...

Mon ikke det er det som de fleste "tænker" når de hører str.32/size 0?

Det er det nok jo, men det er bare ikke hvad jeg oplever!
Og jeg er SÅ enig i at det ikke er acceptabelt at en på 180 cm vejer det samme som mig selv, men jeg får også kommentarer om det. Om at jeg er tynd fordi jeg vælger det, at jeg træner for at holde vægten nede (jeg tager ikke 1 gram på hvis jeg stopper med at motionere!) osv. Og det er bare så ærgeligt, at de fordomme er der. 

Anmeld

3. april 2011

Dinna88

Majeha skriver:

Synes det klæder nogle mennesker, hvis det ligger til deres kropsbygning. Det er jo ikke alle, der er syge, fordi de er meget spinkle. Har selv været en 0. Som 16 årig brugte jeg bluser i str 4 år, hvis det skulle sidde ok. Og selv de mindste bukser i forretningerne faldt ned på mig. Det var ikke pænt til mig, at være så tynd, men var det også pga. sygdom. I dag er jeg heldigvis rask og er i den tunge ende, hehe.

Tror grunden til al den fokus på size zero stammer fra de kendte. Så snart en celeb har taget et par pund på, er pressen der straks, og så skal hele verden have at vide, at vedkommende er blevet "tyk/fed". Er det omvendt, så er personen anorektiker/bulimiker eller afhængig af narko. Og så forbinder befolkningen det at være 0 med noget negativt.

Puha!! Er glad for at du er kommet dig i dag - du ser sikkert meget mere sund ud!!

Jeg er sikker på at du har ret. Det er kravene til modeller og kendte der påvirker os. Men jeg oplever det bare også på egen krop, og jeg er kun 160 høj, så jeg har en bmi på 0,4 % over overgangen mellem undervægtig og normalvægtig. Så jeg er som jeg skal være! Det er bare ikke altid folk mener det. 

Anmeld

3. april 2011

Kamulla

Dinna88 skriver:

Jeg er 160 høj, og jeg er ikke undervægtig - så hvis man er under 160 og er en størrelse 0, så er det jo ikke sikkert at man er undervægtig Så jeg ved ikke helt om den påstand holder. Men! Jeg vil give dig mht. modeller da (endnu) et krav til dem er, at de skal være høje! Og er man 180 så er en størrelse 0 godt nok sindssygt.

Jeg er enig med dig i at det er der problemet ligger - og det er sørgeligt, men det er jo så også ved at vende, så småt. Men det er bare ærgeligt at nogle (mange?) stempler de meget tynde, uden at vide om det er naturligt eller pålagt.

jeg er 161.. bliver aldrig en sitze zero... jeg plejer at veje 48-50kg.. der er liiiige på den lave side af BMI (dog vejer jeg 55 kg nu ) og der var jeg heller ikke en str 32... det kommer også meget an på hvordan man er bygget ja..  men jeg er nu glad for mine former som de er.. jeg ville ikke være pæn som et siv  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.