Ville du putte dit barn i en gåsele??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

smutti1975

Jeg  har svaret andet, da jeg faktisk har haft både tvillingerne og Jakob i gåsele. Pigerne da de var næsten 2 og jeg skulle flyve med dem alene og ikke kunne få en tvillingeklapvogn med op i afgangshallen. Jakob da han var 1½, igen fordi jeg skulle flyve med ham alene og synes det var lettere end at slæbe rundt med ham.

I hverdagen har jeg aldrig prøvet det, men vil ikke udelukke jeg kunne finde på det hvis jeg skulle et sted hen, hvor der var mange mennesker og jeg selv skulle holde øje  med alle 3 unger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

tinasmor

Fru Nielsen skriver:

Nej aldrig nogensinde.....

Mine børn holder ved barnevognen, eller vores hånd. Vil de ikke det, jamen så går vi hjem....

At putte mine børn i gå sele, ligger meget langt væk fra hvordan jeg er som person.... Jeg ville ikke selv bryde mig om at skulle gå med sele, s å hvorfor proppe mine børn i en. De er mennesker IKKE dyr....

Bruger du ikke sele til dit barn når han/hun sover eller sidder i barnevognen (når de er over en vis alder) Jeg har brugt gåsele til mit barn da hun var lille, men jeg tror da ikke hun er et dyr bare fordi jeg bruger en sele der gør at hun ikke behøver være klistret til mig steder hvor der er mange mennekser (det kan være f.eks en hovedbanegård, en lufthavn, en tur på bakken osv)

Anmeld

1. april 2011

Englebisse

Jeg har stemt at vi har overvejet det.

Jeg er pædagog og som fagperson synes jeg det er helt grotesk, at putte sit barn en sele for så kan barnet ikke udfolde sig. Men, men som privatperson har jeg en helt anden holdning. Har en dreng på 2 år og 10 mdr og han er en dreng med MEGET stor nysgerrighed og ænser slet ikke faren i at stikke af fra os. Der er både trafik, vandhuller, søer m.m som er meget farlige for en lille dreng. Jeg kan nævne at vi lige har været på storbysferie og der var det et helvede for han blev ved med at stikke af fra os. Ja så vil mange komme sige at det kræver opdragelse. Men du kan opdrage lige så tosset på et barn, som er et stædigt og selvstændigt væsent. Det ville være meget nemmere at kunne have holdt ham fast de steder hvor der er meget trafik og mange mennesker. Så i mange situationer måtte vi gøre ham bange før han forstod alvoren og dette er slet ikke det rette. Så her havde selen ikke gjort skade til. Vi skal tænke på barnets sikkerhed og tryghed. Og ikke hvad der nu er moderne i den såkaldte teoritiske verden eller hvad mødrene nu har bestemt er det "rette" for vores børn

Anmeld

1. april 2011

Pige2009

SanneBoe skriver:

Inspireret af en debat med en veninde, blev jeg nysgerrig om hvor mange der egentlig overvejer eller bruger de der gåseler?

Jeg er selv "modstander" af dem - jeg er en af dem der kun propper hunden i en sele....

Jeg er helt enig. Laura går pænt ved siden af mig og med mig i hånden, hvis der kører biler

Anmeld

1. april 2011

Mor til 'en, og nu snart 2 :o)

Jeg ville helt bestemt putte min søn i en gå-sele og jeg skal have købt en næste gang jeg ser en.

Jeg synes det er bedre at have et barn i en gå sele end det er at få et barn kørt ned eller at barnet ender i en sø.

Min søn er rigtig god til at holde ved klapvognen, men det tager ikke mange sekunder for et barn med en pludselig indskydelse at løbe væk.

Jeg kan ikke forstå hvad der er SÅ galt i at give et barn sådan en sele på.
Man bestemmer jo selv, men så skal man også lade andre bestemme uden at blive sur over det.

Jeg er helt enig. Min datter er idag 4 år og går selvfølgelig ikk i sådan en mere.

Men jeg samligner det bestemt heller ikk med noget i lig med en hundesnor. Min pige gik i en hver dag, ved siden af barnevognen hos sin dagplejemor. De var alle rigtig gode til at holde ved vognen, men med 3-4 børn gående og en i vognen, så er det da kun som en ekstra sikkerhed, at en ikk pludselig kan gi slip og kom ud på vejen, fordi mormor måske lige kom på den anden side..

Jeg havde os en hjemme vi brugte når vi skulle steder hen med mange mennesker og sager rundt omkring. Jeg synes jo da kun i de situationer at min pige fik mere frihed ti selv om kom ned og gå og være med til at kigge. Hvor andre der, måske lader barnet side i vognen for at holde styr på og vide hvor den lille hele tiden er.      

Anmeld

1. april 2011

JustAnotherName

Nix !!!

Anmeld

1. april 2011

Lise

Generelt nej,

Men kan huske sommeren hvor Simon var to år gammel og kunne løbe meget stærkt. Vi var en dag på bakken, sammen med resten af Sjælland - der var MANGE mennesker. Og han skred hele tiden fra os. Dér kunne jeg godt have puttet ham i en.. Hellere gåsele, end et barn der bliver borte.

Anmeld

1. april 2011

N&J

Englebisse skriver:

Jeg har stemt at vi har overvejet det.

Jeg er pædagog og som fagperson synes jeg det er helt grotesk, at putte sit barn en sele for så kan barnet ikke udfolde sig. Men, men som privatperson har jeg en helt anden holdning. Har en dreng på 2 år og 10 mdr og han er en dreng med MEGET stor nysgerrighed og ænser slet ikke faren i at stikke af fra os. Der er både trafik, vandhuller, søer m.m som er meget farlige for en lille dreng. Jeg kan nævne at vi lige har været på storbysferie og der var det et helvede for han blev ved med at stikke af fra os. Ja så vil mange komme sige at det kræver opdragelse. Men du kan opdrage lige så tosset på et barn, som er et stædigt og selvstændigt væsent. Det ville være meget nemmere at kunne have holdt ham fast de steder hvor der er meget trafik og mange mennesker. Så i mange situationer måtte vi gøre ham bange før han forstod alvoren og dette er slet ikke det rette. Så her havde selen ikke gjort skade til. Vi skal tænke på barnets sikkerhed og tryghed. Og ikke hvad der nu er moderne i den såkaldte teoritiske verden eller hvad mødrene nu har bestemt er det "rette" for vores børn

Hehe.. ja man er jo ikke pædagog for sine børn.. hihi..

Jeg overvejede det kraftigt (efter at have afvist det - fordi det kunne man da ikke gøre mod børn - det var så pædagogen der talte), men min mor fik forklaret mig pointen med en gå sele (hun mente dog at det skulle være lige efter hun var begyndt at gå, det blev bare aldrig til noget), men her da jeg var i italien på studietur og op af Vesuv og rundt i Rom ville jeg have ønsket at jeg havde en gåsele med, kald I det bare dovenskab, men enhver der har et nysgerrig og yderst egnerådigt barn der bare løber og man så står der alene og tænker, hvordan fanden skal vi nogensinde komme hjem, må have tænkt tanken bare en enkel gang.. havde jeg et roligt barn, der gad holde i hånd hele tiden og ikke bare løb ud på veje og ligenende så havde jeg nok heller ikke overvejet det... men det har jeg ikke, og jeg har ingen dårlig samvittighed over at have overvejet det - OVERHOVEDET, heller det end at der sker mit barn noget.. 

Anmeld

1. april 2011

mor_sabina

Jeg har seriøst overvejet det (dog synes jeg måske også det er lidt drastisk), det er jo mega svært at holde styr på både barn, betale, og pakke ned, når man er ude og handle. Men det er nu ikke nået dertil endnu, dog ved jeg at jeg selv var i en som lille, har nok givet spillop-genet videre

Anmeld

1. april 2011

Mor til prinsessen :-)

SanneBoe skriver:

Inspireret af en debat med en veninde, blev jeg nysgerrig om hvor mange der egentlig overvejer eller bruger de der gåseler?

Jeg er selv "modstander" af dem - jeg er en af dem der kun propper hunden i en sele....

altså..  jeg har stemt andet... fordi det kommer lidt an på min datter.... Umiddelbart ka njeg ikke se hvorfor jeg skal bruge den... Men hvis det er hun går dårligt eller har brug for den ekstra støtte (ud over det normale) Så ja helt klart.... men hvis alt er "normalt" så nej slet ikke......

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.