Ville du putte dit barn i en gåsele??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Fru Nielsen

tinasmor skriver:

Bruger du ikke sele til dit barn når han/hun sover eller sidder i barnevognen (når de er over en vis alder) Jeg har brugt gåsele til mit barn da hun var lille, men jeg tror da ikke hun er et dyr bare fordi jeg bruger en sele der gør at hun ikke behøver være klistret til mig steder hvor der er mange mennekser (det kan være f.eks en hovedbanegård, en lufthavn, en tur på bakken osv)

Jo, men jeg syntes også der er forskel på at have dem i sele i barnevognen også en gå sele.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. april 2011

Kamulla

nu har jeg stemt andet.. fordi noah HAR været i en "gå"-sele... nemlig da vi var i Texas.. turde ikke andet da vi skulle i lufthavnen og ungen anede ikke han havde den på.. en abe taske på ryggen hvor der var en lang hale som jeg så holdte fast i...  Noah havde en tendens til at gå modsat retning af mig og mit hjerte kunne ikke bære hvis det dyrebareste jeg ejer ville forsvinde... som unger kan gøre eller værre endnu.. kidnappes.. har ikke brugt den siden og den hænger nu som pynt på hans seng...

Anmeld

2. april 2011

Tkcuf

Har aldrig haft brug for det, da mine unger bare bliver 'tvunget' til at holde i hånd når man går ved veje eller søer osv.. Så nej jeg ville aldrig bruge sådan en.. Men har intet desideret imod dem. Jeg vil bare ikke bruge dem

Anmeld

2. april 2011

lollandpigen

DLM skriver:

vil du så heller ikke bruge barnevognssele?

Jeg bruger barnevogns sele så jo det ville jeg godt. Forskellen er at en barnevogns sele bruger jeg når barnet sover eller sidder i barnevognen, for at barnet ikke skal falde ud. Jeg sidder ikke konstant hos barnet når det feks sover til middag elelr sidder i barnevognen i haven og leger så kan jeg godt lige gå lidt i den anden ende af haven.

Jeg emner at gåselen bruger man for at holde styr på sit barn når man gå tur. Har aldrig haft problemer med at mine børn løber væk, de går altid pænt og holder i hånden eller i barnevognen. De får kun lov at løbe frit feks på en stor græsplænen.

Føler at en gå sele er som at gå med en hund i snor bare min mening. Skal vi et sted hen hvor der er mange mennsker, holder enten mine børn i hånd ellers sidder de i barnevogn eller klapvogn, feks i bonbon har vi aldrig haft problemer med at de bliver væk ( og vi bruger altid navne armbånd med telefonnr for en sikkerheds skyld )

Så kan ikke se hvorfor vi skulle bruge gå sele i vores familie...

Ha en god lørdag...

Anmeld

2. april 2011

lykkekevin

jeg ville enlig aldrig gøre det men må sige er der sådan som de store festival og sådan og man er ned og kigge tror jeg enlig godt jeg kunne for så er jeg sikker på hun ikke forsvinder ellers skal hun sidde i barnevogn

Anmeld

2. april 2011

B&J

Nej aldrig

Anmeld

2. april 2011

DLM

lollandpigen skriver:

Jeg bruger barnevogns sele så jo det ville jeg godt. Forskellen er at en barnevogns sele bruger jeg når barnet sover eller sidder i barnevognen, for at barnet ikke skal falde ud. Jeg sidder ikke konstant hos barnet når det feks sover til middag elelr sidder i barnevognen i haven og leger så kan jeg godt lige gå lidt i den anden ende af haven.

Jeg emner at gåselen bruger man for at holde styr på sit barn når man gå tur. Har aldrig haft problemer med at mine børn løber væk, de går altid pænt og holder i hånden eller i barnevognen. De får kun lov at løbe frit feks på en stor græsplænen.

Føler at en gå sele er som at gå med en hund i snor bare min mening. Skal vi et sted hen hvor der er mange mennsker, holder enten mine børn i hånd ellers sidder de i barnevogn eller klapvogn, feks i bonbon har vi aldrig haft problemer med at de bliver væk ( og vi bruger altid navne armbånd med telefonnr for en sikkerheds skyld )

Så kan ikke se hvorfor vi skulle bruge gå sele i vores familie...

Ha en god lørdag...

begge slags seler er jo ment for barnets sikkerhed. det har jo ikke noget at gøre med, at man behandler barnet som et dyr. i nogle tilfælde vil jeg nok sige det er unødvendigt at barnet har sådan en sele på, men hvis det drejer sig om barnets sikkerhed vil jeg synes det er okay at barnet kommer i sådan en sele f.eks. når det er i dagpleje/vuggestue hvor der er flere børn der skal holdes styr på. Jeg vil da også mene, at det vil være bedre at barnet lære at holde ved og undgå at have en sele på.

tak i lige måde

Anmeld

3. april 2011

metted

Det kommer helt an på det enkelte barn om der er behov for gåsele, Jonas havde jeg i gåsele, ellers var han smuttet flere gange. I sær er gåselen anvendelig i større lufthavne og på feriesteder. Nu ved jeg ikke hvor mange af jeeres børn der er i gåsele i dagplejen, men det må da være en god sikkerhed ofor en dagplejemor der har flere med på tur. Jeg synes det er lidt synd at se større børn blive kørt rundt i byen, når de burde gå selv, med eller uden gåsele, og er man usikker på barnet så giv det dog en gåsele på, det skader jo ikke!

Anmeld

3. april 2011

metted

Det kommer helt an på det enkelte barn om der er behov for gåsele, Jonas havde jeg i gåsele, ellers var han smuttet flere gange. I sær er gåselen anvendelig i større lufthavne og på feriesteder. Nu ved jeg ikke hvor mange af jeeres børn der er i gåsele i dagplejen, men det må da være en god sikkerhed ofor en dagplejemor der har flere med på tur. Jeg synes det er lidt synd at se større børn blive kørt rundt i byen, når de burde gå selv, med eller uden gåsele, og er man usikker på barnet så giv det dog en gåsele på, det skader jo ikke!

Anmeld

3. april 2011

malenes

jeg har stemt ja

og har også brugt den til mine de 2 store drenge og vil også bruge den igen til ham vi har nu når han kan gå

for synes det er go vis man  er i legeland og han ikke vil side i klapvogn mere så er det bare på med selen og han kan gå ved siden af ude at blive væk

og behøver ikke at holde i hånd så kan de også beget beder bevæge sig og på den måde blive beder til at holde balancen

så jeg kan ikke se noget forkert i at bruge et gåsele

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.