Ville du putte dit barn i en gåsele??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3. april 2011

serinasmor

jeg tror ... hvis jeg nu havde tvillinger i 1,5 års alderen (med krudt i røven)ville jeg nok ikke turde gå i trafikken med dem uden  har svært nok ved at holde styr på serina på en sti gennem en park

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Maise86

I har brugt gåsele til Isabella og ville uden tøven bruge det til Oliver! Vi brugte den når vi feks var ude og kigge på butikker. Hun gad ret hurtigt ikke sidde i klapvogn for hun ville ud og opleve noget! Hun var ikke ret gammel, 10 mdr,da hun gik og det var derfor lidt anstrengende både for hende og for os at holde hende i hånden i længere tid fordi hun var så lav. Så for os var det en win-win situation da hun kunne opleve verden på en tryg og sikker måde og vi fik ikke lange arme! Vi brugte den fra hun var 10-15 mdr.

Anmeld

4. april 2011

AWO

Jeg ved ikke helt, om jeg kunne finde på at bruge en gåsele til mit barn. Men for at få lidt flere nuancer på debatten, kan jeg da fortælle, at jeg har hørt af en fysioterapeut, at gåselen også kan have motoriske og anatomiske fordele. Ved at bruge gåsele, bliver nemlig hverken den voksnes eller barnet ryg trukket skævt, som når man holder et lille barn i hånden.

Normalt er det selvfølgelig ikke noget problem, men har enten mor eller barn en svag, skæv eller skadet ryg, kan det være en god ide at overveje en gåsele.

Anmeld

4. april 2011

sarahb

ALDRIG, Som en hund i snor og sådan skal mit barn absolut ikke behandles. Så lærer jeg ham at gå og holde i min hånd eller i barnevognen.

Anmeld

4. april 2011

muzen

har svaret nej, men har mange mange gange tænkt at det ville sku have været nemmer hehe.

Anmeld

4. april 2011

Sof

Nej, aldrig nogensinde!

Anmeld

4. april 2011

metted

Anke skriver:

Jeg ved ikke helt, om jeg kunne finde på at bruge en gåsele til mit barn. Men for at få lidt flere nuancer på debatten, kan jeg da fortælle, at jeg har hørt af en fysioterapeut, at gåselen også kan have motoriske og anatomiske fordele. Ved at bruge gåsele, bliver nemlig hverken den voksnes eller barnet ryg trukket skævt, som når man holder et lille barn i hånden.

Normalt er det selvfølgelig ikke noget problem, men har enten mor eller barn en svag, skæv eller skadet ryg, kan det være en god ide at overveje en gåsele.

Det er et meget godtargument, min mand er 190 og der er faktisk langt ned til sådan en llille dreng, som tilsvarende skal strække sig efter fars hånd. Så er der lidt mere at gi af hvis man benytter en gåsele.

Anmeld

4. april 2011

AWO

metted skriver:

Det er et meget godtargument, min mand er 190 og der er faktisk langt ned til sådan en llille dreng, som tilsvarende skal strække sig efter fars hånd. Så er der lidt mere at gi af hvis man benytter en gåsele.

Lige præcis! Og det er vel også én af grundene til, at mange dfagplejere bruger dem, tror jeg.

Overvejer i så at bruge en?

Anmeld

4. april 2011

Clisolka

Anke skriver:

Ved at bruge gåsele, bliver nemlig hverken den voksnes eller barnet ryg trukket skævt, som når man holder et lille barn i hånden.

Måske det kunne være en idé her - min kæreste er 1,92 og har dårlig ryg... 

Anmeld

4. april 2011

metted

Jeg vil helst være helt tryg, når der er andre der er ude med mit barn, så derfor forlangte jeg at han havde gåsele på, når bedsteforældre, eller en større skolepige fra gaden skulle på tur på ham.

Vores Au pair brugte koncekvent gåsele, for det var hun vant til fra andre steder, så ingen problemer i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.