Ville du putte dit barn i en gåsele??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Mor til 'en, og nu snart 2 :o)

altså..  jeg har stemt andet... fordi det kommer lidt an på min datter.... Umiddelbart ka njeg ikke se hvorfor jeg skal bruge den... Men hvis det er hun går dårligt eller har brug for den ekstra støtte (ud over det normale) Så ja helt klart.... men hvis alt er "normalt" så nej slet ikke......

Ekstra støtte af en gåsele?? Så blir jeg helt i tvivl...  Altså  den vi har brugt er en smal rem der sidder fast på vognen og så går rundt om livet.  Min datter holdte pænt ved vognen mens vi gik, det var bare som en sikkerhed at hun ville blive ved vognen når der var mange mennesker omkring os eller hvis enten hun eller jeg fik øje på noget og ville kigge det.. 

Hvis vi gik tur og holdte i hånden ville jeg ikk bruge en sele ti at gå med hende i.  Det var jo ikk fordi hun fik lov ti at stramme remmen ud og gå som en der bare vil fremad i en fart.  Der mener jeg forskellen ligger i det med at sammenligne sådan en gåsele med en hundesnor..

Selvfølgelig skal vores børn da lære og holde i hånd og gå pænt. og ved siden af vognen var det bar som en ekstra sikkerhed og ha den  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Mor til prinsessen :-)

Mor til 'en, og nu snart 2 :o) skriver:

Ekstra støtte af en gåsele?? Så blir jeg helt i tvivl...  Altså  den vi har brugt er en smal rem der sidder fast på vognen og så går rundt om livet.  Min datter holdte pænt ved vognen mens vi gik, det var bare som en sikkerhed at hun ville blive ved vognen når der var mange mennesker omkring os eller hvis enten hun eller jeg fik øje på noget og ville kigge det.. 

Hvis vi gik tur og holdte i hånden ville jeg ikk bruge en sele ti at gå med hende i.  Det var jo ikk fordi hun fik lov ti at stramme remmen ud og gå som en der bare vil fremad i en fart.  Der mener jeg forskellen ligger i det med at sammenligne sådan en gåsele med en hundesnor..

Selvfølgelig skal vores børn da lære og holde i hånd og gå pænt. og ved siden af vognen var det bar som en ekstra sikkerhed og ha den  

jamen nu tænkte jeg bare hvis min datter af en eller anden årsag havde brug for hjælp til at gå, så ville jeg have hende i sådan en sele(eller noget i den stil) også for at aflaste ryggen... Hvis det altså kan lade sig gøre.. det er også muligt jeg har misforstået noget
Jeg ville ikke bruge den bare fordi hun løber væk........
MEN nu er min datter altså kun 4 måneder, så det kan være jeg ændrer mening hehe.. Men det er min holdning lige pt

Anmeld

1. april 2011

Hasselnødden

Rosa skriver:

Har intet problem med at gøre det hvis det engang skulle blive aktuelt - man har da også sele på ungerne i barnevognen - seler er et sikkerhedsredskab. Det er andet bliver en smule for overfortolket, synes jeg nok...

En nævner at hun mener det er dovenskab at bruge en sådan sele og det kan jeg ikke argumenterer imod, at det ikke er for nogen. Jeg tænker mere som du at det er et sikkerhedsnet og havde aldrig i mit liv skulle jeg bruge den, vælge at stikke den rundt om en pind og i min søn og så kunne han ellers trampe rundt på den måde. Jeg vil bruge den hvis vi er ude at gå i byen på smalle fortove og ved trafik, ukendte skove, områder i udlandet f.eks. men hvor længe eller om overhovedet har jeg slet ikke besluttet mig for, men vil ikke udelukke det, af ren og skær beskyttelsestrang  

Anmeld

1. april 2011

Hasselnødden

Mor til 'en, og nu snart 2 :o) skriver:

Anmeld

1. april 2011

PsychedeliC

Nogle har måske brug for det. Men jeg synes kun den skal bruges hvis det virkelig er en must. Nu tænker jeg at hvis en enlig mor til 3 har 1 eller 2 ustyrlige unger så er det okay at bruge det en gang imellem. Heller det end at der sker de børn noget

Anmeld

1. april 2011

Zeus

MHK skriver:

Ja, det kunne jeg godt finde på.

Det har aldrig været aktuelt men hvis jeg fx. skulle ud og flyve og var alene med ham i en stor lufthavn, kunne jeg godt finde på det.

Jeg krummer tæer når folk siger at det handler om opdragelse hvor vidt børn hører efter. Mit barn er skam velopdraget men når det kommer til at høre efter, er han som de fleste 3årige.

Jeg synes overhovedet ikke at man kan sammenligne en gåsele med en hundesele og for mig er mit barns sikkerhed vigtigere end alt andet.

Anmeld

1. april 2011

samantha1986

SanneBoe skriver:

Inspireret af en debat med en veninde, blev jeg nysgerrig om hvor mange der egentlig overvejer eller bruger de der gåseler?

Jeg er selv "modstander" af dem - jeg er en af dem der kun propper hunden i en sele....

For mange år siden da min lillebror ikke var ret gammel havde han det med at smutte før vi fik set os om. Min onkel og tante var på samme camping plads som vi lå på og de havde deres hund i en snor sådan at den kunne nå langt men stadig ikke kunne smutte nogen steder. Den blev altså også nogen gange hægtet fast i lillebrors bukser for at der var mere styr på ham. Og det kan jeg ikke se noget problem i.

Anmeld

1. april 2011

klmf

Oliver er kun 1 år og 4 mdr., men allerede nu er han lynende hurtig og LØBER væk fra mig. Så har tit overvejet det, specielt når vi engang skal til et sted med mange mennesker, hvor det vil være svært for mig at finde ham, hvis han bliver væk.

Jeg ser intet nedværdigende i det for ham, jeg får inegn associationer til hunde osv. - det er noget jeg vil gøre for hans sikkerhed og for at jeg kan komme afsted med ham, på et tidspunkt har vi forhåbentlig 2 børn og man har jo kun 2 arme og 2 ben

Anmeld

1. april 2011

Chamomile

Jeg har stemt andet, da jeg ikke selv har brugt en gåsele. Før jeg fik Celina var jeg imod dem, og tænkte at man da bare kunne holde sit barn i hånden- men kan godt se nu, at det ikke altid er så ligetil. Hvis man har et barn, som ofte meget gerne vil gå sine egne vejne, synes jeg at en gåsele er bedre, end at barnet feks. ender i en ulykke fordi han/hun løber ud foran en bil, eller hvad der nu kan ske.

Anmeld

1. april 2011

Alína Hólm

jeg synes det er en god ide hvis man har en lille hissigprop, og har tænkt sig at løbe ud foran bilerne.

men har ikke selv en.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.