Ville du putte dit barn i en gåsele??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

DLM

MHK skriver:

Ja, det kunne jeg godt finde på.

Det har aldrig været aktuelt men hvis jeg fx. skulle ud og flyve og var alene med ham i en stor lufthavn, kunne jeg godt finde på det.

Jeg krummer tæer når folk siger at det handler om opdragelse hvor vidt børn hører efter. Mit barn er skam velopdraget men når det kommer til at høre efter, er han som de fleste 3årige.

Jeg synes overhovedet ikke at man kan sammenligne en gåsele med en hundesele og for mig er mit barns sikkerhed vigtigere end alt andet.

helt enig hellere putte et barn i en sele hvis det handler om dets sikkerhed

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

DLM

Rosa skriver:

Har intet problem med at gøre det hvis det engang skulle blive aktuelt - man har da også sele på ungerne i barnevognen - seler er et sikkerhedsredskab. Det er andet bliver en smule for overfortolket, synes jeg nok...

Anmeld

1. april 2011

lollandpigen

Fru Nielsen skriver:

Nej aldrig nogensinde.....

Mine børn holder ved barnevognen, eller vores hånd. Vil de ikke det, jamen så går vi hjem....

At putte mine børn i gå sele, ligger meget langt væk fra hvordan jeg er som person.... Jeg ville ikke selv bryde mig om at skulle gå med sele, så hvorfor proppe mine børn i en. De er mennesker IKKE dyr....

Har også stemt nej har det fuldstændigt lige som dig det er børn ikke dyr.....

Så du får lige en  

Anmeld

1. april 2011

DLM

Loppe skriver:

Jeg ville aldrig give mit barn en gåsele på. Debatten har kørt her på siden tidligere, og min holdning har ikke ændret sig.

Jeg synes simpelthen det virker "dovent" at give sit barn en gåsele på, på mig virker det som om man ikke gider at se efter sit barn.

Jeg synes simpelthen det må være så utrolig nedværdigende at få en sele på.

Jeg var for nogle år siden på campingferie, i en af campingvognene boede en familie med en lille dreng på 1-2 år. Drengen havde konstant sele på, når forældrerne ikke var ude at gå med ham, så blev han bundet med en lang snor og tøjret til campingvognen! Jeg var chokoret!

altså det er jo også grotesk at gøre det på den måde stakkels dreng men jeg mener det er i orden at bruge dem, når en dagplejer f.eks er ude at gå med en 4-5 børn, hvor det kan være nødvendigt sikkerhedsmæssigt. kunne aldrig finde på at putte min søn i sele så ville jeg tage ham i hånden.

Anmeld

1. april 2011

DLM

lollandpigen skriver:

Har også stemt nej har det fuldstændigt lige som dig det er børn ikke dyr.....

Så du får lige en  

vil du så heller ikke bruge barnevognssele?

Anmeld

1. april 2011

Englebisse

MHK skriver:

Ja, det kunne jeg godt finde på.

Det har aldrig været aktuelt men hvis jeg fx. skulle ud og flyve og var alene med ham i en stor lufthavn, kunne jeg godt finde på det.

Jeg krummer tæer når folk siger at det handler om opdragelse hvor vidt børn hører efter. Mit barn er skam velopdraget men når det kommer til at høre efter, er han som de fleste 3årige.

Jeg synes overhovedet ikke at man kan sammenligne en gåsele med en hundesele og for mig er mit barns sikkerhed vigtigere end alt andet.

Anmeld

1. april 2011

Tin

Profilbillede for Tin

Jep...og jeg har brugt en med stor succes endda!!

Har end reng med svær ADHD.....så ja, for at beskytte ham og andre, ville jeg faktisk også godt kunne finde på at tøjre ham til en campingvogn

Da han var mindre blev han ALTID væk.......og det var ikke altid de mest hensigtmæsige steder han blev væk.....feks har han kravlet op på ladet af en lastbil......der senere kørte med ham stående på ladet. Forøvrigt troede han, at han kunne svømme da han var 1 år, og derfor måtte han holdes væk fra vand mv.

Vasketøj o.l skal ordnes, og hvis jeg skulle kunne gå fra ham i 2 min uden han gjore skade på sig selv måtte jeg give ham sele på i sandkassen. Han har sågar sovet med sele, for ikke at stikke af fra huset midt om natten. Da han blev for stor til selen, måtte vi forøvrigt pille alle dør og vindues håndtage af, for at sikre ham.

Så jo......jeg er stor forbruger

Anmeld

1. april 2011

Olivers-Moar

Jeg har svaret andet,

jeg har prøvet med min søn oliver da han var 2 år, han ville absolut ikke sidde i sin klapvogn og når han fik lov at gå stak han af (gør han endnu) og jeg tænkte jeg måske kunne få gavn af en gå sele, men prøvede den på ham en gang og han flippede totalt ud så den er lagt i skabet og så må jeg bare rende efter ham når han stikker af:-)

Anmeld

1. april 2011

tinasmor

vi har haft en og været super glade for den. Nu er der jo tale om når de er små og ikke 3 år, og at vi har brugt den hvor der var mange mennekser. F.eks tivoli, lufthavnen osv. Hun havde bevægelsesfrihed og jeg behovede ikke bekymre mig.

Anmeld

1. april 2011

tinasmor

roenlund skriver:

så enig har en bekendt som jævnligt rejser med sine tre børn til england. der mener jeg at det er en god ide da hun ellers ikke kan holde øje med dem alle og bagage hvis en pludselig skal ud og se verden på egen hånd

ja og I England er de fuldstændig normalt. Der er der ingen der løfter et øjenbryn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.