Ynglings forfatter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2011

Riksen

Mine yndlingsforfattere er Ib Michael, Ursula Andkjær Olsen og Jakob Ejersbo. De skriver helt fantastisk godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Preghiera

Stumpen skriver:

Hvem læser du gerne eller helst??

Jeg er i gang med den nye af Camilla Läckberg og jeg må jo erkende at hun er min farvoritforfatter når det kommer de svenske forfattere.. Af de engelske er det Peter James med serien om Roy Grace..

Er det kærlighed vi taler om, så må det være Barbara Bickmore..

Jeg elsker at læse dansk lyrik. En klassiker er Vita Andersens Tryghedsnarkomaner - den kan jeg bare læse igen og igen!

Ellers synes jeg at Jan Sonnergaard har skrevet nogle rigtigt fede noveller. Han er nærmest postmodernistisk i sin kombination og så benytter han sig af oldtidskompositioner som daktyler! Det skaber en helt vild fed dynamik. (Fx i Tyveri)

Ellers så er Allen Ginsberg en "udenlandsk" klassiker... politisk, lyriske noveller.

Og selvfølgelig Herman Bang! Og Tom kristensen... der er så mange gode danske

Anmeld

28. marts 2011

Stumpen

Riksen skriver:

Mine yndlingsforfattere er Ib Michael, Ursula Andkjær Olsen og Jakob Ejersbo. De skriver helt fantastisk godt

De to første har jeg kun hørt om.. ejers bo triologi har jeg tit stået med i hænderne hos boghandlerne, men længere er de ikke kommet.. Ved ikke helt om det er noget for mig..

Anmeld

28. marts 2011

Stumpen

Preghiera skriver:

Jeg elsker at læse dansk lyrik. En klassiker er Vita Andersens Tryghedsnarkomaner - den kan jeg bare læse igen og igen!

Ellers synes jeg at Jan Sonnergaard har skrevet nogle rigtigt fede noveller. Han er nærmest postmodernistisk i sin kombination og så benytter han sig af oldtidskompositioner som daktyler! Det skaber en helt vild fed dynamik. (Fx i Tyveri)

Ellers så er Allen Ginsberg en "udenlandsk" klassiker... politisk, lyriske noveller.

Og selvfølgelig Herman Bang! Og Tom kristensen... der er så mange gode danske

Det er slet ikke litteratur for mig.. Men sjovt at høre hvad andre læser 

Anmeld

28. marts 2011

Mi

Jeg er også rigtig glad for Läckberg og stieg larson. Lisa marklund er ok. Jeg syntes at jens herik jensen har skrevet nogle vildt gode krimier. De foregår bla i esbjerg og fanø, og der er jeg ok stedkendt, så det er lidt sjovt, og så tager de udgangspunkt i virkelige hændelser.  Jeg overvejer også at gå i gang med elisabeth egholm. Elsker i det hele taget velskrevne krimier.

www.stjerneleg.dk

Anmeld

28. marts 2011

Preghiera

Stumpen skriver:

Det er slet ikke litteratur for mig.. Men sjovt at høre hvad andre læser 

Det er ellers ærgerligt... Man skal selvfølgelig læse hvad man har lyst til, og alle genrer er jo nyttige bidragere til bogreolen. Men synes desværre at der er for få der gider at læse, til at begynde med, og hvis folk så endelig vil læse, så er det som regel på "Best Seller"-boghylden, folk leder efter en krimi eller en biografi af en kendt.

Der er så mange danske forfattere der har revolutioneret skrivekunsten, forfatterskabet og endda også vores kultur og politik. Folk skulle prøve at kaste sig ud i nogle af disse værker og lære om sproget og om vores kultur, i stedet for kun at læse underholdningsberetninger der ligeså vel kunne være havnet i et TV-format på tv2. (Misforstå mig ikke - litteratur er i den grad også til for underholdningens skyld, men synes i høj grad det er det eneste der kan få folk til at læse efterhånden)

Anmeld

28. marts 2011

Happiness

Jeg elsker Mari Jungstedts krimiromanserie. Og så er jeg også til Lisa Marklund.

Dvs. Jeg elsker krimier som ikke er al for uhyggelige Stieg Larssons triologi er også kanon god!

Kan også godt lide at læse lidt chickflick engang imellem. Men ikke al for tit. Det er mere for at få lidt afbræk i krimierne.

Anmeld

28. marts 2011

Preghiera

Riksen skriver:

Jaaa, sgu da! Ib Michael, ham havde jeg nær glemt...

Anmeld

28. marts 2011

Steph_Laurits

Jeg ELSKER Camilla Läckberg!!

Hun laver bare nogle fantastiske bøger, er igang med nr. 2 i hendes "serie" og har de 2 næste der venter 

Men så der er kommet endnu en, så har da en del at komme igennem

Anmeld

29. marts 2011

1977

Profilbillede for 1977

Lige nu har jeg gang i Svinehundene af Lotte og Søren, når jeg er kommet i seng. Og når jeg er i bussen læser jeg Ainshas historie af Karen Skovmand

Men jeg har MANGE ynglingsforfattere i mange genrer (læser alt hvad jeg kan få fingerne i)

Stephen King, Mikkel Birkegaard, Henrik Desmond, Christian Jacq, Jean Auel, Philip Roth - og bare for at nørde den en lille smule...... så læser jeg Shakespeare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.