Ynglings forfatter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.217 visninger
76 svar
0 synes godt om
28. marts 2011

Stumpen

Hvem læser du gerne eller helst??

Jeg er i gang med den nye af Camilla Läckberg og jeg må jo erkende at hun er min farvoritforfatter når det kommer de svenske forfattere.. Af de engelske er det Peter James med serien om Roy Grace..

Er det kærlighed vi taler om, så må det være Barbara Bickmore..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2011

Stumpen

slet ingen der læser??

Anmeld

28. marts 2011

ekzunz

Stumpen skriver:

slet ingen der læser??

Jeg er helt vild med John Irving. Dejligt let at læse og suveræn humor...

Marge Piercy er jeg også ret glad for - og Jørn Riel....fin kombi ikk??

Og så er der sikkert en hel masse jeg har glemt, jeg kan desværre stadig ikke koncentrere mig om at læse bøger osv, men jeg håber det snart kommer tilbage...

Anmeld

28. marts 2011

Stumpen

Znuzke skriver:

Jeg er helt vild med John Irving. Dejligt let at læse og suveræn humor...

Marge Piercy er jeg også ret glad for - og Jørn Riel....fin kombi ikk??

Og så er der sikkert en hel masse jeg har glemt, jeg kan desværre stadig ikke koncentrere mig om at læse bøger osv, men jeg håber det snart kommer tilbage...

John Irving har jeg også læst en bog af, men husker ikke hvad jeg synes om ham..

Jørn Riel ved jeg vist ikke hvem, er 

Marge Piercy kender jeg af navn, men har ikke læst noget af hende..

Og mig der synes jeg har læst lidt af hvert 

Anmeld

28. marts 2011

henh01

Har ikke som sådan nogen ynglings Men læser en del fra Cecelia Ahern..

Dog er den bog der har rørt mig mest en skrevet af Gunilla Wahlstrøm; "Kirre" Den er SÅ fantastisk,, uretfærdig, tårevældende og eftertænksom.

Anmeld

28. marts 2011

Giraffen

Stumpen skriver:

Jeg er i gang med den nye af Camilla Läckberg og jeg må jo erkende at hun er min farvoritforfatter når det kommer de svenske forfattere.. Af de engelske er det Peter James med serien om Roy Grace..

Läkberg er fantastisk!!!! er der kommet en ny efter havfruen????

Ellers er jeg helt vild med Jussi Adler Olsen, Elsebeth Egholm, Stieg Larson (snøft, der ikke kommer flere) og generelt velskrevne krimier - den bedste måde at slappe af på og komme væk ind i en fantastisk verden, der varer så længe man vil bortset fra Läckbergs, hendes bøger forsvinder for hurtigt

Anmeld

28. marts 2011

ekzunz

Stumpen skriver:

John Irving har jeg også læst en bog af, men husker ikke hvad jeg synes om ham..

Jørn Riel ved jeg vist ikke hvem, er 

Marge Piercy kender jeg af navn, men har ikke læst noget af hende..

Og mig der synes jeg har læst lidt af hvert 

John Irving er ham med Æblemostreglementet, Hotel New Hampshire, Barn af et Cirkus, En bøn for Owen Meany osv osv....

Jørn Riel har bl.a. skrevet En Underlig duel og andre skrøner, Fortællinger hvoraf man får et smukt ansigt - og en hel masse andet. Det er en del år siden jeg sidst har læst noget af ham, han fandtes i stor stil i min mors bogreol.

Marge Piercy har bl.a.  skrevet I Krig og Tre kvinder...

Pt. er jeg på jagt efter en bog som hedder "Sin mors Datter" af Marilyn French - den har jeg fået anbefalet...

Anmeld

28. marts 2011

Stumpen

Giraffen skriver:

Läkberg er fantastisk!!!! er der kommet en ny efter havfruen????

Ellers er jeg helt vild med Jussi Adler Olsen, Elsebeth Egholm, Stieg Larson (snøft, der ikke kommer flere) og generelt velskrevne krimier - den bedste måde at slappe af på og komme væk ind i en fantastisk verden, der varer så længe man vil bortset fra Läckbergs, hendes bøger forsvinder for hurtigt

Ja i toirsdags udkom Fyrmesteren af Läckberg.. Adler-olsen har jeg stående inde på hylden og som bare venter på at blive læst.. Larsson er bestemt også god!! Har hørt at der måske kommer en 4'er, men om det bare er et rygte???

Anmeld

28. marts 2011

SussieThyssen

Stumpen skriver:

Uha..jeg har MANGE ynglingsforfattere, men skal vi snakke svenskere er der kun en jeg bryder mig om, og det er Arne Dahl, som har skrevet en fantastisk krimiserie om et spacialhold der kaldes "A-gruppen" inden for det svenske politi.

Ellers vil jeg sige at Agatha Christie er en af mine ynglingsforfattere.
Og så er der Helene Strange, som har skrevet "Sværkeslægten"

Men i virkeligheden, så læser jeg sjældent den samme forfatter flere gange med enkelte undtagelser, kun hvis det er en serie af bøger, som hænger sammen, men springer fra en til en anden og plukker her og der.
Det er handlingen, der interesserer mig, ikke forfatteren.
Jeg har det iøvrigt på samme måde med musik.
Det er reelt ikke kunstneren eller komponisten, der interesserer mig, men det enkelte nummer.

Kærligst
Sussie

Anmeld

28. marts 2011

Giraffen

Stumpen skriver:

Ja i toirsdags udkom Fyrmesteren af Läckberg.. Adler-olsen har jeg stående inde på hylden og som bare venter på at blive læst.. Larsson er bestemt også god!! Har hørt at der måske kommer en 4'er, men om det bare er et rygte???

der har været lidt snak om at lave en 4'er mener det kommer an på om enken og broren/faren kan finde en løsning - mener at konen ikke vil have det og broren/faren vil godt - det blir nok desværre ik helt det samme når det ikke er samme forfatter, men det er bare så gode karakterer så der ku nok godt komme noget spændende ud af det

glæd dig til Adler Olsen, han er helt fantastisk - lidt i stil med Läckberg bare mere nervepirrende og detaljeret - lidt mere barskt og ja "skrevet af en mand"-agtig...  og så har han det sjoveste makkerpar i Carl Mørk og Assad

Tror da lige jeg vil holde øje med Läckberg så 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.