Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

MissGeoh

Dinna88 skriver:

Ja. Derfor ryster det mig lidt, at nogle foretrækker en guldsmed.... 

Og præcis! Jeg har stor respekt for de piercere jeg kender - de har arbejdet sig op til det de kan, igennem deres "lærere" og gennem det viden de har søgt om det. Og jeg har også påpeget herinde at alle kan lave fejl - både guldsmedene og piercere, men jeg stoler ikke et hat på guldsmedene!

Jeg kan kun være enig..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

slettet_7530

Man kan jo se overordnet på det, men du du selv skriver, som jeg har skrevet en 4-5 gange nu, så kan en guldsmed godt lave fine piercings men der er større risici ved det.

Når den bliver skudt i går det hurtigt og gør ikke ondt, før bagefter hvor øret hæver, klør, og bliver rødt og varmt.

Ved en piercer sætter man en tang på, putter kanylen igennem, tager kanylen ud imens man sætter smykket i, og sålukker man smykket. Der er det ved det, at det gøre mere om når det sker, men bagefter gør det ikke ondt, som ved når det skydes i.

Jeg vil godt se noget dokumentation på den påstand.
Glæder mig til at læse det

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Dinna88 skriver:

Det kunne været taget ud af min mund. Stakkels din søster  Haha. Jeg har set mange skæve navle piercings i min tid, og jeg har set en guldsmed flække næsen på en pige - flot!

Jeg har sindsygt svært ved at forstå hvordan han kan flække hendes næse som du skriver, næsevæggen er brusk og intet andet

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

MissGeoh skriver:

Ja det er forsærdeligt..

Alle kan lave fejl, men en piercer har dog været en DEL mere igennem for at lærer osv end en fra en guldsmed..

Dvs at når du går ind for at få en piercing et sted, så er det første du spørger om hvor og hvornår han har lært at pierce?? eler hvordan ved du nøjagtigt hvordan du kan stole på at han er erfaren?? du kan ligeså godt være hans første menneske han skal pierce

Anmeld

26. marts 2011

ekzunz

Albertesmor skriver:

Dvs at når du går ind for at få en piercing et sted, så er det første du spørger om hvor og hvornår han har lært at pierce?? eler hvordan ved du nøjagtigt hvordan du kan stole på at han er erfaren?? du kan ligeså godt være hans første menneske han skal pierce

Der findes en side der hedder altompiercing.dk, og der er en der spørger hvordan man bliver piercer. Svaret er at der ikke er nogle krav man skal opfylde  for at kunne pierce folk.

Så mon ikke man kan konkludere at der findes lige så dårlige piercere som guldsmede.....

Anmeld

26. marts 2011

slettet_7530

Znuzke skriver:

Der findes en side der hedder altompiercing.dk, og der er en der spørger hvordan man bliver piercer. Svaret er at der ikke er nogle krav man skal opfylde  for at kunne pierce folk.

Så mon ikke man kan konkludere at der findes lige så dårlige piercere som guldsmede.....

det var lige det jeg ville frem til

Anmeld

27. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Jeg har sindsygt svært ved at forstå hvordan han kan flække hendes næse som du skriver, næsevæggen er brusk og intet andet

Okay

Anmeld

27. marts 2011

anonym06

Jeg har 2 gange fået lavet huller i ørerne, den ene gang, fordi jeg ikke havde haft ørestickers i for længe, og så ville jeg have huller igen.

Begge gange hos en guldsmed, og det er mange år siden, og begge gange har de renset ørerne, samt taget ørestickerne fra en steril pakning, og der har aldrig være problemer med betændelse eller andet.

Anmeld

27. marts 2011

Fenja09

Dinna88 skriver:

Hej alle. Jeg var ikke en gang kommet et par sider igennem tråden, da jeg følte at jeg måtte stille her dette spørgsmål:

Hvorfor er det at så mange af jer nævner "guldsmeden" i denne sammenhæng? Er det fordi I selv ville gå sådan et sted hen, hvis jeres barn eller i selv skulle have huller i ørerne?

Det undrer mig super meget at folk vil overlade sådan noget til en person, der har taget en kort kursus i skidtet. De skyder stavene i, hvilket IKKE er sterilt. Det kan ikke være sterilt, da de ikke har mulighed for at rense "pistolen". Desuden er "pistolerne" ikke til at stole på - jeg har set meget slemme videoer på nettet hvor pistolen sætter sig fast! Og mht. til at få den lavet i næsen ved en guldsmed - er I, der nævner guldsmeden, klar over at vedkommende kan flække jeres næser?  De har jo, som nævnt, blot været på et kort kursus i det.

Jeg spørger fordi det er en problematik jeg har stødt på mange gang! Folk tør ikke gå ind til en piercer grundet fordomme, de tror ikke på at de gør det ordentligt og sterilt og de er skræmmende at se på osv. Jeg synes det er brandærgeligt! Selvfølgelig er der piercere der laver lort, men det handler jo om at vælge dem med godt ry og erfaring. Og de er altså nemme at finde! Ligesom med tatovørere, så er de virkelig professionelle piercere altså trænet op af en anden! De øver sig på tykt skind til at starte på og så læser de på det! Jeg kender flere der har sat sig ned og læst lægebøger og kontaktet læger omkring risici m.m. F.eks. det med at de kan flække næsen og øret, ramme en nerve i øjenbrynet så man ikke kan få sit øjenlåg til at funke, eller måske så de gør så man kan miste noget af følelser i sin brystvorte osv! Mht. til troværdigheden, så handler det jo igen om at vælge de professionelle: dem der har en aftale med sygehuse om at de afleverer brugte kanyler til dem osv.

Jeg kunne aldrig nogensinde i mit liv drømme om at gå ind i til en smykkeforhandler og få lavet en piercing - hvor går de to ting hånd i hånd??

Er det noget du tænker over, når du vælger hvem der skal pierce dig? 

Nu har jeg ikke lige læst alle 12 sider, så ved ikke om en anden har skrevet noget i samme stil, men alle kan slå en butik op og så begynde at pierce folk, det samme med tatoveringer - det er ikke lovpåkrævet herhjemme at folk skal have uddannelse i det. Så kender man ikke sin piercer, så kan det reelt være en som aldrig nogensinde har taget et kursus i noget som helst indenfor piercinger og i den forstand være lige så god som en guldsmed.

Når man siger "huller i ørerne" er det jo ikke en piercing, netop fordi der er brugt pistol. Piercinger er udelukkende med nål. Man kan sagtens få lavet huller i ørerne med pistol uden det gør noget, så længe materialerne er sterile. Det er noget helt andet, hvis man vil have lavet i næsen, som ved pistol kan ødelægge næseryggen.

Mit personlige syn på det hele er, at skulle jeg have lavet noget som helst igen, også ørerne, så ville jeg gå til en piercer jeg kender - i mit tilfælde Gorlubb, men ellers vil jeg mene, at man sagtens kan få lavet huller i ørerne ved en ordentlig guldsmed. Det handler nok mest om at tjekke forretning, uanset om det er en piercer eller en guldsmed. Skal man have lavet andet end huller i ørerne, så bør man bruge en piercer.

Jeg har fået lavet alle mine piercinger ved Gorlubb i Kbh (bor i Nordjylland). Mine huller i ørerne er gamle og lavet ved en guldsmed, helt uden problemer efterfølgende.

/Fenja

Anmeld

27. marts 2011

MissGeoh

Albertesmor skriver:

Nej det gør jeg ikke, men når de har en butik og de også tattovere så er jeg KLAR over at han/hun har erfaring med det.. (Og mere end en i en guldsmed)

Og hvis en piercer ikke havde erfaring inden for det fag, så havde de nok ikke åbnet sådan en shop.. 

Og jeg VED det er mere sterilt end ved en guldsmed da de åbner fra nye indpakninger hver gang hos en piercer.. Det gør de jo ikke ved en guldsmed med sådan en pistol..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.