Efter tråden ang. huller i ørerne på små børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. marts 2011

wamse

Jeg har været ved en professionel piercer og fik lavet piercing i tungen, og jeg fik en stor byld nede i hullet i tungen

Jeg har fået lavet huller i ørene ved en guldsmed, og havde ikke nogle problemer der.

Så jeg tror ikke på, at man kan generalisere på dette område. 

Min umiddelbare tanke om at mit barn kommer til en guldsmed, er at jeg tænker at skudet er hurtigere overstået end ved en piercer, men jeg ved så heller ikke hvordan det foregår ved en piercer, når man skal have det lavet i ørene. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. marts 2011

julie69

wamse skriver:

Jeg har været ved en professionel piercer og fik lavet piercing i tungen, og jeg fik en stor byld nede i hullet i tungen

Jeg har fået lavet huller i ørene ved en guldsmed, og havde ikke nogle problemer der.

Min umiddelbare tanke om at mit barn kommer til en guldsmed, er at jeg tænker at skudet er hurtigere overstået end ved en piercer, men jeg ved så heller ikke hvordan det foregår ved en piercer, når man skal have det lavet i ørene. 

Igen, det har så ikke været en prof. piercer, for en tunge piercing er en af de nemmete piercinger at lave og den med mindst risiko for infektion. Hvis du en anden gang skal pierces så vælg en af dem jeg skrev i mit tidligere indlæg.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

wamse skriver:

Man kan jo se overordnet på det, men du du selv skriver, som jeg har skrevet en 4-5 gange nu, så kan en guldsmed godt lave fine piercings men der er større risici ved det.

Når den bliver skudt i går det hurtigt og gør ikke ondt, før bagefter hvor øret hæver, klør, og bliver rødt og varmt.

Ved en piercer sætter man en tang på, putter kanylen igennem, tager kanylen ud imens man sætter smykket i, og sålukker man smykket. Der er det ved det, at det gøre mere om når det sker, men bagefter gør det ikke ondt, som ved når det skydes i.

Anmeld

26. marts 2011

julie69

Dinna88 skriver:

Kort og kontant  

"tak" for opbakningen.

Det var så lidt. Jeg har også længe undret mig over dette..

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

julie69 skriver:

Det var så lidt. Jeg har også længe undret mig over dette..

Det har jeg faktisk også, men da jeg læste den omtalte tråd, tænkte jeg "What?! Bruger folk virkelig stadig guldsmede!?" 

Anmeld

26. marts 2011

wamse

julie69 skriver:

Igen, det har så ikke været en prof. piercer, for en tunge piercing er en af de nemmete piercinger at lave og den med mindst risiko for infektion. Hvis du en anden gang skal pierces så vælg en af dem jeg skrev i mit tidligere indlæg.

Han var nu professionel, og min veninde fik lavet en lige bagefter mig, og der var intet galt med hendes. Men der kom altså en byld i min.

Jeg har også fået lavet en tatovering ved samme mand

Anmeld

26. marts 2011

wamse

Dinna88 skriver:

Man kan jo se overordnet på det, men du du selv skriver, som jeg har skrevet en 4-5 gange nu, så kan en guldsmed godt lave fine piercings men der er større risici ved det.

Når den bliver skudt i går det hurtigt og gør ikke ondt, før bagefter hvor øret hæver, klør, og bliver rødt og varmt.

Ved en piercer sætter man en tang på, putter kanylen igennem, tager kanylen ud imens man sætter smykket i, og sålukker man smykket. Der er det ved det, at det gøre mere om når det sker, men bagefter gør det ikke ondt, som ved når det skydes i.

Tak for din forklaring.

Jeg vil helt klart overveje det så, når Lærke på et tidspunkt skal have huller.

Men så bliver jeg lige lidt i tvivl, må en piercer overhovedet lave piercinger på et 6 år gammelt barn? Hun har fået af vide, at hun må få det næste år, hvis hun stadig vil der.

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

Tak for din forklaring.

Jeg vil helt klart overveje det så, når Lærke på et tidspunkt skal have huller.

Men så bliver jeg lige lidt i tvivl, må en piercer overhovedet lave piercinger på et 6 år gammelt barn? Hun har fået af vide, at hun må få det næste år, hvis hun stadig vil der.

Det var da så lidt - Jeg beklager virkelig mit meget dårligt formulerede indlæg fyldt med tastefejl - det skulle lige gå lidt hurtigt!

Der er ingen lovgivning om det, så afsted med jer Mange har grænser, men jeg er sikker på, at når du er med, så siger de ikke nej. 

Anmeld

26. marts 2011

B&J

Dinna88 skriver:

Som jeg lige har fremhævet ovenfor, så tager spritten ikke alt. Og ja, selvfølgelig kan guldsmede lave noget helt fine piercings, men de risici der er ved det, er bare langt større ved sådan en.

Fremhævet: Hvordan ved du at de er det?  Jeg stoler bestemt ikke på dem, fordi de har taget et kursus i at bruge en "pistol". 

Jamen de starter jo et sted, lige som en der laver piercinger gør de starter jo også et sted og øver på folk, og tror det er rigtigt nemt af lave en lille plet på øret og remme rigtigt hold den lige og skyd så er der et fint hul i øret

Anmeld

26. marts 2011

Dinna88

B&J skriver:

Jamen de starter jo et sted, lige som en der laver piercinger gør de starter jo også et sted og øver på folk, og tror det er rigtigt nemt af lave en lille plet på øret og remme rigtigt hold den lige og skyd så er der et fint hul i øret

Jeg kender ingen piercere der ikke har øvet sig på skind først!

Det er nok nemt nok at skyde i ja, i øret, men pistolen er jo ikke den smarteste at bruge. Men ved du hvad, lad os lade den ligge her

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.