Familie boende efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

kkk

qp skriver:

Lige et sidespor.... Jeg elsker dit nicknavn  hahaha

he he

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Corn

Jeg har sagt nej.... Heller ikke min egen familie... OG heller ikke selvom det var barn nr 7

Havde mine forældre overnattende fra lørdag, hvor min mellemste søn blev født og så til søndag, men det var hyggeligt, og de tog tidligt hjem søndag.

Vi havde hele familien på besøg, dagen efter nr tre blev født, og hyggede i haven osv, men alle tog hjem igen.

Det er forskel på at fremvise sin lille og få mange besøg, til at folk ligefrem "flytter" ind i sådan en "turbulent" tid

Anmeld

23. marts 2011

Jibbe

Jeg ville IKKE have dem boende. Hverken min svigerfamilie eller min egen familie. Det er simplethen for stressende og man skal bare have tid til sig selv og baby!!

Anmeld

23. marts 2011

Lolli

STORT NEJ! Hverken min egen eller svigerfamilien.

Anmeld

23. marts 2011

SussieThyssen

Anonym skriver:

Grundet en personlig problemstilling er jeg nysgerrig efter at se, hvad I andre tænker om følgende:

Du har termin med 1. barn om nogle måneder. Din kærestes familie er bosat i udlandet og fortæller nu, at de vil bo hos jer 14 dage omkring termin (primært efter fødslen) - de vil være i DK når barnebarnet kommer til verden.

Din kæreste synes det er en god idé og planlægger ture til forlystelsesparker etc, fordi det kunne være hyggeligt...

Ville du synes det var en hjælp at de skulle bo hos Jer? Eller ville I (som jeg gør nu) gå i baglås og blive stressede ved tanken?

(Tilføjet: De har mulighed for at bo i lejlighed, 30 km væk, under hele besøget)

Mine tanker går på at få amningen til at køre, relationen til barnet, at være familie og få ro til at vænne sig til det nye.

Hvad ville du svare, hvis du stod i ovenstående situation?

KH ANO!

Det bliver et stort og rungende N-E-J!!!!

Bare tanken ville få mig til at flippe helt ud.
Sådan noget familie forventer ALTID at skulle vartes op og underholdes, og det har man sq (ja undskyld) da ikke brug for som barslende 
Så smid du dem hen i lejligheden 30 km væk, og så må de selv løse deres problemer og underholdning, så længe du får fred.
Det manglede da bare lige.

Kærligst
Sussie

Anmeld

23. marts 2011

Mathilde

Nej...

Jeg havde meget brug for ro og for at lære min nye rolle at kende...og lære mit barn at kende. Jeg havde nok i de besøg jeg fik!

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Kan lige opdatere lidt.

Har talt med min JM om at få en samtale, så vi -kæresten og jeg- ved hendes hjælp, kan få talt om, hvad barnets og vores behov er, når jeg har født. Hun vil gerne hjælpe, heldigvis. Jeg tror aldrig jeg ville kunne få det banket ind i hovedet på ham selv.

Jeg vil jo også gerne fortælle ham, at jeg er taknemlig for at hans familie gerne vil hjælpe og støtte os, være der for os og glædes med os. MEN jeg bliver nød til at sige fra, fordi det stresser mig, og stresser jeg kan det f.x. gå ud over mælken og en dårlig start på amningen og kontakten til barnet i den første tid..

Jeg siger jo ikke fra over for hans familie for at være led. Det er helt konkret fordi jeg vil os og vores barn det bedste. Og det håber jeg JM kan hjælpe mig med at forklare ham...

Tak for alle Jeres svar!

Anmeld

23. marts 2011

Tanja1234

Helt klart nej..

Jeg bliver helt stresset af bare at tænke på det og jeg ville have det præcis på samme måde hvis det var mine egne forældre.

Den første tid er jo dér hvor vi skal finde us af os selv som forældre og som du selv siger skal man finde ud af amning, rutiner osv. osv. I den periode har man bestemt ikke behov for at rende ind i svigerfar på toilettet om natten eller nogle andre for den sags skyld.

Når vi bliver forældre vil vi glæde os meget til besøg, men alt andet er noget vi to (tre) skal klare sammen alene...

Anmeld

23. marts 2011

Lou87

Anonym skriver:

Grundet en personlig problemstilling er jeg nysgerrig efter at se, hvad I andre tænker om følgende:

Du har termin med 1. barn om nogle måneder. Din kærestes familie er bosat i udlandet og fortæller nu, at de vil bo hos jer 14 dage omkring termin (primært efter fødslen) - de vil være i DK når barnebarnet kommer til verden.

Din kæreste synes det er en god idé og planlægger ture til forlystelsesparker etc, fordi det kunne være hyggeligt...

Ville du synes det var en hjælp at de skulle bo hos Jer? Eller ville I (som jeg gør nu) gå i baglås og blive stressede ved tanken?

(Tilføjet: De har mulighed for at bo i lejlighed, 30 km væk, under hele besøget)

Mine tanker går på at få amningen til at køre, relationen til barnet, at være familie og få ro til at vænne sig til det nye.

Hvad ville du svare, hvis du stod i ovenstående situation?

KH ANO!

HELL NO!
det ku jeg bare ikk..

Nu har jeg prøvet og stå midt i en flytning da jeg fødte og der var både forældre og søskende da jeg "blev hentet hjem"..
Jeg kan ikk beskrive nok hvor taknemmelig jeg var for de hjalp os med det sidste (fordi jeg pludseligt blev sat i gang, og selvf li der hvor vi sku flytte).. Men jeg var også glad for de tog hjem igen

Anmeld

23. marts 2011

Mumto3

NEJ tak, både til svigerfamilie og til at kæresten arrangere ture. Nybagt far skal være hjemme hos dig og babyen. I skal jo alle tre lære den lille nye af kende. Kan de ikke komme når baby er et par uger gammel? så er der meget mere ro på!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.