Familie boende efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. marts 2011

Bondepigen

Charlotte Wberg skriver:

Hold da på hvor er der mange nej' et jeg ville sige ja... Nu er der så ikke risiko for at svigerfamilien ville gøre det... Men min mor kunne eksempelvis gøre det... Hun bor på Bornholm og jeg på Sjælland og ville aldrig bede hende om at tage på hotel. Nu bliver jeg heller ikke stresset over det, men hun ved også at serviceniveauet ville der efter. Og mit soveværelse ville være privat område til ro, amning og så videre... Denne gan blev hun dog kun en weekend lidt efter fødsel og kom igen nogle uger efter og blev lige knap en uge... Jeg kunne nemt holde til dobbelt op. Men ved ikke om manden ku gg. Om min mor så bare er nemmere at omgåes, om jeg er large i mit stressniveau eller hvad der spiller ind ved jeg ikke... :s

Altså jeg ville osse helt klart bedre kunne magte at have min mor på besøg end svigerfamilien. Men det er jo klart, for hende KENDER jeg og kan selv sige fra overfor... det er straks sværere, når det er svigermor.

Og så er det jo heller ikke manden der risikerer at amningen går i stå, fordi svigermor er der... Synes bare det er meget vigtigt for den lille nyfødte at mor er tryg og afslappet nok til at være der for det 100%.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. marts 2011

Mor til prinsessen :-)

Nej tak til at NOGEN skulle bo her........... Jeg ville se det som en endnu større stres faktor, fordi vi havde stress på nog herhjemme i 14 dage efter hun var blevet født...... Hun valgte at komme 1 måned før, dvs. vi havde ikke alt klart, og tøjet vi havde købt var for småt. Og det var i nov hvor det var koldt, så tøjet var vigtigt. Også skulle vi have en masse ting vi ikke var forberedt på vi skulle købt osv.  Jeg var også indlag i 5 dage, så jeg synes det var rart at jeg ikke skulle glo på andre end min mand da jeg kom hjem. :-)

Anmeld

24. marts 2011

Charlotte Wberg

bondepigen skriver:

Altså jeg ville osse helt klart bedre kunne magte at have min mor på besøg end svigerfamilien. Men det er jo klart, for hende KENDER jeg og kan selv sige fra overfor... det er straks sværere, når det er svigermor.

Og så er det jo heller ikke manden der risikerer at amningen går i stå, fordi svigermor er der... Synes bare det er meget vigtigt for den lille nyfødte at mor er tryg og afslappet nok til at være der for det 100%.

Ja det forstår jeg... Gg

Jeg ytre også bare at jeg også ville sige ja hvis det var min svigermor/far der boede langt væk...

Men de respektere også freden alle sammen, her hos os... men det er ikke sikkert at alle har det så "nemt"

Jeg kan tilgengæld ikke finde ro i hospitalerne, hvilket rigtig mange kan og gør i starten...

Anmeld

24. marts 2011

Kofoed.

Både ja og nej.

Nu har jeg termin midt september, men de to "møgunger" (det bliver vores kladt efter, de gav mor og far et kæmpe chok for et par uger siden) kommer nok i august. Min svingermor har valgt og holde ferie i september (min svingerinde har termin 3 dage før mig, så der kommer altså 3 børnebørn og de er hendes første), hvor jeg tænker, at når kæresten barsel/ferie slutter, vil jeg ikke have noget problem med, at hun er hos os, for jeg har nok, at se til den første tid, så tror det vil være super lækkert, at hun kan hjælpe med det pratiske (lave mad, vaske op, ordne tøjet osv). Meeen altså første når ungerne er 2-3 uger gammel, så mig og kæreste ligesom har den første tid med dem selv, så vi kan falde på plads og lære de små at kende. Og det skal KUN være svingermor i så fald, ikke hele svingerfamilien.

Anmeld

24. marts 2011

Bondepigen

Charlotte Wberg skriver:

Ja det forstår jeg... Gg

Jeg ytre også bare at jeg også ville sige ja hvis det var min svigermor/far der boede langt væk...

Men de respektere også freden alle sammen, her hos os... men det er ikke sikkert at alle har det så "nemt"

Jeg kan tilgengæld ikke finde ro i hospitalerne, hvilket rigtig mange kan og gør i starten...

Så kan jeg godt forstå dig... For hvis du ved de er mennesker der respekterer jeres grænser, så er det meget nemmere, men desværre er alle ikke så heldige...

Anmeld

24. marts 2011

Levi&LilysMor

Aldrig i livet!!! Og heller ikke efter fødslen, de skal slet ikke komme rendende konstant. Det kan godt ske de er glade, men det er mig og min kæreste der skal føle vi nyder hvert sek og ikke dem...

Og bare ved tanken om at de skulle bo der, bliver jeg helt stresset så det duer ikke, de bor også tæt på og nej de skal heller ikke tage ferie der hvor jeg har termin, for de kommer alligevel ikke til at gå rundt oppe ved os alligevel.

Det var vidst det

Anmeld

24. marts 2011

Ni-ko-li-ne

du ved jo efterhånden godt hvad jeg tænker om sagen... og jeg ved også at det er rigtig svært!

nu hørte jeg jo lige Lola (hende børne psykolog damen mm) tale om det her med spædbørn og tilknytning forleden.

det er SÅ vigtigt at det lille nu væsen møder sin mor og sin far... og at det er denne tilknytning der er fokus på...

og hvordan skal man få ro til at fokusere på dette og amning og hvile, samtidig med at svigerforældrene er der og i så også skal på udflugter?????

jeg ha tænkt længe over hvad jeg skulle skrive... for det er rigtig svært, det er en fantastisk ide at have JM til hjælp! og jeg håber virkelig at det batter noget i hovedet på din kæreste!

hun må simpelthen prøve at forklare ham at det der er vigtigst når i har den lille ude, er den lille og jeres forhold til den lille! ikke familie og ikke udflugter! det har man som oftest hverken energi eller lyst til!hvis han meget gerne vil på udflugt må han tage afsted selv!

og så håber jeg at i finder et fornuftigt kompromis mht den sviger familie! Jeg kan godt forstå at han gerne vil "give" dem den ære det er at være meget sammen med baby den første tid, men det er forbundet med alt for store omkostninger!

når baby kommer ud og oplever tilværelsen, så vil baby jo få det indtryk at det er sådan det er. At det er så mange mennesker der hører til hos jer og at verden er sådan, så tager de hjem og kommer ikke lige med det samme igen, og hele baby´s verden ændres igen... Far har ikke længere barsel og tilbage står mor med det hele selv...

det dur altså ikke!

sender dig rigtig mange knus!

Anmeld

24. marts 2011

ZamanogDania

Jeg vil sige JA.
Fordi min forhold til min svigerforældre er helt anderleds.
Da jeg fødte min datter, var jeg hos min mor. Hun hjulpet meget. Især med at får noget søvn. Hun kunne hjælpe med mange ting. Det samme med min svigermor. De var så hjælpsom.

Jeg havde nemlig rigtig svært med amning. Blev indlagt i 3 dage pga. brystbetændelse. Så ja jeg var glad for de var hos mig de dage

Anmeld

24. marts 2011

Sof

Nej, det ville jeg ikke. Ville ikke engang have min egen familie boende, heller ikke selvom det var 2,3,4 eller 5 barn. Det er vores første tid sammen og der skal vi have lov til at finde os selv og vores nye roller i livet 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.