du ved jo efterhånden godt hvad jeg tænker om sagen... og jeg ved også at det er rigtig svært!
nu hørte jeg jo lige Lola (hende børne psykolog damen mm) tale om det her med spædbørn og tilknytning forleden.
det er SÅ vigtigt at det lille nu væsen møder sin mor og sin far... og at det er denne tilknytning der er fokus på...
og hvordan skal man få ro til at fokusere på dette og amning og hvile, samtidig med at svigerforældrene er der og i så også skal på udflugter?????
jeg ha tænkt længe over hvad jeg skulle skrive... for det er rigtig svært, det er en fantastisk ide at have JM til hjælp! og jeg håber virkelig at det batter noget i hovedet på din kæreste!
hun må simpelthen prøve at forklare ham at det der er vigtigst når i har den lille ude, er den lille og jeres forhold til den lille! ikke familie og ikke udflugter! det har man som oftest hverken energi eller lyst til!hvis han meget gerne vil på udflugt må han tage afsted selv!
og så håber jeg at i finder et fornuftigt kompromis mht den sviger familie! Jeg kan godt forstå at han gerne vil "give" dem den ære det er at være meget sammen med baby den første tid, men det er forbundet med alt for store omkostninger!
når baby kommer ud og oplever tilværelsen, så vil baby jo få det indtryk at det er sådan det er. At det er så mange mennesker der hører til hos jer og at verden er sådan, så tager de hjem og kommer ikke lige med det samme igen, og hele baby´s verden ændres igen... Far har ikke længere barsel og tilbage står mor med det hele selv...
det dur altså ikke!
sender dig rigtig mange knus!
Anmeld