Familie boende efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Ville du synes det var OK, hvis din svigerfamilie skulle bo ved jer i 14 dage, omkring termin med 1. barn?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

5.109 visninger
68 svar
0 synes godt om
23. marts 2011

Anonym trådstarter

Grundet en personlig problemstilling er jeg nysgerrig efter at se, hvad I andre tænker om følgende:

Du har termin med 1. barn om nogle måneder. Din kærestes familie er bosat i udlandet og fortæller nu, at de vil bo hos jer 14 dage omkring termin (primært efter fødslen) - de vil være i DK når barnebarnet kommer til verden.

Din kæreste synes det er en god idé og planlægger ture til forlystelsesparker etc, fordi det kunne være hyggeligt...

Ville du synes det var en hjælp at de skulle bo hos Jer? Eller ville I (som jeg gør nu) gå i baglås og blive stressede ved tanken?

(Tilføjet: De har mulighed for at bo i lejlighed, 30 km væk, under hele besøget)

Mine tanker går på at få amningen til at køre, relationen til barnet, at være familie og få ro til at vænne sig til det nye.

Hvad ville du svare, hvis du stod i ovenstående situation?

KH ANO!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Fru Nielsen

NEJ!!!!

Så er det vist sagt....

Anmeld

23. marts 2011

LRJ

Fru Nielsen skriver:

NEJ!!!!

Så er det vist sagt....

Anmeld

23. marts 2011

sarahb

nej det ville jeg slet ikke have. Jeg vil lære at kende mit barn selv uden en masse andre 24/7. plus jeg vil nyde lykken med min mand, det er jo vildt så nyforelsket man er de første 2 uger og det vil jeg ikk give væk for noget..
besøgende et par timer er fint, men konstant-nej tak..

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Tak for Jeres svar! Det er rart at se, at jeg ikke er alene med de tanker.

Jeg vil rigtig gerne høre fra dem der stemmer "JA", hvad deres tanker er!

Anmeld

23. marts 2011

Rosa

Min svigefamilie kommer jo fra Sverige og de kom ned og besøgte os 2 dage efter vi kom hjem fra hospitalet. De boede på et hotel i nærheden, og vi havde forinden aftalt at de måtte komme på besøg max en time ad gangen - men DET blev fuldstændigt ignoreret da guldklumpen først lå i deres arme... De sad simpelthen i vores sofa og gloede på at jeg ammede i 8 timer hver dag, 3 dage i træk og jeg var ved at gå i stykker til sidst!!!

Jeg har en rigtig dejlig svigerfamilie, men jeg må indrømme at jeg synes det var enormt grænseoverskridende at de var der så meget - men min kæreste var jo superlykkelig for at de var der, og havde meget svært ved at sige fra - som han sagde så havde de betalt rigtig mange penge for billetterne og så kunne han ikke bare bede dem om at sidde på deres hotelværelse 12 timer om dagen og vente på at få audiens når vi jo bare var derhjemme... 

I dag havde jeg absolut valgt anderledes, men dengang vidste jeg ikke bedre. I dag havde jeg sagt fra længe før og mindet dem om, at vi havde behov for mere tid alene, for jeg havde det ikke særlig godt med at være "overvåget" på den måde... 

Jg synes absolut at du skal gøre det MEGET klart at de skal tage nogle gode bøger med, og være forberedt på at I evt. spiser frokost og  aftensmad sammen, men at de IKKE skal blive hængende flere timer efter maden...

Anmeld

23. marts 2011

Darling<3

Never!! Ville ikke kunne holde ud af skulle have min familie boende, op til og efter min fødsel.. Jeg ville også bare gerne nyde det med min mand, og lære mit lille barn at kende

Anmeld

23. marts 2011

TheLittleOne

Nej tak til sviger

Anmeld

23. marts 2011

Frøken J.

Aldrig i livet! Er glad for min svigerfamilie, men man har altså brug for at falde til ro som familie uden en masse indblanden. Jeg har termin et par uger inden en stor familieweekendtur i sommerhus, og har også overvejet om det var en idé at tage med, for man kunne jo få en masse støtte. Men tanken om 20 forskellige familiemedlemmer der blander sig, prøver at pådutte en de metoder, som de selv brugte på deres børn osv. går mig skør. 2 uger uden fred? No way! Og at din kæreste planlægger ture i forlystelsesparker osv. lige efter fødslen er nok lige optimistisk nok 

Anmeld

23. marts 2011

pussepige

Helt klart NEJ

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.