Familie boende efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Bshizzle

Nej !!

.. Taler måske en smuuuuule af erfaring, da jeg havde min Søn's Farmor boende 14 dage efter fødslen ( hvor hun kom på sygehuset og tog med hjem..!!!).
.. Grunden var fordi hun boede 100 km væk samt så var min Søn's Far på kursus og derfor ik hjemme.

DET VAR ET HELVEDE !!!! ( Undskyld Farmor.. hvis du en dag læser dette.. hahaha!!).

Men det var slet ikke sjovt.. Jeg gik og holdte øje med 2 "børn" istedet for.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

Isabella_mor

NEJ.. jeg ville have slået dem ihjæl også min egen familie hvis de skulle bo her.. men vi bor også i en 2 værelses lejlighed. hvis vi boede i hus var det noget andet... og hvis vi havde flere børn ville det være optimalt for at de kunne blive passet mens man var på sygehuset.. men fanme ikke om de skulle være her bare fordi man skal have et barn... der skal være ro og orden, og ikke herske kaos og mange mennesker... meget dum idé hvertfald for mit vedkomne.. man er SÅ smadret efter en fødsel og nætterne når man er kommet hjem hvor baby vågner og man har søvnmangel så er det ikke en god idé at have familie boende. der skal det kun være en selv og ens kæreste.. sådan har jeg det hvertfald.. 

Anmeld

23. marts 2011

Tulle28

Anonym skriver:

Grundet en personlig problemstilling er jeg nysgerrig efter at se, hvad I andre tænker om følgende:

Du har termin med 1. barn om nogle måneder. Din kærestes familie er bosat i udlandet og fortæller nu, at de vil bo hos jer 14 dage omkring termin (primært efter fødslen) - de vil være i DK når barnebarnet kommer til verden.

Din kæreste synes det er en god idé og planlægger ture til forlystelsesparker etc, fordi det kunne være hyggeligt...

Ville du synes det var en hjælp at de skulle bo hos Jer? Eller ville I (som jeg gør nu) gå i baglås og blive stressede ved tanken?

(Tilføjet: De har mulighed for at bo i lejlighed, 30 km væk, under hele besøget)

Mine tanker går på at få amningen til at køre, relationen til barnet, at være familie og få ro til at vænne sig til det nye.

Hvad ville du svare, hvis du stod i ovenstående situation?

KH ANO!

NEJ!!! Ellers tak. Fint at de vil komme, men så må de indlogere sig på hotel og forvente at de kan besøge jer når det passer JER og ikke omvendt. Som du selv siger, så skal den første tid gå med at få amningen op at køre, vænne sig til den nye situation og hvem ved hvordan din fødsel bliver? Der er jo forskel på folk, men personligt ville jeg ikke bryde mig om at have nogen boende, som man i et eller andet omfang ville føle man skulle servicere.

Vi havde mange besøg de første dage da vi kom hjem, og det endte simpelthen med at jeg sad og tudede (og det var ikke bare baby blues) om aftenen, fordi jeg slet ikke kunne overskue det og bare var så træt, træt, træt... Og det der med at besøge forlystelsesparker og lave en masse ting, det lyder så hyggeligt, men jeres lille nye baby har jo også brug for ro og tilvænning til livet udenfor livmoderen.

Anmeld

23. marts 2011

Caroline86

jeg er bare MEGA dobbeltmoralsk..

Jeg har stemt NEJ... og det ville slet ikke komme på tale!!!!!

MEN... min mor boede hos os i 3 uger efter Laura kom til verden vi ELSKEDE det.. det var en mega hjælp og både Daniel og jeg havde SÅ meget glæde af hende (og så har min mor og Laura bare et HELT særligt bånd som er svært at forklare.. tror helt klart det har haft en betydning)...

Men.. efter en fødsel er det primært moren der har brug for ro og plads osv... farmand har selvfølgelig også men som du selv nævner har han jo ingen amning han skal komme sig over, han render ikke rundt og bløder og har ondt osv osv osv... Dvs. hvis der skal være en "hjælper" skal det være en mor føler sig HELT tryg ved og som hun føler hun ikke behøver tage hensyn til...

Så.. NEJ, ingen svigerfamilie men min egen familie var velkommen.. både far, mor og søster var hos os i dagene efter og mor blev som sagt og så kom far og søster til og fra som det passede

knus caroline

Anmeld

23. marts 2011

_-Kathrine-_

Har svaret andet, da jeg har oplevet næsten samme situation:

Min bror og svigerinde boede for nogle år siden på den anden side af jorden, og da hun fødte deres 1 barn, kom hendes mor og far på besøg få dage efter fødslen og boede hos dem i 14 dage, hvorefter mine forældre og mig boede hos dem i 14 dage... Jeg blev der så i 3 mdr da mine forældre tog hjem...!

De boede i en meget lille lejlighed og vi fik det til at fungere... hørte aldrig eller har aldrig efterfølgende hørt svigerinden brokke sig over det(og hun er ikke en der bare holder sine meninger for sig selv), men vi har også et rigtig godt forhold til hinanden...

Så jeg tror helt sikkert det kommer an på hvordan ens forhold til svigerfamilien er!! Og hvis man ikke mener det kan fungere, synes jeg helt sikkert at det skal meldes ud, for begges skyld

Mvh Kathrine

Anmeld

23. marts 2011

millesofie

nu har jeg jo ingen sviger familie

men jeg ville få pres af bare at have min egen familie boende

nej nej nej nej nej og nej

jeg ville klart fortælle min mand at det ikke var iorden at de var der hver dag og heller ikke hver anden dag

sig de skal vente med at komme og send dem billeder  ej find ud af noget du kan leve med

men husk dig selv

Anmeld

23. marts 2011

tingimor

helt klart nej. min svigerfam bor også i sverig og de for ikke mere besøges ret af den grund. vi har sagt til fam og venner at når sofia er kommet til verden.

så må de komme på sygehuset og besøge os og se vores lille prinsesse men så er døren ellers også låst i en periode med mindre vi selv skriver da vi gerne vil havde en chance for at lære vores datter af kende og lære hendes behov.

og når vi så er klar så skal vi nok give besked.

Anmeld

23. marts 2011

morethanperfect

NEEEJ ! Jeg ville blive sindsyg .. 14 dage , det lang tid når man lige er kommet hjem med sådan en lille én ... Puuh Bare tanken ! 

Anmeld

23. marts 2011

Anonym trådstarter

Tak for alle Jeres svar. Det er rart at se de forskellige holdninger, men i bund og grund er i enige med mig.

Jeg kan måske tilføje, at jeg heller ikke ville have min egen familie boende efter fødslen. Mit ønske er, at vi kun er mor, far og baby.

Jeg har fuld respekt for Jer der kan have familien boende, men når jeg mærker efter i mig selv er det bare slet slet ikke det rigtige for mig. Og som rigtig egoist () synes jeg mine behov efter fødslen er en brøkdel eller to vigtigere end fars..

Anmeld

23. marts 2011

twinboys

Nej tak ellers tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.