Familie boende efter fødslen

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

23. marts 2011

Dorthe1986

Helt klart nej!

Der er jo en grund til at jordemødre siger, at det er en god ide at få mange af besøgene "overstået" på sygehuset, da de har besøgstider og på den måde undgår man folk der kommer konstant. De siger jo også at det er vigtigt med ro den første tid, så man kan lære sit barn og kende og falde til i forældrerollen. Der er jo mange ting, man skal få til at gå op i en højere enhed og det er da bare ikke nemt med andre omkring sig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. marts 2011

2babygirls

NEJ TAK !!!!

Vi sagde fra overfor besøg den første uge, fordi vi ville have ro og fred til at lære vores lille pige at kende, plus man skal hjem fra sygehuset, til PKU prøve, høre screening, SP besøg og evt. ud og hente nogle ting man har glemt, plus din egen krop lige selv skal finde ud af det hele... neeeej!!!!

Anmeld

23. marts 2011

Mor-til-asta-09

ABSOLUT NEEEEEJ.

Anmeld

23. marts 2011

Lisbeth85

Tror også jeg må melde mig på nej-bølgen. Ville blive sindssyg, hvis de blandede sig for meget i det hele. Der skal ro på, når man lige har født, og det ville en svigerfamilie ikke kunne give

Anmeld

23. marts 2011

2721

Aldrig i livet om jeg ville sige ja til svigerfamilien. Det samme gælder så også for min egen familie.

Anmeld

23. marts 2011

Brams

Anonym skriver:

Grundet en personlig problemstilling er jeg nysgerrig efter at se, hvad I andre tænker om følgende:

Du har termin med 1. barn om nogle måneder. Din kærestes familie er bosat i udlandet og fortæller nu, at de vil bo hos jer 14 dage omkring termin (primært efter fødslen) - de vil være i DK når barnebarnet kommer til verden.

Din kæreste synes det er en god idé og planlægger ture til forlystelsesparker etc, fordi det kunne være hyggeligt...

Ville du synes det var en hjælp at de skulle bo hos Jer? Eller ville I (som jeg gør nu) gå i baglås og blive stressede ved tanken?

(Tilføjet: De har mulighed for at bo i lejlighed, 30 km væk, under hele besøget)

Mine tanker går på at få amningen til at køre, relationen til barnet, at være familie og få ro til at vænne sig til det nye.

Hvad ville du svare, hvis du stod i ovenstående situation?

KH ANO!

Nej nej nej, helt sikkert ikke

Den allerførste tid sammen med barnet er så super vigtig. Der skal være RO, det skal primært kun være mor og far der er omkring barnet (selvfølgelig kan der komme besøg, men ikke hver dag og ikke i mange timer).

I gør Jeres barn en tjeneste, ved at sige fra allerede nu og forklare at selv om de bor i udlandet, kan de ikke bor hos Jer eller forvente at I tager dem på sightseeing osv.

Virkeligheden bliver bare en helt anden når man pludselig står med sådan en lille trold

Anmeld

23. marts 2011

kkk

Anonym skriver:

Grundet en personlig problemstilling er jeg nysgerrig efter at se, hvad I andre tænker om følgende:

Du har termin med 1. barn om nogle måneder. Din kærestes familie er bosat i udlandet og fortæller nu, at de vil bo hos jer 14 dage omkring termin (primært efter fødslen) - de vil være i DK når barnebarnet kommer til verden.

Din kæreste synes det er en god idé og planlægger ture til forlystelsesparker etc, fordi det kunne være hyggeligt...

Ville du synes det var en hjælp at de skulle bo hos Jer? Eller ville I (som jeg gør nu) gå i baglås og blive stressede ved tanken?

(Tilføjet: De har mulighed for at bo i lejlighed, 30 km væk, under hele besøget)

Mine tanker går på at få amningen til at køre, relationen til barnet, at være familie og få ro til at vænne sig til det nye.

Hvad ville du svare, hvis du stod i ovenstående situation?

KH ANO!

Der er forskel på svigerfamilier, nogen vil måske være en vidunderlig hjælp! (det er jeg da fx helt sikker på, at jeg selv vil blive når den tid kommer - he he:-)

Men MIN svigerfamilie skulle BESTEMT ikke bo hos mig! Jeg bliver stresset bare ved tanken om en middag eller en kop kaffe, i selskab med dem...

Der er to ting i din beskrivelse der springer mig iøjnene. Dels at du ikke synes det er en god idé - for så er det pr. definition ikke nogen god idé! I tiden lige før og især i tiden lige efter fødslen, skal der KUN foregå ting som du kan overskue, så du kan få plads og ro til at etablere amning og koncentrere dig om at blive mor.

Dels planlægger din kæreste besøg i forlystelsesparker???? Hverken du eller han skal da i forlystelsesparker på det tidspunkt!??

Anmeld

23. marts 2011

qp

kkk skriver:

Der er forskel på svigerfamilier, nogen vil måske være en vidunderlig hjælp! (det er jeg da fx helt sikker på, at jeg selv vil blive når den tid kommer - he he:-)

Men MIN svigerfamilie skulle BESTEMT ikke bo hos mig! Jeg bliver stresset bare ved tanken om en middag eller en kop kaffe, i selskab med dem...

Der er to ting i din beskrivelse der springer mig iøjnene. Dels at du ikke synes det er en god idé - for så er det pr. definition ikke nogen god idé! I tiden lige før og især i tiden lige efter fødslen, skal der KUN foregå ting som du kan overskue, så du kan få plads og ro til at etablere amning og koncentrere dig om at blive mor.

Dels planlægger din kæreste besøg i forlystelsesparker???? Hverken du eller han skal da i forlystelsesparker på det tidspunkt!??

Lige et sidespor.... Jeg elsker dit nicknavn  hahaha

Anmeld

23. marts 2011

4xGreve

jeg har sagt andet da jeg vil sige stort NEJ men ikke pga jeg ser det som en stress faktor men fordi jeg mener dte er noget min mand og jeg skal have sammen bare os to det er vores ny start på livet sammen og den skal vi dele det er en intim ting der skal være mellem to mennesker og evt. børn.

Men det er jo bare min mening

Anmeld

23. marts 2011

SaNiNa

Nej tak ingen familiemedlemmer boende hos os.

De må meget gerne komme på besøg men ikke hverdag og hele tiden.

Vi skal jo også selv lære den lile ny at kende og så tror jeg der bliver alt alt for meget larm for sådan en lille str.

Har din kærestes familie ikke mulighed for at bo et andet sted?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.