Anonym skriver:
Grundet en personlig problemstilling er jeg nysgerrig efter at se, hvad I andre tænker om følgende:
Du har termin med 1. barn om nogle måneder. Din kærestes familie er bosat i udlandet og fortæller nu, at de vil bo hos jer 14 dage omkring termin (primært efter fødslen) - de vil være i DK når barnebarnet kommer til verden.
Din kæreste synes det er en god idé og planlægger ture til forlystelsesparker etc, fordi det kunne være hyggeligt...
Ville du synes det var en hjælp at de skulle bo hos Jer? Eller ville I (som jeg gør nu) gå i baglås og blive stressede ved tanken?
(Tilføjet: De har mulighed for at bo i lejlighed, 30 km væk, under hele besøget)
Mine tanker går på at få amningen til at køre, relationen til barnet, at være familie og få ro til at vænne sig til det nye.
Hvad ville du svare, hvis du stod i ovenstående situation?
KH ANO!
Der er forskel på svigerfamilier, nogen vil måske være en vidunderlig hjælp! (det er jeg da fx helt sikker på, at jeg selv vil blive når den tid kommer - he he:-)
Men MIN svigerfamilie skulle BESTEMT ikke bo hos mig! Jeg bliver stresset bare ved tanken om en middag eller en kop kaffe, i selskab med dem...
Der er to ting i din beskrivelse der springer mig iøjnene. Dels at du ikke synes det er en god idé - for så er det pr. definition ikke nogen god idé! I tiden lige før og især i tiden lige efter fødslen, skal der KUN foregå ting som du kan overskue, så du kan få plads og ro til at etablere amning og koncentrere dig om at blive mor.
Dels planlægger din kæreste besøg i forlystelsesparker???? Hverken du eller han skal da i forlystelsesparker på det tidspunkt!??