Eva skriver:
Astrid P skriver:
Eva skriver:
Astrid P skriver:
Hmm, jeg synes det er okay med anonyme donorer. For mig er biologien ikke nær så vigtig som kærligheden, nærheden og omsorgen. Mine forældre er ikke kun mine forældre fordi vi deler gener, men mindst ligeså meget fordi de igennem hele mit liv har været der for mig. Holdt mig på panden når jeg kastede op i influenza-angreb, sad ved min seng når jeg i perioder var mørkeræd, hentede mig i byen når jeg var kommet til at bruge taxa-pengene på øl - og alt det andet som for mig netop gør at forældre er forældre.
Det er muligt jeg ville tænke anderledes om det hvis jeg fx ikke selv kendte mit biologiske ophav, men det kan jeg af gode grunde ikke sætte mig ind i.
Jeg tror at mange donorer ville lade være med at donere hvis det ikke kunne foregå anonymt...
Det er jo forskellige ting og har intet med hinanden at gøre...hvis mennesker har brug for at se hvem de er komet af, så er det jo ikke fordi de nødvendigvis mangler en forældre eller kærlighed...jeg tror altsp mere det handler om at få en eller anden form for indsigt og afklarethed og så kunne lukke den kasse i..
Tjah, det er muligt... Men er det viden om det genetiske ophav der skal til for at man kan føle sig som et helt menneske? For nogle måske, jeg ved det ikke!
Jeg tror faktisk det har en stor betydning...ellers ville mennesker vel heller ikke udstille sig selv i sporløs og donorbørn søge efter donor osv...men lige meget hvad, så er der jo ingen der ved hvor stor betydning det vil have og tvivlen kommer jo så ikke børnene tilgode, vel??
Nu har jeg ikke lyst til at gå i detaljer her på baby omkring mit liv osv. Men en i min familie har aldrig kendt sin far, men har til gengæld haft en anden far i sit liv og det har været nok for denne person, han er ganske normal og trives med den han er og nu er det jo engang sådan verden ser ud. Han har fået den kærlighed og opvækst som han har haft brug for og det har været godt for ham. Man kan jo sige princippet er det samme i forhold til donor, denne person i min familie havde muligheden for at kontakte sin far senere i livet, men faderen havde jo ikke været interesseret i at lære ham at kende og det havde den person så heller ikke da han blev voksen.
Der er godt nok mange der ikke ville kunne få børn hvis alle var som dig, og jeg tænker bare på at de børn der er donor børn har fået skænket en gave ligesom os der er børn fra naturens side, nemlig livet og jeg synes da netop at de får en chance bare ved at få lov at være til. Er det vigtigste ikke bare at børnene har det godt og får den fornødne omsorg og hjælp her i livet, så er man da godt på vej.
I forhold til at udstille sig selv i sporløs tænker jeg bare at de er adopteret og kommer fra en hel anden kultur mm. du kan slet ikke sammenligne adoption og det at være sæddonor.
Anmeld