Anonym sæddonor, godt eller skidt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. oktober 2008

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Synes ikke det er så vigtigt... Måske hvis der er arvelige sygdomme... Men ellers er det ikke vigtigt i min verden... Jeg ved hvordan min far ser ud, men aner jo ikke hvordan han var, eller om han havde nogle arvelige sygdomme...

Du har også en historie med...din mor kendte ham, du ved hvordan han ser ud og ikke mindst, så ved du du kan finde ham, hvis du gad.
Det kan jo slet ikek sammenlignes med de betingelser donor-mennesker har.
Knus..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. oktober 2008

Heidi B

Jeg forstår hvad du mener.... Men kan nok ikke se dig... Ville da hellere have en ikke bio far end en bio far som min...
Men synes det var en interessant diskussion... Ikke noget jeg ellers havde tænkt så meget over... Og tingene fra fortiden kom lige op igen....

Anmeld

16. oktober 2008

Honningblomst

Heidi Bakke skriver:

Jeg forstår hvad du mener.... Men kan nok ikke se dig... Ville da hellere have en ikke bio far end en bio far som min...
Men synes det var en interessant diskussion... Ikke noget jeg ellers havde tænkt så meget over... Og tingene fra fortiden kom lige op igen....

For mig handler det ikke om at barnet ikke har en far....det har de jo...det handler om identitetsfølelse, tror det er det nærmeste jeg kan komme på et ord der dækker.
Knus Eva...som tænker en del over det.

Anmeld

17. oktober 2008

Honningblomst

Aftenshowet har sjovt nok lige vist en pige som stillede op i tv for at fortælle kommende forældre som vil have donorsæd, at de skal tænke sig godt om og vælge kendt donor.
Hun fortalte om alle de problematikker som jeg har været inde på i denne her tråd...omkring hvordan hun har følt sig halv og mangler den anden side.
Hun er 15 år og min søn er 11 år...stakkels børn.
Knus Eva

står også lidt her: http://www.berlingske.dk/article/20071005/debatter/71005109/

Anmeld

17. oktober 2008

Miamaja

jeg har laest en del om hvad bornene selv foler og de fleste oplever identitets krise ved ikke at kende deres ophav og derfor bruger meget paa at spekulerer om hvad deres bio foraeldre var for nogle og hvordan de ser ud. det giver en tryghed at vide naa sadan ser de ud og min naese ligner hendes ect/ det taenker man bare ikke selv over naar man har haft en alm familie. saa synes derfor kun det skal vare ok med donor saed hvis personen vil opgive sin anonymitet.

Anmeld

17. oktober 2008

Honningblomst

Miamaja skriver:

jeg har laest en del om hvad bornene selv foler og de fleste oplever identitets krise ved ikke at kende deres ophav og derfor bruger meget paa at spekulerer om hvad deres bio foraeldre var for nogle og hvordan de ser ud. det giver en tryghed at vide naa sadan ser de ud og min naese ligner hendes ect/ det taenker man bare ikke selv over naar man har haft en alm familie. saa synes derfor kun det skal vare ok med donor saed hvis personen vil opgive sin anonymitet.

Så enig....men måske man ser anderledes på det når man har noget lign. inde på livet, tror du ikk??
Stort kram...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.