Livmoderhalskraft vaccinen som voksen - Ja eller Nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

A.

Giraffen skriver:

Tænker også meget med det økonomiske - er lidt utroligt at det skal koste så meget hvis den kan redde så meget

ja det er bare øv

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

A.

Musen85 skriver:

Jeg ville meget gerne have den, men den vil ikke have nogen effekt på mig, da jeg allerede har HPV-virusset i kroppen  Men syntes da klart at man skal få den, så man undgår celleforandringer

det kan hjælpe selvom du har virusen så får du ikke udbrud hvis du får vaccinen

Anmeld

17. marts 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

Jeg synes at kunne læse, at der er en del misforståelser omkring den omtalte vaccine.

Jeg er i gang med vaccinationsprogrammet. Jeg er gift og har været seksuelt aktiv i mange år, men derfor kan det stadig i den grad betale sig at få vaccinen. - Studier fra USA har vist at kvinder helt op i 40-års alderen har gavn af vaccinerne.

Vaccinerne består af tre sprøjter som man får med ca. to måneders mellemrum. Hver vaccine koster ca. 1150 kr. og man skal selv betale. (Jeg er medlem af Danmark og får halvdelen refunderet) Derufover tager min læge 250 kr. for at give mig vaccinen. Jeg kunne aldrig drømme om at takke nej til vaccinen når jeg har fået anbefalet at få den, og det er bestemt ikke min erfaring, at lægerne anbefaler den til højre og venstre.

Line.

Anmeld

17. marts 2011

132319

SØS skriver:

Jeg synes at kunne læse, at der er en del misforståelser omkring den omtalte vaccine.

Jeg er i gang med vaccinationsprogrammet. Jeg er gift og har været seksuelt aktiv i mange år, men derfor kan det stadig i den grad betale sig at få vaccinen. - Studier fra USA har vist at kvinder helt op i 40-års alderen har gavn af vaccinerne.

Vaccinerne består af tre sprøjter som man får med ca. to måneders mellemrum. Hver vaccine koster ca. 1150 kr. og man skal selv betale. (Jeg er medlem af Danmark og får halvdelen refunderet) Derufover tager min læge 250 kr. for at give mig vaccinen. Jeg kunne aldrig drømme om at takke nej til vaccinen når jeg har fået anbefalet at få den, og det er bestemt ikke min erfaring, at lægerne anbefaler den til højre og venstre.

Line.

Når du er i fast parforhold, gør den kun nytte hvis en af jer har sex med en anden person.

Hvis en af jer har HPV 6, 11, 16 eller18, som den vaccinerer imod, vil I have smittet hinanden med den.

HPV kan ikke helbredes, kun forebygges.

Derfor er den nytteløs hvis man allerede har haft sex med sin partner.

Jeg kan på ingen måde forstå at du har fået den anbefalet  

Anmeld

17. marts 2011

132319

A. skriver:

Det er ikke sandt.

Vaccinen beskytter mod fire HPV typer: 6, 11, 16 og 18.

Selv har jeg type 51 som har resulteret i celleforandringer. Den kan man ikke vaccinere imod.

Vaccinen er forebyggende, ikke helbredende. 

Anmeld

17. marts 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
MHK skriver:

Når du er i fast parforhold, gør den kun nytte hvis en af jer har sex med en anden person.

Hvis en af jer har HPV 6, 11, 16 eller18, som den vaccinerer imod, vil I have smittet hinanden med den.

HPV kan ikke helbredes, kun forebygges.

Derfor er den nytteløs hvis man allerede har haft sex med sin partner.

Jeg kan på ingen måde forstå at du har fået den anbefalet  

Det er altså ikke rigtigt - eller i hvert fald ikke det jeg har fået oplyst/læst mig til.

Min læge fortalte mig, da jeg undrende spurgte om det ikke var passé for mig, at Sundhedsstyrelsen snart lancerer en kampagne med et slogan a'la "Kan du huske hvad du lavede på Midtfynsfestivalen i 95?" - Budskabet kan ikke være andet end at det GODT kan betale sig....

Anmeld

17. marts 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
A. skriver:

Præcis det jeg også har fået forklaret !

Anmeld

17. marts 2011

Troldepussen

Jeg ville gerne have den, da jeg har haft svære celleforandringer i undervognen. Men jeg vil ikke betale for den. så må jeg leve med risikoen.

Anmeld

17. marts 2011

132319

Det er altså ikke rigtigt - eller i hvert fald ikke det jeg har fået oplyst/læst mig til.

Min læge fortalte mig, da jeg undrende spurgte om det ikke var passé for mig, at Sundhedsstyrelsen snart lancerer en kampagne med et slogan a'la "Kan du huske hvad du lavede på Midtfynsfestivalen i 95?" - Budskabet kan ikke være andet end at det GODT kan betale sig....

Jeg ved ikke hvor du har læst den slags men jeg kan med 100% garanti fortælle dig at det du skriver IKKE er sandt.

Læs her, på sundhedsstyrelsens hjemmeside:

http://stophpv.dk/om-hpv-virus-og-vaccinen/

Jeg citerer: "Vaccinen mod HPV virker kun, hvis man er vaccineret, før man bliver smittet med de virus, vaccinen virker imod. Derfor skal man vaccineres så tidligt som muligt - helst inden man begynder at have sex." (Herunder gælder det sex generelt og sex med en ny partner)

Er man single og endnu ikke har fundet manden i sit liv eller kun har været sammen med sin nuværende partner med kondom, er det en god idé at få den for en sikkerheds skyld. Ellers er det penge direkte ud af vinduet 

Anmeld

17. marts 2011

Malthes mor

Jeg vil rigtig gerne havde den, og går lig nu og afventer svar på min livmoderhalskræft-undersøgelse. Hvor min læge tjekkede om jeg har haft HPV eller ej.

For hvis jeg har haft den, så er der ingen grund til at få den, men har jeg ikke, så skal jeg helt klart vaccineres!!!!! ingen tvivl i det, også selv om jeg er over 30 og har født to dejlige drenge:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.