Livmoderhalskraft vaccinen som voksen - Ja eller Nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Giraffen

Pernille08 skriver:

okay , det fik jeg slet ikk noget af vide om , men så skynd dig at få den , så kan i jo starte pb til september selvom en månede er meget at vente . men det kan måske rede dig i sidste ende . 

jeg ringede personligt til dk og snakkede med dem den gang og det var ik noget de gik ind og dækkede .  - jeg var kun 19 på daværende tidspunkt og gik i skole så pengene var jo ikk ligefrem store til det .  - men nej de ville ikk hjælpe heller ikk selvom min læge skrev til dem . 

jeg er inde på deres hjemmeside nu og jeg kan se der er forskellige kundegrupper, hvor 3 ud af 4 grupper giver 50% til vacciner

http://www.sygeforsikring.dk/Default.aspx?ID=10

Måske du var i den sidste gruppe?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

Mette 28

Jeg fik m in for 3 år siden, er mega nåle skræk, men ja den kan måske redder mit liv i sidste enden, med hensyn til det med at få penge tilbage fra DK så fik jeg ca. 1000 kr. jeg fik 3 recepter hos min læge og hentede dem selv på apoteket og gik op til lægen og fik dem, de skulle intet have for det... 

I det man skal have dem over 3 gange så er det ca. 1100 pr. gang med 3 mdr's mellemrum, jeg skulle ikke betale det hele på engang da jeg hentede dem selv.. Synes ikke man skal tvivle på den vaccination, da den har været fremme en del år nu, og hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert skynde mig at få den nu, og så vente en måned mere som en anden også skriver herinde... Jeg havde født en gang før den, men som min læge sagde så ville han ikke tvivle hvis han var mig om at få den, også selv om jeg har fast partner og har haft i mange år... 

Anmeld

17. marts 2011

Giraffen

Mette 27 skriver:

Jeg fik m in for 3 år siden, er mega nåle skræk, men ja den kan måske redder mit liv i sidste enden, med hensyn til det med at få penge tilbage fra DK så fik jeg ca. 1000 kr. jeg fik 3 recepter hos min læge og hentede dem selv på apoteket og gik op til lægen og fik dem, de skulle intet have for det... 

I det man skal have dem over 3 gange så er det ca. 1100 pr. gang med 3 mdr's mellemrum, jeg skulle ikke betale det hele på engang da jeg hentede dem selv.. Synes ikke man skal tvivle på den vaccination, da den har været fremme en del år nu, og hvis jeg var dig ville jeg helt sikkert skynde mig at få den nu, og så vente en måned mere som en anden også skriver herinde... Jeg havde født en gang før den, men som min læge sagde så ville han ikke tvivle hvis han var mig om at få den, også selv om jeg har fast partner og har haft i mange år... 

det lyder godt nok til at den gængse holdning er at det er det bedste at få.

Men det er altså også bare så ærgerligt hvis man får livmoderhalskræft og kunne have forhindret det - den er ikke sjov at gå med

Anmeld

17. marts 2011

Musen85

Giraffen skriver:

Årh det er jeg da ked af at høre Har den været aktiv? eller hvad man nu siger om den slags?

Ja, det har den Jeg fik foretaget et keglesnit i januar for 2 år siden, hvor jeg havde haft celleforandringer i 2 år, og det ændrede sig til moderate/svære celleforandringer, og så skulle det fjernes.

Anmeld

17. marts 2011

AnneBJ

Mette 27 skriver:

Øhm forstår ikke du har skulle betale din læge for at få den, jeg har intet givet for min udover det den koster i sig selv, hentede den selv på apoteket og tog den med op til min læge... Så det er da underligt du har skulle det.... Men den er god at have...

Det skulle man "dengang" - mener det var over 2007/08 jeg fik den. Det er fordi sygesikringen ikke dækker vaccinationer som ikke er .. kan ikke finde ordet, men fx børnevaccinationer er jo gratis - både selve vaccinen og det at få den. 

Hos min daværende læge kostede både livmoderhalskræftvaccinen, men også vacciner som dem mod hepatitis, malaria osv. til udlandsrejser, honorar at få. Men det kan jo have ændret sig, eller være forskelligt fra læge til læge.

Anmeld

17. marts 2011

2babygirls

Giraffen skriver:

Tak for svaret  Har du måske lyst til at uddybe lidt om hvorfor? Kunne godt bruge nogle flere uddybninger på lige din holdning nemlig, især når lægerne får honorarer for at sælge den

Har ikke sat mig vildt meget ind i den, efter nyhederne om piger der er døde af den, plus jeg jo har været seksuel aktiv i mange år, såååå ved sku ikke helt om den ville du...

mine celler ser fine ud, og bliver jo tjekket som alle andre.

Anmeld

17. marts 2011

Mette 28

AnneBJ skriver:

Det skulle man "dengang" - mener det var over 2007/08 jeg fik den. Det er fordi sygesikringen ikke dækker vaccinationer som ikke er .. kan ikke finde ordet, men fx børnevaccinationer er jo gratis - både selve vaccinen og det at få den. 

Hos min daværende læge kostede både livmoderhalskræftvaccinen, men også vacciner som dem mod hepatitis, malaria osv. til udlandsrejser, honorar at få. Men det kan jo have ændret sig, eller være forskelligt fra læge til læge.

Så har vi fået den samtidigt, fik min efter jeg fødte min søn i 07 og jeg har ikke skulle betale noget andet end den... Fik bare recepterne hos min læge, så det må være din læge der har skulle tjene lidt på den... 

Anmeld

17. marts 2011

Mette 28

Giraffen skriver:

det lyder godt nok til at den gængse holdning er at det er det bedste at få.

Men det er altså også bare så ærgerligt hvis man får livmoderhalskræft og kunne have forhindret det - den er ikke sjov at gå med

Jeg har haft kræft meget tæt på, min moster døde af det, har en anden der heldigvis er rask igen, en onkel (min moster's mand, hende der døde) der også har kræft nu, og ikke kan kureres og min fars kone har haft livmoderhals kræft og fået fjernet underlivet, derfor var jeg ikke i tvivl om den... 

Anmeld

17. marts 2011

SussieThyssen

Giraffen skriver:

Årh dem havde jeg helt glemt - tak for dit svar

Det var så lidt

Anmeld

17. marts 2011

Mutti2B

Musen85 skriver:

Jeg ville meget gerne have den, men den vil ikke have nogen effekt på mig, da jeg allerede har HPV-virusset i kroppen  Men syntes da klart at man skal få den, så man undgår celleforandringer

Jeg har også allerede virus i kroppen (derfor de 2 keglesnit), men de anbefaler jo stadig at man får den da der er maaange forskellige slags virus. Mener hun sagde over 80. Så hvis du har fået en eller flere af dem kan den jo beskytte mod andre. Jeg blev i hvert fald rådet til at få den, da ny forskning viste at sådan nogle som os også vil kunne få nytte af vaccinen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.