Livmoderhalskraft vaccinen som voksen - Ja eller Nej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. marts 2011

Mutti2B

Mette 27 skriver:

Øhm forstår ikke du har skulle betale din læge for at få den, jeg har intet givet for min udover det den koster i sig selv, hentede den selv på apoteket og tog den med op til min læge... Så det er da underligt du har skulle det.... Men den er god at have...

Ved lægen gør de det (altså stikker) gratis og ved gynækologen koster det. Skørt? JAAAAA 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. marts 2011

AnneBJ

Mette 27 skriver:

Så har vi fået den samtidigt, fik min efter jeg fødte min søn i 07 og jeg har ikke skulle betale noget andet end den... Fik bare recepterne hos min læge, så det må være din læge der har skulle tjene lidt på den... 

Tja, åbenbart. Det er nu ikke den eneste læge jeg kender til der tager penge for det, så du har nok bare været heldig at din ikke gjorde

Anmeld

17. marts 2011

Giraffen

Tak for alle jeres svar 

Jeg tror jeg vil vende det med min kæreste når han kommer hjem - lige nu hælder jeg mest til at få den,men nu må vi se om der er råd til den nu eller om det blir senere

Anmeld

17. marts 2011

Dictes mor

Jeg vil egentlig gerne have den, hvis den nyttede til mig, det gør den imidlertid ikke, da jeg har endometriose i meget svær grad og derfor har planlagt, at når jeg har fået barn nummer to (som er det vi har æg til i fryseren), så skal jeg have fjernet livmoderen, så jeg slipper for det smertehelvede, jeg tidligere har været igennem.

Anmeld

17. marts 2011

LR85

Jeg fik den for nogen år siden da jeg var 20 år. Havde fundet sammen med min mand, men kunne ikke se én grund til man IKKE skulle få den.

Så jeg er glad for jeg brugt de der 3000-4000 på den for nogen år siden.

Anmeld

17. marts 2011

Kløver

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg er lige kommet hjem fra gyn. ifm celleforandringer og hun anbefalede mig at få lavet vaccinen mod livmoderhalskraft

Ulemper for mig:

Man må ikke blive gravid i perioden over 6 måneder - vi planlægger at starte projekt baby til august og så skal det altså være nununu hvis jeg skal have den (da hun anbefaler man får den før børn, da den så også dækker fostret)

Vi skal flytte til maj så vores penge skulle gerne gå dertil og så til opsparing til baby (man kan naturligvis spare penge ved Danmark, som jeg ville melde mig ind i hvis jeg beslutter mig for at tage den)

Jeg har lige fået skattesmæk, så min egen økonomi kommer til at blive lidt presset det næste stykke tid med flytning osv (ikke sådan skrantende, men en regning på 2500 kan godt mærkes)

fordele:

ja det er jo selv at være på den sikre side hvis man skulle få livmoderhalskræft

I må meget gerne uddybe, argumentere osv - mit ønske lige nu er at få nogle flere perspektiver på og andre der har stået med samme valg og truffet det

På forhånd tak for svarene 

Jeg ville gerne, men er 26 år

Anmeld

17. marts 2011

Ceciliesmoar

Jeg skal have den på et tidspunkt inden alt for længe, skal bare lige have sparet de der penge sammen.

Men grunden til at jeg vil have den er fordi jeg har celleforandringer og min læge gav mig det råd at hvis jeg fik den, så var det ikke sikkert at jeg skulle afsted igen og have lavet keglesnit, ellers kan jeg godt risikere at skulle afsted igen.

Anmeld

17. marts 2011

132319

Giraffen skriver:

Hej piger

Jeg er lige kommet hjem fra gyn. ifm celleforandringer og hun anbefalede mig at få lavet vaccinen mod livmoderhalskraft

Ulemper for mig:

Man må ikke blive gravid i perioden over 6 måneder - vi planlægger at starte projekt baby til august og så skal det altså være nununu hvis jeg skal have den (da hun anbefaler man får den før børn, da den så også dækker fostret)

Vi skal flytte til maj så vores penge skulle gerne gå dertil og så til opsparing til baby (man kan naturligvis spare penge ved Danmark, som jeg ville melde mig ind i hvis jeg beslutter mig for at tage den)

Jeg har lige fået skattesmæk, så min egen økonomi kommer til at blive lidt presset det næste stykke tid med flytning osv (ikke sådan skrantende, men en regning på 2500 kan godt mærkes)

fordele:

ja det er jo selv at være på den sikre side hvis man skulle få livmoderhalskræft

I må meget gerne uddybe, argumentere osv - mit ønske lige nu er at få nogle flere perspektiver på og andre der har stået med samme valg og truffet det

Den gør ingen nytte hvis du er i et fast parforhold. Den beskytter ikke mod cancer men mod nogle typer hpv og de har du og din partner for længst givet hinanden, hvis I har nogle altså.

Jeg skal have den på et tidspunkt. Jeg er single og finder forhåbentlig en mand på et tidspunkt.

Jeg har allerede fået lavet et keglesnit og har hpv 51 som er i højrisikogruppen. Derfor vil jeg gerne vaccineres mod de fire typer der kan give celleforandringer og kondylomer. Bettter safe than sorry 

Anmeld

17. marts 2011

sweet

Giraffen skriver:

Hej piger

Ulemper for mig:

fordele:

hvis jeg kunne nå at have fået den havde jeg gjort det... men da det kom frem, havde jeg allerede celleforandringer og fik det konstateret da jeg var 17-18 år... og er i dag snart 27 år... så det er lidt øv den ikke kom frem noget før..

Anmeld

17. marts 2011

sweet

Pernille08 skriver:

Heeej med dig .. 

Jeg har fået den - hmm , jeg fik min sidste vaccination imens jeg var gravid , så forstår ik helt hvorfor du ikk må få den hvis du er gravid .. - ved ikk om det måske er fordi der er forskel på om det er den første eller sidste vaccination . 

Jeg blev anbefalet at få den da jeg havde en del celleforandringer , så jeg ture ikk tøve et sekund , tænk hvis det virkelig kan "rede" mit liv , selvom din økonomi ser stram ud så ville jeg klart anbefale dig at få den . 

Og så lige til det med Danmark , ved ikk om det er lavede om , men nu har jeg været medlem af Dk i 3 år alene og min mor havde mig medlem på hendes police da jeg var under 18 så faktisk altid . 

Men de ville ikk give så meget som en 5 kr til min vaccination så tror desværre ikk de kan hjælpe dig - men udover det så er det altid en genial ting at stå i Dk , de har dælme redet mig fra mange dyre regninger - og nu os min søn fordi jeg meldte ham ind 2 dage efter fødslen , jeg har været til kiopraktor med ham . 

Men held og lykke med pb når den tid kommer . 

ej øv min gyn sagde til mig at så længe man har celleforandringer så gør den ingen nytte så hun sagde jeg ikke kunne få den..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.