AnneBJ skriver:
Jeg har fået den, efter jeg blev seksuelt aktiv. Jeg var så heldig, at mine forældre tilbød at betale, mod at jeg skulle læse mig til, om det var "nødvendigt".
Jeg læste og læste, og kunne ikke se nogle ulemper ved at gøre det. På det tidspunkt (i 2008 tror jeg) var jeg under 26 og havde ikke haft mere end de 5 "tilrådte" sexpartnere) og derfor valgte jeg at få den.
Det er ikke noget jeg som sådan tænker over at jeg har fået - altså jo, ejg er glad for den økonomiske håndsrækning mine forældre gav mig - men jeg tænker ikke over at jeg er vaccineret mod det, og derfor aldrig kan få det. For sådan er det jo desværre ikke, men jeg håber at jeg ved at få vaccinationen har mindsket risikoen for at få det.
Selve vaccinen er ikke noget at tale om, første gang kunne jeg nærmest ikke mærke det, go fik ingen bivirkninger, 2. og 3. gang gjorde det hammerondt, og jeg var underdrejet af influenzalignende symptomer i 2 dage efter vaccinen. Men igen - hvad gør man ikke for at forsøge at sikre sig? 
Du skal huske - og det taler jo desværre til negativsiden - at lægen tager honorar for at give dig vaccinen. Altså er det ikke nok at du køber vaccinen, du skal også lægge (i mit tilfælde) 500 kroner for at blive stukket de 3 gange.
Hvis du på nogen måde kan finde plads i økonomien synes jeg du skal gøre det - jeg vidste ikke at man anbefaler at det er inden man får børn, men når du ved det, så ville det da være ærgerligt at "miste chancen" for at blive vaccineret ved at blive gravid.
Ja det er jo det - så enten skal det være efter graviditet eller med det samme og så ka jeg ligeså godt nu, så baby ka få gavn af den også
Puuuha ville da ikke høre om smerterne
er SÅ nåleskræk

Og det med honorarer er virkelig træls for så er det svært at gå nogen steder hen og få "uvildig vejledning"
fx (jeg ryger nu men stopper selvfølgelig når jeg smider pillerne) sagde hun "ryger du"
mig: ja
hende: ja det ska du stoppe med [pause] det er sådan noget jeg skal sige
mig: ok
... og så snakkede vi ikke mere om det, men shun til gengæld blev ved og ved med at snakke om vaccinen, hun oversolgte det næsten og så bliver man også lidt mistæknsom ift dens virkning og vigtighed