Er der nogle journalister herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

AWO

Dinna88 skriver:

Ja, så håber jeg at det lykkes!

Jeg tror virkelig det er en spændende uddannelse, og det samme med arbejdet. Og så er det jo perfekt, at du stadig synes det lige er dig! 

Jeg synes jo de to arbejde har det til fælles, ud over at arbejde med mennesker, at der ikke er to dage i træk der er ens! Og man kan aldrig forudsige hvad der sker. Mit største bekymring (overdrivelse fremmer forståelsen) er at jeg ender med et job hvor jeg bare sidder og ønsker at jeg var arbejdsløs!

Uh, jeg ved godt, hvad du mener!!  Men ja, det er netop det gode ved de to uddannelser. Har du egentlig prøvet at være i praktik på en avis el.l., siden du så gerne vil være journalist? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Pige2009

Tjuhl skriver:

Det er ren propaganda  Nå, spøg til side... Jeg sidder blot og smiler lidt over dit link, men jeg kender jo også din politiske overbevisning. (Det er absolut ikke negativt ment)

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Tjuhl skriver:

nu har jeg ikke læst svarene i tråden, så med fare for at du allerede har fået dette svar, så plejer politiken.dk at lægge optagelsesprøvesvarene ud efter prøven er afsluttet, så kan man selv tage prøven og se hvor mange man får rigtigt. at de så ofte har haft fejl i svarmulighederne er jo en anden sag

jeg kan godt se logikken i, at man skal have en meget bred paratviden som journalist, dog er jeg temmelig sikker på, at en stor del af fx nyhedsværterne på tv2 ikke er journalistuddannede. og der er jo rigtig rigtig mange mennesker der arbejder som journalister uden at have en egentlig journalistisk uddannelse. Jeg har fx en veninde der er journalist på Arbejderen, og hun er også begyndt at skrive for det tyske Junge Welt. Hun har ingen uddannelse, men har arbejdet sig op og sidder idag og skriver at par af lederne i Arbejderen. (og jeg er megastolt, så jeg blærer mig lige lidt )

Det må jeg ind og se! Beklager at jeg først svarer dig nu, havde ikke set dit svar, fordi du ikke har citeret mig

Dem på tv2 der er nyhedsoplæsere laver også altid de latterligste fejl!! Det er helt latterligt! Men det er virkelig smart at arbejde sig op, men det ved jeg bare ikke om jeg er i stand tid (Og jeg kan godt forstå at du blærer dig!)

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Dinna88 skriver:

Der var du da heldig.

Tja. Jeg har altid været god til paratviden Sagt i ren beskedenhed naturligvis!

Anmeld

15. marts 2011

Frøken J.

Baagøe skriver:

Umiddelbart synes jeg de var meget nemme, da jeg blot havde 7 fejl ud af de 50 mulige spørgsmål Det handler jo om, at man som journalist skal have en masse almen viden, så jeg synes testen er helt ok.

Du skal nok klare den - tro på det!

Nemt er et vidt begreb, det kommer jo an på hvem man er, og hvilken slags viden man har. Jeg fik kun halvdelen rigtig

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Secrets skriver:

Nemt er et vidt begreb, det kommer jo an på hvem man er, og hvilken slags viden man har. Jeg fik kun halvdelen rigtig

Du har ret, men hvis det er standarden men en anelse sværere spørgsmål, synes jeg absolut ikke testen er urimelig svær

Anmeld

15. marts 2011

oo

Baagøe skriver:

Det er ren propaganda  Nå, spøg til side... Jeg sidder blot og smiler lidt over dit link, men jeg kender jo også din politiske overbevisning. (Det er absolut ikke negativt ment)

det er vel ikke så anderledes end at andre fortæller at de læser deres nyheder på politiken.dk eller information.dk eller andet. jeg skrev faktisk også om politiken.dk, selvom jeg ikke er stor fan af deres formidling af nyhedsstof.

og så FÅR man rent faktisk en masse viden som de store aviser ikke skriver om. Vidste du fx at: http://arbejderen.dk/artikel/2011-01-04/cuba-var-f-rst-i-haiti ?????

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Tjuhl skriver:

det er vel ikke så anderledes end at andre fortæller at de læser deres nyheder på politiken.dk eller information.dk eller andet. jeg skrev faktisk også om politiken.dk, selvom jeg ikke er stor fan af deres formidling af nyhedsstof.

og så FÅR man rent faktisk en masse viden som de store aviser ikke skriver om. Vidste du fx at: http://arbejderen.dk/artikel/2011-01-04/cuba-var-f-rst-i-haiti ?????

Jeg er heller ikke selv Politiken fan, men som svar på dit spørgsmål, så vidste jeg det ikke... Nice to know Men Cuba er jo også kommuniststyret så naturligvis ligger den nyhed på hjemmesiden

Anmeld

15. marts 2011

oo

Baagøe skriver:

Jeg er heller ikke selv Politiken fan, men som svar på dit spørgsmål, så vidste jeg det ikke... Nice to know Men Cuba er jo også kommuniststyret så naturligvis ligger den nyhed på hjemmesiden

jesus...

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Tjuhl skriver:

jesus...

Undskyld, men jeg kunne simpelthen ikke lade være - er vist lidt overgearet idag

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.