Er der nogle journalister herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Frøken J.

Min kæreste læser til journalist, kan godt få ham til at kigge ind omkring tråden senere hvis det er? Self. er det svært, det skal man ikke underspille, og det er jo absurd mange ansøgere ift. hvor mange der kommer ind. Og det siger jeg ikke for at skræmme dig, men for du er opmærksom på det - For jeg er sikker på, at du nok skal kunne klare den, hvis du giver den en skalle. Men det lyder på de ting han går og laver som om, at det er rigtig spændende, og jeg synes det er snyd de skal lave så mange praktiske ting ift. min uddannelse. SKal jeg få ham til at kigge på tråden senere? Han kommer dog sent hjem pga. lang skoledag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Dinna88

JCS skriver:

Ja, den test er sgu svær. Jeg studerer sammen med en række tidligere journaliststuderende og kender også en masse. Jeg kan sagtens forstå at kravene er så høje, du skal jo tænke på at journalister er dem der formidler næsten ALT for os. Jeg ved ikke hvor meget man kan kalde medierne for 4. statsmagt længere (4. pladsen er i vores tid nok delt mellem medierne og forskellige sociale netværk), men pressen og dets rolle i samfundet er jo KÆMPE!

Kan sagtens følge dig i, at det er træls med en så hård test, men samtidig gør det mig ret tryg, at man i det mindste skal have en ret enorm almen viden som journalist i Danmark. På Færøerne, hvor jeg kommer fra, styrer medierne rigtig meget og der bliver journalisterne (uuddannede selvfølgelig) valgt efter hvor godt de ser ud og hvor lyst hår de har. Forestil dig det! Vores medierne er spækket med stavefejl, forståelsen for journalistik og er valget af nyheder er hæslig. En overskrift fra forleden dag: ''En hund er blevet kørt over i Miðvági(en lille bygd)'' hehe