Er der nogle journalister herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Dictes mor

Tjuhl skriver:

hvis du gerne vil have en bred viden, så kan jeg anbefale dig, at se tv-avisen istedet for nyhederne (det er generelt bedre researchet og så kan de finde ud af at lave kritiske interviews - højst sandsynligt fordi de netop ER journalistuddannede), og så er www.arbejderen.dk en rigtig god avis for alle de nyheder som de store aviser ikke begiver sig ud i. den er lille og meget overskuelig og kan læses på nettet

Nu anbefaler Trine TV Avisen, så vil jeg anbefale dig at gå et skridt længere og se Deadline også, det får man virkelig meget ud af. Arbejderen, hmmm, det var nok ikke den avis jeg ville vælge, men hvis man gerne vil være journalist, så er det jo en rigtig god ide, at læse forskellige aviser, så man får flere sider af samme sag. Egentlig skal journalistik jo være objektiv, men det kan virkeligheden journalistik langt fra leve op til.

Jeg prøvede forresten testen, og fik 42 rigtige, men det skal man vel egentlig også, når man læser kandidat i medievidenskab. Det er vigtigt at holde så orienteret og opdateret, i hvert fald på mit studie, så når man lidt længere

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Dictes mor

Tjuhl skriver:

det er vel ikke så anderledes end at andre fortæller at de læser deres nyheder på politiken.dk eller information.dk eller andet. jeg skrev faktisk også om politiken.dk, selvom jeg ikke er stor fan af deres formidling af nyhedsstof.

og så FÅR man rent faktisk en masse viden som de store aviser ikke skriver om. Vidste du fx at: http://arbejderen.dk/artikel/2011-01-04/cuba-var-f-rst-i-haiti ?????

Trine, jeg elsker dit engagement, og så synes jeg, at det er fantastisk at vi to, selvom vi ligger et stykke fra hinanden politisk, så er vi enige om helt vildt mange ting

Anmeld

15. marts 2011

AnneBJ

Dinna88 skriver:

Jaa, jeg kan jo altid prøve! 

Ork. Hehe. Var det ikke dig alligevel?

Nej slet ikke... Men det var nu mest pga. måden uddannelsen var skruet sammen på, på uni... Jeg kunne nok godt finde på at læse videre efter endt pædagoguddannelse og så blive talepæd. i sidste ende alligevel

Anmeld

15. marts 2011

oo

Dictes mor skriver:

Nu anbefaler Trine TV Avisen, så vil jeg anbefale dig at gå et skridt længere og se Deadline også, det får man virkelig meget ud af. Arbejderen, hmmm, det var nok ikke den avis jeg ville vælge, men hvis man gerne vil være journalist, så er det jo en rigtig god ide, at læse forskellige aviser, så man får flere sider af samme sag. Egentlig skal journalistik jo være objektiv, men det kan virkeligheden journalistik langt fra leve op til.

Jeg prøvede forresten testen, og fik 42 rigtige, men det skal man vel egentlig også, når man læser kandidat i medievidenskab. Det er vigtigt at holde så orienteret og opdateret, i hvert fald på mit studie, så når man lidt længere

ja jeg ville også sige deadline, men jeg tænkte, at det kan føles lidt tungt hvis man er "nybegynder"

og så mener jeg NATURLIGVIS at arbejderen skal læses som een af flere aviser!!  for alle har jo en dagsorden og den dagsorden skal man være meget bevidst om, når man læser ting og sager!

Anmeld

15. marts 2011

Dictes mor

Tjuhl skriver:

ja jeg ville også sige deadline, men jeg tænkte, at det kan føles lidt tungt hvis man er "nybegynder"

og så mener jeg NATURLIGVIS at arbejderen skal læses som een af flere aviser!!  for alle har jo en dagsorden og den dagsorden skal man være meget bevidst om, når man læser ting og sager!

Lige præcis, det er jeg fuldt ud klar over, og jeg synes kun det er godt at læse de lidt "mindre" aviser, man kan få rigtig meget ud af det. Jeg har aldrig selv læst i arbejderen, men kunne helt sikkert få en masse ud af det, og lære noget nyt, hvilket altid er godt!

Anmeld

15. marts 2011

otlitrom

Dictes mor skriver:

Jeg fik 41 Det er jeg sgi positivt overrasket over!

Jeg læser ikke noget fancy-pancy, men noget må jeg have fået med alligevel

Anmeld

15. marts 2011

Dictes mor

kitty skriver:

Jeg fik 41 Det er jeg sgi positivt overrasket over!

Jeg læser ikke noget fancy-pancy, men noget må jeg have fået med alligevel

Du er noget så sej min pige!

Anmeld

15. marts 2011

Tennamor

15. marts 2011

Dinna88

Anke skriver:

Uh, jeg ved godt, hvad du mener!!  Men ja, det er netop det gode ved de to uddannelser. Har du egentlig prøvet at være i praktik på en avis el.l., siden du så gerne vil være journalist? 

Nej, det har jeg ikke. Jeg har bare altid skrevet og så er jeg "nysgerrig", som de kaldte det ude på Jyllandsposten. Jeg vil gerne vide hvad der sker hele tiden, og jeg synes det er rigtig vigtigt og spændende at følge med i hvad der sker i verden - og ikke mindst være i stand til det, hvilket jo ofte kræver baggrundsviden  

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Baagøe skriver:

Tja. Jeg har altid været god til paratviden Sagt i ren beskedenhed naturligvis!

Haha

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.