Er der nogle journalister herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Dinna88

Secrets skriver:

Han har selv bruger herinde, så giver ham lige tippet senere  

Men ja, sådan er det jo på mange uddannelser, men det betyder ikke du skal miste modet! Nu så jeg lige at én skrev, at mange interviews foregår over telefonen i dag, så man ikke har så meget med mennesker at gøre, men jeg vil bare lige have lov at indskyde, at selvom nogen interviews foregår på telefonen (fordi det praktisk taget er nemmere end at tage tværs over landet bl.a.), så foregår MANGE interviews altså også ude i det virkelige liv, fordi der jo også skal tages billeder til artikler, eller hentes info omkring miljøet omkring personen. Og det er jo ikke kun skriftligt. Der laves jo også radio, TV, you name it. Hvis jeg ikke selv vidste INTET om NOGET og er TOTAL dårlig til at følge med i hvad der sker i verden, så havde jeg selv overvejet den uddannelse, for det virker vildt spændende

Ah, hehe, okay

Jamen, det er også fint nok med lidt afveksling, så telefoninterviews skal der jo bare til en gang imellem. De er jo også helt fine hvis man har en doven dag Men ja, at jeg læser til journalist betyder jo ikke at jeg skal sidde og skrive resten af mit liv! Man vælger jo mellem de forskellige "veje" Jeg er altså også en dør til at følge med.... Jeg synes ofte det er SÅ kedeligt at se nyhederne! Men efter jeg begyndte på gymnasiet, så har jeg fået en øjenåbner, efter jeg har fået samfundsfag. Så bliver alt sgu lidt mere spændende. Men, jeg kan bestemt blive bedre til at følge med  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Pige2009

Dinna88 skriver:

det her var hvad jeg fandt lige hurtigt:

http://www.journalisthojskolen.dk/fotojournalist/pdf/optagelse_2010_foto_skriv_en_artikel.pdf 

^fin nok opgave, jeg "nemt" ville kunne klare.

http://www.journalisthojskolen.dk/fotojournalist/pdf/optagelse_2010_foto_sprogtest.pdf

^også en fin nok opgave, jeg også finder helt fair.

Jeg kan selvfølgelig ikke finde de spørgsmål jeg fandt før, som jeg ville give eksempler på, men denne her

http://www.b.dk/helpers/quiz/?id=63&stage=2

Jeg har dog ikke lige læst spørgsmålene endnu, så ved ikke om de er lige så sindssyge som dem jeg fandt før 

Umiddelbart synes jeg de var meget nemme, da jeg blot havde 7 fejl ud af de 50 mulige spørgsmål Det handler jo om, at man som journalist skal have en masse almen viden, så jeg synes testen er helt ok.

Du skal nok klare den - tro på det!

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Baagøe skriver:

Umiddelbart synes jeg de var meget nemme, da jeg blot havde 7 fejl ud af de 50 mulige spørgsmål Det handler jo om, at man som journalist skal have en masse almen viden, så jeg synes testen er helt ok.

Du skal nok klare den - tro på det!

Som skrevet herinde, så kan man ikke regne med den test. Kom jeg frem til via kommentarerne under den. Jeg havde selv kun 28 rigtige.

Jeg prøver i hvert fald

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Dinna88 skriver:

Åh, gid det var så vel i dag
Jeg har sat mig det mål at jeg skal til at se nyhederne hver dag, og så tror jeg måske at jeg giver mig til at læse netaviser. (Ja, bt og eb er jo ikke de nyttigste aviser, haha)

Ja, det havde jeg faktisk ikke tænkt over! Jeg har ret godt styr på essays, klummer og artikler generelt. Men jeg har helt sikkert tænkt mig at jeg vil prøve at bevæge mig mod at bestå, ved at suge den almene viden til mig endnu mere end jeg gør nu.

Tak  

Så synes jeg da, at jeg vil anbefale dig at se den hemmelige kanal i dine bestræbelser på at komme ind på uddannelsen.

Hvor søger du ind henne?

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Baagøe skriver:

Så synes jeg da, at jeg vil anbefale dig at se den hemmelige kanal i dine bestræbelser på at komme ind på uddannelsen.

Hvor søger du ind henne?

ahvafornoget?
I Århus. Det er tætteste på og jeg har været ude og besøge skolen  

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Tjuhl skriver:

hvis du gerne vil have en bred viden, så kan jeg anbefale dig, at se tv-avisen istedet for nyhederne (det er generelt bedre researchet og så kan de finde ud af at lave kritiske interviews - højst sandsynligt fordi de netop ER journalistuddannede), og så er www.arbejderen.dk en rigtig god avis for alle de nyheder som de store aviser ikke begiver sig ud i. den er lille og meget overskuelig og kan læses på nettet

Ja, selvfølgelig, Trine!  

Anmeld

15. marts 2011

oo

Baagøe skriver:

Ja, selvfølgelig, Trine!  

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Dinna88 skriver:

Som skrevet herinde, så kan man ikke regne med den test. Kom jeg frem til via kommentarerne under den. Jeg havde selv kun 28 rigtige.

Jeg prøver i hvert fald

Jeg synes nu ikke den var svær og jeg fik 43 rigtige, og jeg følger ikke specielt med i Nyhederne, men er dog historieinteresseret - faktisk lidt nørdet

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Baagøe skriver:

Jeg synes nu ikke den var svær og jeg fik 43 rigtige, og jeg følger ikke specielt med i Nyhederne, men er dog historieinteresseret - faktisk lidt nørdet

Der var du da heldig.

Anmeld

15. marts 2011

Pige2009

Dinna88 skriver:

ahvafornoget?
I Århus. Det er tætteste på og jeg har været ude og besøge skolen  

DR2!  Super informative programmer om alt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.