Er der nogle journalister herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. marts 2011

Dinna88

Mille83 skriver:

i know, så må du igang med historie bøgerne 

Haha, damn it! Min mor sagde i morges: "Nåååå ja, men der er jo ingen der siger at DU ikke er god nok". Men jeg har et helt år til at tænke over det heldigvis! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. marts 2011

Mille83

Dinna88 skriver:

Haha, damn it! Min mor sagde i morges: "Nåååå ja, men der er jo ingen der siger at DU ikke er god nok". Men jeg har et helt år til at tænke over det heldigvis! 

Det er også lang tid, du må simpelthen igang med bøgerne hvis det er din drøm......Men held og lykke med det 

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Mille83 skriver:

Det er også lang tid, du må simpelthen igang med bøgerne hvis det er din drøm......Men held og lykke med det 

Jep. Jeg må tage mig sammen
Tusinde tak  

Anmeld

15. marts 2011

DK

Du er hjulpet godt på vej ved eks. at se nyhederne hver dag.

Jeg har to kammerater der begge har klaret det, og de er da kloge, men ikke klogere end de fleste som bare følger med i hvad der sker i verden! Så det er klart muligt at bestå!

Så klø på!

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

DK skriver:

Du er hjulpet godt på vej ved eks. at se nyhederne hver dag.

Jeg har to kammerater der begge har klaret det, og de er da kloge, men ikke klogere end de fleste som bare følger med i hvad der sker i verden! Så det er klart muligt at bestå!

Så klø på!

Så sætter jeg mig ned og ser nyhederne kl 19 hver dag. Jeg ser dem regelmæssigt, men nu bliver det hver dag! 

Anmeld

15. marts 2011

Maise

jeg fik 31 rigtige, hvor mange skal man have rigtige for at komme ind??

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Maise skriver:

jeg fik 31 rigtige, hvor mange skal man have rigtige for at komme ind??

Tjaaa, jeg læste mig frem til halvdelen, så vel 25  

Anmeld

15. marts 2011

Maise

Dinna88 skriver:

Tjaaa, jeg læste mig frem til halvdelen, så vel 25  

Nå så er det jo ikke så slemt, så vil jeg da mene at det er nemt at komme ind ved denne prøve, hvis man kun skal have 25 rigtige. er klar over at der er en masse andre prøver også.

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Maise skriver:

Nå så er det jo ikke så slemt, så vil jeg da mene at det er nemt at komme ind ved denne prøve, hvis man kun skal have 25 rigtige. er klar over at der er en masse andre prøver også.

Det der er åbenbart ikke en rigtig prøve. Den er heller ikke lige så svær som den jeg ville give eksempler fra til at starte med. Jeg fik 28 rigtige i denne her, så det var jo også fint nok. Men ja, de andre prøver er der jo også.

Anmeld

15. marts 2011

Lou87

Dinna88 skriver:

Der kan fortælle mig lidt om optagelsesprøven til journalisthøjskolen?

Der står godt nok at prøven er meget svært, men jeg synes den er urimeligt svær! At jeg kan svare på disse spørgsmål 

synes jeg ikke gør mig kvalificeret til at være journalist mere end andre. Jeg havde foretrukket en mundtlig prøve, og at de vurderer lidt på nogle andre ting. Jeg kan sagtens forstå retskrivningsprøven, men 50 spørgsmål om ALT, som de siger viser hvem der virklig er de bedste, synes jeg virker sære. Er der nogle herinde der har taget optagelsesprøven, som kan fortælle mig lidt om den? Jeg har nærmest opgivet på forhånd!

Uha ved jeg desværre ikk rigtig noget om..
Andet end min kollega som arbejder deltids hos os, måtte søge to år i træk (hun ville det rigtig meget).. og første gang kom hun ikk engang til samtale.. men andet år kom hun til samtale og kom ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.