Er der nogle journalister herinde?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

tinasmor

Jeg har også hørt at det skulle være virkeligt svært. Grunden er blandt andet, at så mange søger ind, så de prøver fra starten af skære ned. Jeg har engang læst, at man 1 år før man skal søge ind, skal læse næsten samtlige aviser hver eneste dag, for at kunne svare på de spørgsmål der stilles.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Dinna88

Albertesmor skriver:

Hi hi hvor mange rigtige skal man have, jeg havde 29

Halvdelen! jeg fik 28, men klarede den meget hurtigt imens jeg lavede lektier
Men har du læst kommentarerne? Det er åbenbart en sjusket prøve, der ikke er helt realistisk. De spørgsmål jeg først fandt var HELT vilde, slet ikke som dem jeg har linket til. 

Anmeld

14. marts 2011

Dinna88

tinasmor skriver:

Jeg har også hørt at det skulle være virkeligt svært. Grunden er blandt andet, at så mange søger ind, så de prøver fra starten af skære ned. Jeg har engang læst, at man 1 år før man skal søge ind, skal læse næsten samtlige aviser hver eneste dag, for at kunne svare på de spørgsmål der stilles.

Det kan vist ikke svare, spørgsmålene handler lige så meget om noget fortidigt som noget nutidigt - i de tre omgange spørgsmål jeg har læst i hvert fald. 

Hvis de kalder det almen viden, så skal de til at gøre det almene gymnasium liiidt sværere

Anmeld

14. marts 2011

Sunflower

Jeg er ellers en kegle til sådan noget, men jeg fik 27 rigtige Men en del af mine svar var mere held end forstand

Anmeld

14. marts 2011

Dinna88

Sunflower skriver:

Jeg er ellers en kegle til sådan noget, men jeg fik 27 rigtige Men en del af mine svar var mere held end forstand

Haha! Du er altså ikke den eneste. Jeg gættede ved nogle af dem jeg havde rigtige  

Anmeld

14. marts 2011

Mille83

Dinna88 skriver:

arrrrrh, hvor lyder det som om det bare er noget for mig. Har også besøgt journalisthøjskolen og JP, men der optages 250 år året, ud af cirka 1000 søgende Og så virker den prøve bare sindssyg. Jeg kan læse mig frem til at kunne det med komma 100 % og kan terpe retskrivning. Men den "almene" viden bliver svær

HAHA, jeg er bare ynkelig ej, men havde lagt tråden i "ny på baby.dk" 

Du må følge med i medierne og læse en masse, den almene viden fylder en del - det gjorde den hvertfald dengang, det er ved og være nogle år siden......

Anmeld

15. marts 2011

SimoneL

Dinna88 skriver:

Der kan fortælle mig lidt om optagelsesprøven til journalisthøjskolen?

Der står godt nok at prøven er meget svært, men jeg synes den er urimeligt svær! At jeg kan svare på disse spørgsmål 

synes jeg ikke gør mig kvalificeret til at være journalist mere end andre. Jeg havde foretrukket en mundtlig prøve, og at de vurderer lidt på nogle andre ting. Jeg kan sagtens forstå retskrivningsprøven, men 50 spørgsmål om ALT, som de siger viser hvem der virklig er de bedste, synes jeg virker sære. Er der nogle herinde der har taget optagelsesprøven, som kan fortælle mig lidt om den? Jeg har nærmest opgivet på forhånd!

Jeg holder pt. orlov mellem 4 & 5 semester på DJH (praktikken).

er lidt forvirret over, hvad det er du gerne vil vide? Prøv lige at spørge igen, så skal jeg se om jeg kan svare

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

Mille83 skriver:

Du må følge med i medierne og læse en masse, den almene viden fylder en del - det gjorde den hvertfald dengang, det er ved og være nogle år siden......

Jaaa, men den omhandler også fortiden 

Anmeld

15. marts 2011

Dinna88

SimoneL skriver:

Jeg holder pt. orlov mellem 4 & 5 semester på DJH (praktikken).

er lidt forvirret over, hvad det er du gerne vil vide? Prøv lige at spørge igen, så skal jeg se om jeg kan svare

Det blev nok også lidt forvirrende med de manglende spørgsmål

Jamen, hvordan prøven er? Er det en retskrivningsdel, at skrive en artikel/essay/noget og så prøven i den almene viden?

Anmeld

15. marts 2011

Mille83

Dinna88 skriver:

Jaaa, men den omhandler også fortiden 

i know, så må du igang med historie bøgerne 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.