grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

L.J.L

Fru Nielsen skriver:

Du behøver heller ikke forstå det, det forlanger jeg ikke... Vi har jo ret til hver vores mening! Jeg syntes bare godt man lige kan tænke sig om inden man skriver nogen ting, når man på forhånd VED der sidder nogen som vil føle sig trådt på herinde... Hvorfor skal man lige tage det ekstra skridt, og gå over folks grænse, når man ku holde sig til bare at skrive man ikke kan lide de navne, færdig bom......

Helt fint, vi bliver ikke enige så

Færdig Bum!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

Malene84

Fru Nielsen skriver:

Du behøver heller ikke forstå det, det forlanger jeg ikke... Vi har jo ret til hver vores mening! Jeg syntes bare godt man lige kan tænke sig om inden man skriver nogen ting, når man på forhånd VED der sidder nogen som vil føle sig trådt på herinde... Hvorfor skal man lige tage det ekstra skridt, og gå over folks grænse, når man ku holde sig til bare at skrive man ikke kan lide de navne, færdig bom......

TAAAAAAAAAAAK for forståelsen. Kunne ikke have skrevet det bedre selv!!!

Der er mega mange navne, som jeg ikke ville døbe mine børn - men har ikke tænkt mig at nævne nogen,

Til TS, kan godt forstå du er nysgerrig - men sådanne tråde som den her er bare mega unødvendig (det kan jeg jo selvf. ikke udtale mig om, på dine vegne)... men de vil altid skabe splid herinde.

Anmeld

14. marts 2011

maria_wlt

Malene84 skriver:

hehe... det er der mange der tror!!!   http://www.baby-navne.dk/drengenavne/t/Tristan.html

Jeg synes det er det smukkeste navn, og vores sønner bærer det med LÆKKER stil og HØJ status

Jeg kan kun sige det samme.. ELSKER at det er et FAST og SOLIDT navn med gus i som vi siger på fyn

Anmeld

14. marts 2011

NoName

Fru Nielsen skriver:

Der er rigtig mange... Men vil ikke uddybe nærmere, for vil ikke støde noget ved måske at nævme deres børns navne....

Anmeld

14. marts 2011

ønskebørn74

luppe-laban skriver:

heej pige..

lå i sengen i aftes og kunne ikke sove så kom jeg til og tænkte på navne. hvad for nogle jeg syns mine børn ikke skulle hedde.

så hvad for nogle navne ville i aldrig give jeres børn-

Ingolf....

Oda...

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

maria_wt skriver:

Jeg kan kun sige det samme.. ELSKER at det er et FAST og SOLIDT navn med gus i som vi siger på fyn

haha... yeah!!! På Bornholm lægger man -an på rigtig mange ord, så min farmor fatter stadig ikke at vi kan kalde vores søn Trist (an) haha.

Anmeld

14. marts 2011

JonTri

Malene84 skriver:

Åh Eva - vi er aldrig enige om ret meget herinde, men hvorfor skal du lige træde det skridt ekstra?

Ja, jeg føler mig trådt på. Tristan er iøvrigt ikke engelsk - men er en blanding af keltisk og latin!!!

Jeps... kommer fra det keltiske/irske Drystan

Klem Rikke - også mor til en Tristan... og en del af middelklassen

Til trådstarter... no-go navne hos mig er afhængig af om jeg kender nogle "øv personligheder"... er psyk sygeplejerske og der er flere patientnavne, som mine børn ikke får... har f.eks dårlige erfaringer med navnene Max, Mette og Isabella... egentlig ok navne, men... 

Anmeld

14. marts 2011

mor_sabina

Malene84 skriver:

Åh Eva - vi er aldrig enige om ret meget herinde, men hvorfor skal du lige træde det skridt ekstra?

Ja, jeg føler mig trådt på. Tristan er iøvrigt ikke engelsk - men er en blanding af keltisk og latin!!!

Nu synes jeg først og fremmest det er ærgerligt at sådan en debat så hurtigt tager en anden drejning, men ja det er da farligt. Ville da også blive lidt ked af det hvis det var en af mine navne der blev nævnt i denne tråd, for de betyder jo noget for mig.

Men til min egentlige kommentar, jeg synes bestemt ikke at de navne der blev nærvt er dem som 'oser af dårlig stil', men må sige at jeg synes at have oplevet det som hun egetnlig vil understrege.

Nå det var ikke for at opildne diskussionen, men for at sige at jeg synes det var nogle flotte navne hun nævnte, men ikke rigtig ramte det hun ville frem til

(Tristan var på vores liste, og da det blev navne med dobbelt l vi søgte til lillebror, VILLE moster have det skulle være Villads, og ser bestemt ikke mig selv som havende lav status (godt nok på SU men min mand har da en titel som chef), dårlig stil kan diskuteres

Anmeld

14. marts 2011

L.J.L

Malene84 skriver:

Men sjovt som hun altid liiiiiige skal trykke lidt ekstra!!!! Jeg vil give ret her.

jeg føler mig trådt på og hun pissede mig af... så reagere jeg!!

Ja, men sådan kender vi jo Eva bedst, og har vi ikke efterhånden lært at vende det døve øre til?

At hun synes at Tristan er et navn som får hende til at tænke på lav status, er jo ikke værre end at vi andre synes at Connie eller Brian hører til på den lokale bodega sammen med Dennis og Bodil. Det er de associationer man får når man hører navnene.

Din Tristan kommer fra en dejlig familie, det har vi alle jo set i TV

Anmeld

14. marts 2011

Fru Nielsen

Malene84 skriver:

TAAAAAAAAAAAK for forståelsen. Kunne ikke have skrevet det bedre selv!!!

Der er mega mange navne, som jeg ikke ville døbe mine børn - men har ikke tænkt mig at nævne nogen,

Til TS, kan godt forstå du er nysgerrig - men sådanne tråde som den her er bare mega unødvendig (det kan jeg jo selvf. ikke udtale mig om, på dine vegne)... men de vil altid skabe splid herinde.

Skal du skam ikke takke for.... Jeg syntes det bliver for personligt, og jeg syntes ikke der er grund til lige at skulle træde over den kant, når man på forhånd VED det vil støde nogen....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.