grimt navn(e)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. marts 2011

Aves.

maria_wt skriver:

Ja du har ret.. Det kan støde de forkert (Siger en mor med en dreng som har en engelsk farfar og hedder TRISTAN)

Præcis...og som med alt andet er ens holdninger jo dannet ud fra den verden man befinder sig i og oplever....og fortæller reelt intet om den faktiske virkelighed...men ikke desto mindre er det da rigtig interessant hvordan og hvorfor man danner sådanne indtryk og meninger,...

Jeg hgar en nevø der hedder Gunnar, det er dælme heller ikke normalt... men jeg har vænnet mig til det.

Her står lidt, synes det er meget interessant faktisk...også den del med at vælge specielle navne og så ender det med at være et af de mest populære...

http://www.gravid.dk/artikler/navnemode-hvorfor-vaelger-vi-de-samme-navne-til-vores-born.html

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. marts 2011

L.J.L

Fru Nielsen skriver:

Siger jeg så overhovedet heller ikke... Men derfor må jeg da vel gerne syntes at det er en tand for personligt at skrive sådan som hun gør.... Jeg føler mig ikke ramt, for har hverken en der hedder Liam eller Tristan. Men jeg syntes bare det virker helt vild personligt.....

Jeg forstår det ikke. Hvis jeg havde haft en Liam eller Tristan, så havde jeg da bare smilet af hendes indlæg, for jeg ved jo at min familie ikke er dårligt stillet

Man skal passe på med at tage ting for personligt herinde, det tror jeg desværre tit der er mange der gør...

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

Eva. skriver:

Lonnie, Conny, Sonny, Timmi, Johnny, Melanie, Steffanie, Liam, Tristan og alle de de er engelsk, amerikanske navne som i min optik oser af dårlig stil og lav status.

Udover det er jeg ikke til de der meget slidte overbrugte navne, i en periode har det været Lukas, Markus, Noah, Mathias og Magnus.....

Men det med navne er jo lidt sårbart for nu skriver jeg det her og så sidder der nogen med børn der hedder det og bliver stødte,..men det er bare min mening, mit billede...

Åh Eva - vi er aldrig enige om ret meget herinde, men hvorfor skal du lige træde det skridt ekstra?

Ja, jeg føler mig trådt på. Tristan er iøvrigt ikke engelsk - men er en blanding af keltisk og latin!!!

Anmeld

14. marts 2011

twinny

gamle danske navne er ikk altid lige heldige...

olga, tove, oda, jørgen, bent, kurt, svend o.s.v.....

Også er jeg heller ikk vildt fan af meget almindelige navne som christian, christina osv... ikk fordi de er grimme, men bare meget brugte...

Anmeld

14. marts 2011

maria_wlt

Malene84 skriver:

Åh Eva - vi er aldrig enige om ret meget herinde, men hvorfor skal du lige træde det skridt ekstra?

Ja, jeg føler mig trådt på. Tristan er iøvrigt ikke engelsk - men er en blanding af keltisk og latin!!!

Det vidste jeg ikke Malene

(Min mand valgte navnet og troede faktisk lidt at det var Engelsk)

Anmeld

14. marts 2011

mor til Isabel,Shane og Caitlin

Hmm.. syntes det er et svært spørgsmål....

Men der er da nogle navne jeg ikke ville vælge til mine egne børn.. men det er ikke ens betydning med jeg syntes de er grimme...

For jeg kan godt rynke næse af et navn og tænke fuck det er grimt.. men når man så ser svesken der hedder det, får navnet en HEL NY BETYDNING.. så kan barnet jo ikke hedde andet og pludselig bliver navnet vendt til noget godt..

man vender sig til navne..  

Anmeld

14. marts 2011

lucas<3

jeg mener altså ikk noget negativt i denne debat..

Anmeld

14. marts 2011

Fru Nielsen

linselouise skriver:

Jeg forstår det ikke. Hvis jeg havde haft en Liam eller Tristan, så havde jeg da bare smilet af hendes indlæg, for jeg ved jo at min familie ikke er dårligt stillet

Man skal passe på med at tage ting for personligt herinde, det tror jeg desværre tit der er mange der gør...

Du behøver heller ikke forstå det, det forlanger jeg ikke... Vi har jo ret til hver vores mening! Jeg syntes bare godt man lige kan tænke sig om inden man skriver nogen ting, når man på forhånd VED der sidder nogen som vil føle sig trådt på herinde... Hvorfor skal man lige tage det ekstra skridt, og gå over folks grænse, når man ku holde sig til bare at skrive man ikke kan lide de navne, færdig bom......

Anmeld

14. marts 2011

Malene84

maria_wt skriver:

Det vidste jeg ikke Malene

(Min mand valgte navnet og troede faktisk lidt at det var Engelsk)

hehe... det er der mange der tror!!!   http://www.baby-navne.dk/drengenavne/t/Tristan.html

Jeg synes det er det smukkeste navn, og vores sønner bærer det med LÆKKER stil og HØJ status

Anmeld

14. marts 2011

Benjamins'mor

Har en gammel klassekammerat hvis fætter hedder Olfert, det kunne jeg aldrig drømme om at kalde mit barn. Det synes jeg er synd.

Og som andre skriver, jeg vil ikke støde nogle, synes heller ikke navnene er grimme, men jeg ville bare aldrig kalde mine børn;

Gammeldags navne som: Åse, Henry, Henrik, Børge, Niels, Jørgen, Ole, Jens, Else osv.

Og som en anden skrev, så er jeg heller ikke til de der ekstremt populære navne. Det må godt være et almindeligt pænt navn, men stadig et som ikke så forfærdeligt mange hedder.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.