Børn på restauranter........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

SpunkenJo

henh01 skriver:

Fordi at hvis du skal spise på en fin res så skal alle andre arte sig efter hvad du synes og mener?

Ej jeg ved godt hvad du mener, jeg har bare svært ved at forstå at nogle (ikke mindet på dig) tror at kloden drejer om dem og at alle vil indordne sig det de mener er bedst for lige dem. Har bl.a. en bekendt der forventer at hun bare kan dit og dat og når hun kommer så skal tingene være sådan og sådan.

Jeg tager hensyn til andre mennesker ligeså vel som jeg har en forventning om at det er gengæld. DVS har jeg mine børn med på res så sørger jeg for at de arter sig efter hvad jeg mener er acceptabelt og samtidig har jeg en forventning om at folk passer sit og jeg mit. Samtidig går det mig heller ikke på at andre har børn med på res.

Jamen det er ikke børnene der generer mig, det er forældrene der tager børn med som ikke burde ha været med

Jeg mener ikke folk skal indordne sig efter mig, men at man skal idordne sig efter hinanden

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

LR85

SpunkenJo skriver:

Da ikkme hvis jeg vil spise på Umami!!!

Ej, bliver da bestemt ikke hjemme hvis ens barn bliver passet og man vil ud og nyde en dejlig aften med manden.

Så tager jeg da bevidst på fx M*A*S*H eller lign, hvor jeg gerne frabeder mig larmende, overtrætte og løbende børn i restauranten.

Skal godt nok ikke blive hjemme fordi nogen forældre ikke kan opdrage deres børn til a opføre sig pænt under et restaurant besøg.

Mine holdninger og kommentare er selvfølgelig ikke til dem, hvis børn kan finde ud af at spise pænt, stille og roligt og ikke være til gene for andre.

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

louiseandersen85 skriver:

Ej, bliver da bestemt ikke hjemme hvis ens barn bliver passet og man vil ud og nyde en dejlig aften med manden.

Så tager jeg da bevidst på fx M*A*S*H eller lign, hvor jeg gerne frabeder mig larmende, overtrætte og løbende børn i restauranten.

Skal godt nok ikke blive hjemme fordi nogen forældre ikke kan opdrage deres børn til a opføre sig pænt under et restaurant besøg.

Mine holdninger og kommentare er selvfølgelig ikke til dem, hvis børn kan finde ud af at spise pænt, stille og roligt og ikke være til gene for andre.

Jamen så taler vi jo samme sprog

Anmeld

12. marts 2011

LR85

SpunkenJo skriver:

Jamen så taler vi jo samme sprog

Fuldstændig!!

Jeg HYLDER de steder hvor de direkte har 'forbud mod børn'

Så kan manden og jeg gå derind og nyde en lækker frokost, uden afbrydelser.

Og der er jo ligesom ret mange andre steder man (også mig selv) kan gå hen med sit barn og spise.

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

louiseandersen85 skriver:

Fuldstændig!!

Jeg HYLDER de steder hvor de direkte har 'forbud mod børn'

Så kan manden og jeg gå derind og nyde en lækker frokost, uden afbrydelser.

Og der er jo ligesom ret mange andre steder man (også mig selv) kan gå hen med sit barn og spise.

Alting skal ikke være for børn

Og ku ik være mere enig dejligt med steder der kun er for voksne

Anmeld

12. marts 2011

Zafir

Jeg har stemt famillie, også for børneneskyld. Men man gr ikke ud og betaler flere tusind kroner for mad for at høre på børn der ikke kan lide maden.

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

Zafir skriver:

Jeg har stemt famillie, også for børneneskyld. Men man gr ikke ud og betaler flere tusind kroner for mad for at høre på børn der ikke kan lide maden.

Lige præcis.

Det skal være hyggeligt for alle parter, ellers er der jo ingen fidus ved det

Anmeld

12. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Spændende debat. Skal se om jeg kan få formuleret mig korrekt...

For det første hader jeg begrænsninger - især dem, der bliver pålagt mig af andre. Jeg bliver stædig og kontrær, og derfor er jeg principielt imod børneforbud, ammefri zone osv.

MEN! Jeg kunne aldrig finde på at hive mine børn med på Noma, Mash eller andre steder i den liga. Fordi:

1. Det er restauranter, der i min verden ikke er børnevenlige. Det ville falde mig unaturligt på en måde, jeg faktisk ikke kan definere, at tage dem med der.

2. Jeg tvivler på, at der er mad, som mine unger ville bryde sig om. Målgruppen er jo de voksne - og det er fint nok, at have sig en målgruppe for øje (hader bare når målgruppe bliver lig med udelukkelse af alle andre grupperinger).

3. Mine børn ville kede sig efter ½-1 time (de er 3 år/10 mdr.) Det ville være unfair for dem, at hive dem med et sted, hvor de skulle tysses på konstant.

Når jeg tænker over, hvorfor jeg ikke ville tage dem med på sådanne steder, er det først og fremmest hensynet til mine børn, og derefter min mand og jeg, der tæller. De andre gæster må jeg indrømme, at jeg ikke spilder mange tanker. Hvis andre skulle tage børn med disse steder, og de larmede og blev forstyrrende, tror jeg mest at jeg ville synes det var enormt synd for de børn, fremfor at tænke, at det var synd for mig

Jensen´s, Bone´s, diverse cafeer som Vivaldi osv. rører det mig ikke at have dem med.

Anmeld

12. marts 2011

LR85

cmks2007 skriver:

For det første hader jeg begrænsninger - især dem, der bliver pålagt mig af andre. Jeg bliver stædig og kontrær, og derfor er jeg principielt imod børneforbud, ammefri zone osv.

MEN! Jeg kunne aldrig finde på at hive mine børn med på Noma, Mash eller andre steder i den liga. Fordi:

1. Det er restauranter, der i min verden ikke er børnevenlige. Det ville falde mig unaturligt på en måde, jeg faktisk ikke kan definere, at tage dem med der.

2. Jeg tvivler på, at der er mad, som mine unger ville bryde sig om. Målgruppen er jo de voksne - og det er fint nok, at have sig en målgruppe for øje (hader bare når målgruppe bliver lig med udelukkelse af alle andre grupperinger).

3. Mine børn ville kede sig efter ½-1 time (de er 3 år/10 mdr.) Det ville være unfair for dem, at hive dem med et sted, hvor de skulle tysses på konstant.

Når jeg tænker over, hvorfor jeg ikke ville tage dem med på sådanne steder, er det først og fremmest hensynet til mine børn, og derefter min mand og jeg, der tæller. De andre gæster må jeg indrømme, at jeg ikke spilder mange tanker. Hvis andre skulle tage børn med disse steder, og de larmede og blev forstyrrende, tror jeg mest at jeg ville synes det var enormt synd for de børn, fremfor at tænke, at det var synd for mig

Jensen´s, Bone´s, diverse cafeer som Vivaldi osv. rører det mig ikke at have dem med.

Sys du får formuleret dig rigtig fint.

Jeg er til dels enig. Jeg synes dog forbuddet mod amning og børn nogen steder er helt fint (det drejer sig jo om 1 ud a 300 steder), for så er JEG sikker på a kunne gå derhen uden a blive forstyrret.

Ville som du skriver heller aldrig tage min ejen med på disse ikke-børnevenlige steder, da det er meget uhensigsmæssigt for børnene, mig og manden... og dernæst de andre i restauranten som jeg også synes man kan tage lidt hensyn til.

Anmeld

12. marts 2011

SpunkenJo

cmks2007 skriver:

Jeg tror vi er overordnet enige.

Det skal være for børnenes skyld, hvis de er med.

Der hvor vi ikke er enige er omkring det med at det generer de øvrige gæster.

Jeg mener det er almindelig pli man ikke tager børn med sådanne steder både fordi det ikke er sjovt for børnene, men bestemt også fordi det ikke er fair overfor de andre.

Vivaldi, Jensens er steder for familier, og der syns jeg man som gæst absolut må tåle der er børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.