Spændende debat. Skal se om jeg kan få formuleret mig korrekt...
For det første hader jeg begrænsninger - især dem, der bliver pålagt mig af andre. Jeg bliver stædig og kontrær, og derfor er jeg principielt imod børneforbud, ammefri zone osv.
MEN! Jeg kunne aldrig finde på at hive mine børn med på Noma, Mash eller andre steder i den liga. Fordi:
1. Det er restauranter, der i min verden ikke er børnevenlige. Det ville falde mig unaturligt på en måde, jeg faktisk ikke kan definere, at tage dem med der.
2. Jeg tvivler på, at der er mad, som mine unger ville bryde sig om. Målgruppen er jo de voksne - og det er fint nok, at have sig en målgruppe for øje (hader bare når målgruppe bliver lig med udelukkelse af alle andre grupperinger).
3. Mine børn ville kede sig efter ½-1 time (de er 3 år/10 mdr.) Det ville være unfair for dem, at hive dem med et sted, hvor de skulle tysses på konstant.
Når jeg tænker over, hvorfor jeg ikke ville tage dem med på sådanne steder, er det først og fremmest hensynet til mine børn, og derefter min mand og jeg, der tæller. De andre gæster må jeg indrømme, at jeg ikke spilder mange tanker. Hvis andre skulle tage børn med disse steder, og de larmede og blev forstyrrende, tror jeg mest at jeg ville synes det var enormt synd for de børn, fremfor at tænke, at det var synd for mig
Jensen´s, Bone´s, diverse cafeer som Vivaldi osv. rører det mig ikke at have dem med.