Børn på restauranter........

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. marts 2011

SpunkenJo

louiseandersen85 skriver:

Sys du får formuleret dig rigtig fint.

Jeg er til dels enig. Jeg synes dog forbuddet mod amning og børn nogen steder er helt fint (det drejer sig jo om 1 ud a 300 steder), for så er JEG sikker på a kunne gå derhen uden a blive forstyrret.

Ville som du skriver heller aldrig tage min ejen med på disse ikke-børnevenlige steder, da det er meget uhensigsmæssigt for børnene, mig og manden... og dernæst de andre i restauranten som jeg også synes man kan tage lidt hensyn til.

Præcis

Hensynet til omverdenen er mindst ligeså vigtigt som til sig selv og sine børn
- hvordan skal børnene ellers lære de sociale spilleregler ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. marts 2011

LR85

SpunkenJo skriver:

Præcis

Hensynet til omverdenen er mindst ligeså vigtigt som til sig selv og sine børn
- hvordan skal børnene ellers lære de sociale spilleregler ?

Ja, synes også det virker som om nogen folk er ligeglade med andre, når de tager deres børn med ud.

hmm, ikke lige min smag. For som du skriver er det jo almindelig høflighed og pli a man tager et vis hensyn til folk omkring en.

Om det så er i køen i Føtex, Vivaldi, hos frisøren eller andre offentlige steder.

Elsker børn, specielt min ejen. Men det er da rart a være et sted hvor man kan blive fri for larmen fra børn.

Anmeld

12. marts 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Selvfølgelig skal man tænke på sin omverden også - og det er jeg ikke i tvivl om at både jeres og mine børn også kommer til.

Hvorfor at hensynet til andre gæster rangere rimeligt lavt i min verden - på dette punkt - er nok fordi, at jeg aldrig vil komme i en situation hvor mine børn bliver en gene for gæster på high class restauranter. For de kommer der ikke før, at jeg mener, at de vil få noget ud af det. Pga. tankerne omkring mine børns behov, har jeg allerede stoppet en situation, hvor andre vil kunne blive trætte af dem.

Og så er der jo det faktum med forskellighed. Jeg ville ikke selv blive irriteret - jeg ville blive trist på børnenes vegne. Jeg har så også kun sjældent oplevet børn i restauranten, når jeg har været på kærestehygge - måske fordi vi så spiser relativt sent, hvor børnene vel egentlig burde ligge i deres seng.

Mht. forbud mod amning/børn osv. så tror jeg, at jeg er i mod det, fordi jeg ikke kan se grunden til det - men jeg har heller ikke stået i en situation, hvor jeg er blevet stødt over det, og jeg har altid forsøgt selv at være diskret og ikke vise alt frem.

Så måske er det også et spørgsmål om, hvor ofte man oplever de ærgelige situationer... Jeg har stort set ikke oplevet nogen- i hvert fald ikke, så de har bidt sig fast, og derfor er forbud ikke noget, jeg finder nødvendigt - dermed ikke sagt at en kæresteaften og ro og fred ikke rar

Anmeld

13. marts 2011

wamse

Kan sagtens forstå, at der er ønske om børnefri rest. Jeg kommer nu slet ikke så "fine" steder, så jeg har aldrig stået med et dilemma omkring det. De rest. jeg har været på, har været familierest. og der har mine børn været med. 

De har elsket  at være med på Jensens, og jeg har elsket at have dem med sådanne steder også 

Anmeld

13. marts 2011

henh01

SpunkenJo skriver:

Jamen det er ikke børnene der generer mig, det er forældrene der tager børn med som ikke burde ha været med

Jeg mener ikke folk skal indordne sig efter mig, men at man skal idordne sig efter hinanden

Ja hinanden.. Så går det igen den anden vej også

Anmeld

13. marts 2011

Tkcuf

Jeg tar bestemt ikke min datter med på de finere resturanter- det vil jeg ikke byde folk Det er ikke alle der finder det vildt charming at min datter gerne lige vil optræde med sang, dans eller fangeleg rundt om bordene.. Skal børnene med - vælger vi et børnevenligt sted, hvor alle andre også har skønne overglade unger med.. Børn er børn, og man kan ikke forvente de sidder stille og holder mund. Derfor synes jeg også at alle andre skal lade deres unger blive hjemme når manden og jeg en sjælden gang bruger flere 100kr på at ta ud og spise fint og lade som om vi har forstand på vin

Anmeld

13. marts 2011

lauras*mor*

SpunkenJo skriver:

Ikke desto mindre er der rent faktisk folk der tager dere børn med på restauranter de absolut ikke burde Og som gæst kan det være svært at "gardere" sig imod Børn skal være "pottetrænet" til restaurationsbesøg efter min mening, og man kan med fordel lære dem "spillereglerne" på fx. Jensens.

Præcis... Men jeg har da hørt om nogle reatauranter hvor børn som udgangspunkt ikke er velkomne... Nu ved jeg ikke med noma.. Men kunne da forestile mig de vil prøve at undgå det.. Måskee ved at sige at det ikke er børnevenligt, hverken stedet eller maden og man må ikke selv tage mad med til dem.. Men en lille ny der skal ammes og egentlig bare sover, ja så kan jeg ikke se problemet..

Jeg kunne bare ikke selv finde på at tage et barn med på en restaurant hvor vi skal et lækkert måltid til flere 1000 kr.. Det er nærmest lidt spild af penge synes jeg.. hvis du kaan følge mig..

Vi var selv på jensen forleden hvor vi havde laura med, og hun fik jo så noget at tegne med.. sådan nogle små farveblyanter der kan sættes sammen.. Men selvom at det er en familie restaurant blev jeg stadig lettere flov da hun kom til at knække den ene og selve farven så ramte gæsterne der sad ved bordet ved siden af os... De grinte jo bare af det, men alligevel...

Men føler mig nu heldig, for Laura kan nemlig godt lide at hygge spise i flere timer.. men det er bare langt fra alle børn der kan det... Men det hjælper måske også meget at vi har mange familie konsamner i familien så hun har været vant til det fra start af næsten.. hehe...

Anmeld

13. marts 2011

SpunkenJo

henh01 skriver:

Ja hinanden.. Så går det igen den anden vej også

Nu syns jeg lidt du kører ud af en tangent....

Gensidig respekt er bla at man giver hinanden madro!!

Anmeld

13. marts 2011

Ciss

Jeg bryder mig ikke om en "børn-ikke-tilladt"-kultur. Men samtidig mener jeg jo, at de voksne er nødt til at tage ansvar for børnene de tager med. Er det en "familierestaurant" er der større taghøjde men også på "finere" steder bør børn kunne være med om forældrerne ønsker det. Det betyder bare, at de voksne er nødt til at engagere sig i opgaven med at lade familien hygge sig uden at det generer andre gæster. F eks har jeg selv været med til at tage de deltagene børn i en bedre middag på restaurant ud at gå en tur mens vi ventede på maden. Så fik de luftet sig og brugt lidt kræfter uden at sidde og vride sig på stolen og det efterfølgende måltid foregik stille og roligt uden problemer, og børnene syntes det var meget spændende at få lov til at være med et "fint" sted. Hjemmefra var de blevet forberedt på, at de måtte være stille og sidde roligt og spise pænt, og når hver af dem havde en voksen ved siden af sig ved bordet, som hjalp dem med at takle situationer undervejs og holde stemningen rolig så gik det rigtig fint og jeg tror alle hyggede sig uden at andre blev generet.

Men selvfølge, den slags kræver, at de voksne engagerer sig. Og jeg ser da, at det kan være et problem hvis "mormor og de otte unger" invaderer et sted, hvor folk ellers forventer at finde en rolig og stemningsfuld atmosfære.... Alligevel. Jeg tror ikke på forbud.

Anmeld

13. marts 2011

Dansker i England

Jeg har haft min datter med på pizza hut et par gange, men det er også den eneste slags restaurant, jeg ville tage hende med på, da jeg synes, det ville være så synd for hende, hvis jeg skulle sidde og tysse på hende hele tiden og hun ikke ville få lov til at være der. Når hun bliver ældre og hvis hun synes, det kunne være sjovt, vil jeg tage hende med på en finere restaurant og lege "fin", da jeg selv kan huske, hvor sjovt det var at gøre, da jeg var en 7-10 år. Men indtil da hører hun (og generelt børn) ikke hjemme sådanne steder - i mine øjne.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.