Er i sarte med madgriseri?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. februar 2011

Laulund87

Tullen85 skriver:

Du skal gøre det som det fungere for dit barn, længere er den ikke, så må pædagogerne altså indordne sig! Har selv en søn der har rigtig mange madproblemer og er undervægtig, og jeg gør det samme, må virkelig sidde på hænderne for det er et værre svineri, men så længe han spiser så kan jeg leve med resten. Det er heldigvis ikke et problem at spise i dagplejen, der spiser han som en mand når der er andre børn, det er primært hjemme han er en brokrøv..

Hold du bare fast i at det vigtige er hun spiser, ikke hvor meget hun sviner!

1000 tak det var nogle dejlig opløftende ord!

Hun skraber også pålægget af brødet, men så får hun da trods alt det Alt er bedre end ingenting..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. februar 2011

Maja88

mærkelig holdning af vuggestuen at have...

jeg havde en dreng i børnehaven og når han fik grød så var det seriøst OVER ALT.... han skulle have skiftet tøj og vi skulle vaske gulv..

Anmeld

28. februar 2011

Frøken J.

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Nu har jeg jo ikke børn endnu, men jeg er bestemt ikke sart! Man kan jo ikke forvente, at fra dag 1 er Emma gad i mini-format for søren. Jeg synes da bare det er dejligt, at hun får noget mad i mavsen. De fine manerer kan altid komme senere hen, og synes da vuggestuens kommentar var en anelse fesen. 

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

DAs mor skriver:

Det var da også en mærkelig kommentar fra en pædagog til en forælder - specielt når barnet har haft svært ved at spise

Hun skal jo lære det Bare fortsæt med at lade hende "svine" - hun skal nok lære at styre ske og gaffel bedre med tiden

Ja ikke? Nu ved jeg jo at du er pædagog og så er jeg super glad for din mening om det Følte mig da godt nok helt forkert da jeg gik derfra Så fortsætter vi altså sådan, basta!

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Secrets skriver:

Nu har jeg jo ikke børn endnu, men jeg er bestemt ikke sart! Man kan jo ikke forvente, at fra dag 1 er Emma gad i mini-format for søren. Jeg synes da bare det er dejligt, at hun får noget mad i mavsen. De fine manerer kan altid komme senere hen, og synes da vuggestuens kommentar var en anelse fesen. 

Jeg tænker også, at hvis man vil have børn, skal man ikke være sart med noget som helst

Rart at vide jeg ikke er den eneste, der ikke forstår deres holdning

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

Maja88 skriver:

mærkelig holdning af vuggestuen at have...

jeg havde en dreng i børnehaven og når han fik grød så var det seriøst OVER ALT.... han skulle have skiftet tøj og vi skulle vaske gulv..

Lidt rengøring er altid hyggeligt

Anmeld

28. februar 2011

LinLin

Laulund87 skriver:

Ja ikke? Nu ved jeg jo at du er pædagog og så er jeg super glad for din mening om det Følte mig da godt nok helt forkert da jeg gik derfra Så fortsætter vi altså sådan, basta!

Det skal du i hvert fald ikke! Synes faktisk det var en meget ufølsom kommentar fra pædagogens side - I må jo være super glade for at have fundet en metode der virker for Maria...

Og du skal i hvert  fald ikke tænke på om hun synes det er træls at rydde op bagefter - det hører altså med til jobbet  (arbejder jo selv i vuggestue - og det er selvfølgelig ikke den sjoveste del af jobbet, men dét skal vi altså også!)

Anmeld

28. februar 2011

Maja88

Laulund87 skriver:

Lidt rengøring er altid hyggeligt

ja og der er da ikke noget mere hyggeligt end et grød indsmurt barn hehehe....

men synes også du skal lade hende spise.. og så kan man jo altid sige kan du prøve at bruge skeen når det er fingrene som figurer mest..

men ellers lærer hun jo også ved at spejle sig i jer.

Anmeld

28. februar 2011

Mor til Frederic og Freya

Laulund87 skriver:

Okay sagen er den, at vi har fået Maria til at spise igen

Vi har fundet ud af at sætter vi maden foran hende og lader hende være i fred, spiser hun! Det resulterer selvfølgelig i det største svineri, fordi hun får lov til at gøre lige hvad hun vil.

Der har været alt for meget fokus og pres på maden. Desuden kan hun jo 100% selv styre tempoet og mængden nu. Det tror jeg virkelig er løsningen!

Men, men, men sådan ser andre ikke på det Vi fortalte det i vuggestuen, at hun svinede, og de sagde bare, "Øv det var da træls" TRÆLS?! Pigebarnet spiser og det er et mirakel!

Jeg er da fuldstændig ligeglad med at det tager en halv time at gøre rent bagefter for hun har mad i maven! Desuden lærer hun vel at styre skeen bedre?

Hvis vi er i byen, kan vi vel ligge et håndklæde (eller to) rundt om stolen til at tage det værste

Jeg var ret stolt da vi afleverede hende i morges med "nyheden", men gik derfra med en følelse af at jeg har et barn der ikke kan sidde pænt og som er uopdragent

Hvad tænker i?

I får lige et billede; "The scene of the crime"

Jeg ville være fuldstændig kold i numse og være stolt af at I nu har fundet vejen frem ang mad...

Vores motto herhjemme og er det stadig; hellere 5 pasta skruer med fingerne - end 0 fordi vi tvinger ham til at bruge gaffel.

Vi har oplevet til familie tam tam, at de 2 andre familier med børn sætter juice kartoner - gryder - sodavand mm omrking enten Frederic eller deres eget barn, så dette ikke kan se at Frederic 'stadig' spiser med fingerne. 

De aner bare slet ikke hvad os med problem spisere bøvler med, så de skal bare lukke aret. 

Anmeld

28. februar 2011

Laulund87

DAs mor skriver:

Det skal du i hvert fald ikke! Synes faktisk det var en meget ufølsom kommentar fra pædagogens side - I må jo være super glade for at have fundet en metode der virker for Maria...

Og du skal i hvert  fald ikke tænke på om hun synes det er træls at rydde op bagefter - det hører altså med til jobbet  (arbejder jo selv i vuggestue - og det er selvfølgelig ikke den sjoveste del af jobbet, men dét skal vi altså også!)

Vi var nemlig også så glade..Godt man kan få opbakning herinde, det er guld værd

Ja det hører jo med til arbejdet!  Jeg har selv arbejdet i vuggestue og forstod slet ikke at hun sagde sådan..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.